افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص شهادت اسماعیل هنیه

  • کد خبر : 310470
بیانیه وزارت امور خارجه در خصوص شهادت اسماعیل هنیه

بسته به بازار؛ صبح روز چهارشنبه 19 مرداد 1403 مجاهد خستگی ناپذیر شیخ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و دوست قدیمی شهید قدس سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و از سران سرافراز و شجاع مقاومت فلسطین که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران دعوت شده بود. دولت و ملت […]

بسته به بازار؛ صبح روز چهارشنبه 19 مرداد 1403 مجاهد خستگی ناپذیر شیخ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و دوست قدیمی شهید قدس سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و از سران سرافراز و شجاع مقاومت فلسطین که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران دعوت شده بود. دولت و ملت ایران هدف عملیات تروریستی دشمن اشغالگر اسرائیل قرار گرفتند و به شهادت رسیدند. .

ترور شهید اسماعیل هنیه به عنوان یکی از رهبران منتخب مردم فلسطین و یکی از رهبران مبارزات مشروع ملت فلسطین برای حق تعیین سرنوشت، دلیل دیگری بر شخصیت تروریستی و نشانه ای از متجاوز و ناقض قانون مافیای جنایتکار حاکم بر سرزمین اشغالی فلسطین.

این اقدام تروریستی نه تنها نقض آشکار اصول و هنجارهای حقوق بین الملل و منشور ملل متحد است، بلکه تهدیدی جدی برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است.

این اقدام رژیم جنایتکار اسرائیل در ادامه کشتار رهبران مقاومت فلسطین در کشورهای دیگر در دهه های اخیر رخ داده است، اما اقدام تجاوزکارانه و تروریستی جدید این رژیم با کشتن شهید هنیه بخشی از برنامه نسل کشی است. فلسطینی ها به ویژه در 10 ماه گذشته و افزایش ناامنی در منطقه غرب آسیا است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر مسئولیت دولت آمریکا به عنوان حامی و همدست رژیم صهیونیستی در ادامه اشغال و نسل کشی فلسطینیان با ارتکاب این اقدام شنیع تروریستی تاکید می کند.

جمهوری اسلامی ایران اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در ترور مجاهد خستگی ناپذیر شیخ اسماعیل هنیه را به شدت محکوم می کند و با تاکید بر حق ذاتی خود در پاسخگویی مناسب به این اقدام تجاوزکارانه علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود، امیدوار است کشورها و سازمان ها سازمان های بین المللی در راستای حمایت از حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین و مقاومت مشروع آنان در برابر اشغالگری، رژیم اسراییل را به طور جدی و مؤثر برچیده و اقدامات سیاسی، قانونی و تنبیهی لازم را علیه این رژیم سرکش انجام دهند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شهادت این مجاهد بزرگ و همرزمش را در حضور مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای خامنه ای، امت اسلامی و ملت غیور فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گرامی می دارد. خانواده آن شهید عزیز، گروه های مقاومت فلسطین و همه اجزای محور مقاومت، همه دولت ها و ملت های حامی آرمان فلسطین و آزادی خواهان جهان را تبریک و تسلیت عرض می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=310470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.