افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

بیانیه گروه ۷ درباره ادعای نادرست انتقال موشک بالستیک از تهران به مسکو

  • کد خبر : 232940
بیانیه گروه ۷ درباره ادعای نادرست انتقال موشک بالستیک از تهران به مسکو

به گزارش بازار، گروه هفت در بیانیه ای با تکرار ادعاها مبنی بر تصمیم ایران برای ارسال موشک های بالستیک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، اعلام کرد که انتقال احتمالی موشک های بالستیک به مسکو با تحریم های جدیدی مواجه خواهد شد. در بیانیه گروه ۷ آمده است: اگر ایران به تامین موشک‌های […]

به گزارش بازار، گروه هفت در بیانیه ای با تکرار ادعاها مبنی بر تصمیم ایران برای ارسال موشک های بالستیک به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، اعلام کرد که انتقال احتمالی موشک های بالستیک به مسکو با تحریم های جدیدی مواجه خواهد شد.

در بیانیه گروه ۷ آمده است: اگر ایران به تامین موشک‌های بالستیک یا فناوری‌های مرتبط با روسیه ادامه دهد، ما آماده پاسخ سریع و جامع (به تهران) از طریق اقداماتی از جمله تحریم‌های جدید و مهم هستیم.

گروه هفت که در حال حاضر ریاست آن برعهده ایتالیا است، شامل ایالات متحده، ژاپن، آلمان، انگلیس، فرانسه و کانادا نیز می شود.

هفته گذشته رویترز در گزارشی مدعی شد که بر اساس پیش نویس قطعنامه تهیه شده برای نشست این هفته اتحادیه اروپا، رهبران اتحادیه اروپا در پی ادعای واهی همکاری تهران و مسکو به دنبال اقدامات جدید ضدایرانی هستند.

گفته می شود اقدامات خصمانه کشورهای اروپایی به بهانه انتشار گزارش های بی اساس مبنی بر ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه برای استفاده علیه اوکراین انجام می شود.

پیش از این مقامات اروپایی مدعی شده بودند که روسیه از پهپادهای ایرانی علیه اوکراین و امکان انتقال موشک های بالستیک ایران به روسیه استفاده کرده است و این اولین بار نیست که چنین اتهاماتی مطرح می شود. در عین حال هیچ مدرک یا سند قابل توجهی در رابطه با ادعای مقامات اروپایی علیه ایران ارائه نشده است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل پیشتر اعلام کرده بود که «اگرچه هیچ محدودیت قانونی برای فروش موشک‌های بالستیک وجود ندارد، اما ایران اخلاقاً موظف است از معاملات تسلیحاتی در جریان درگیری بین روسیه و اوکراین برای جلوگیری از دامن زدن به این موشک‌ها خودداری کند.» پایبندی ایران به حقوق بین الملل و منشور ملل متحد».

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=232940

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.