افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

بیانیه باشگاه پرسپولیس: داوری دربی به جار و جنجال پاداش داد! – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 153087
بیانیه باشگاه پرسپولیس: داوری دربی به جار و جنجال پاداش داد!  – پرسپولیس نیوز

باشگاه پرسپولیس با انتشار اطلاعیه ای در اعتراض به اشتباهات داوری و VAR در دربی واکنش نشان داد و اعتراض و شکایت خود را رسما به فدراسیون تقدیم خواهد کرد. به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، صد و دومین دربی به پایان رسید. تساوی یک نتیجه تلخ برای ما و یک نتیجه شیرین برای حریف بود […]

باشگاه پرسپولیس با انتشار اطلاعیه ای در اعتراض به اشتباهات داوری و VAR در دربی واکنش نشان داد و اعتراض و شکایت خود را رسما به فدراسیون تقدیم خواهد کرد.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، صد و دومین دربی به پایان رسید. تساوی یک نتیجه تلخ برای ما و یک نتیجه شیرین برای حریف بود زیرا مستحق برد بودیم و تفاوت روحی دو تیم اعم از بازیکنان، کادر فنی و تماشاگران به تنهایی گویای این واقعیت است. دربی دیگر تمام شده است اما درس خوبی برای فوتبال ایران بود. شاید آن روزی که گفتیم VAR مشکل شرایط حاکم بر فوتبال و لیگ را حل نمی کند، برای بعضی ها قابل درک نبود یا معنی آن را نمی فهمیدند. امشب دیدیم که وقتی قرار است اتفاقی بیفتد، آن اتفاق می افتد و VAR آن را متوقف نمی کند. برای اینکه عده ای تعابیر خود را به جای تفسیر ما نگذارند، اعلام می کنیم که به سلامت جامعه داوری و داوران این مسابقات اعتقاد داریم، اما به صحت تصمیمات اعتقادی نداریم.

البته قبل از این آقای موود فنادی فر داور دربی بود. در دربی 91 به گفته کارشناسان یک اشتباه جدی داوری به سود استقلال مرتکب شده بودند که در هر صورت در ادامه بازی خوب پیش رفت اما این بار او و ما خوش شانس نبودیم که اشتباهش تغییر نکرد. نتیجه. نتیجه
سوال و اعتراض ما مربوط به دقیقه 60 بازی است.

در صحنه اعلام پنالتی در دقایق پایانی، کارشناسان بر سر پنالتی بودن صحنه به توافق نرسیدند اما هم داور مسابقه و هم تیم VAR وارد عمل شدند. حالا جای تعجب است که در صحنه ای که همه کارشناسان داوری وقوع خطای خطرناک در پای شهاب زاهدی و لزوم دادن کارت زرد دوم به بازیکن استقلال و اخراج او از زمین را برجسته کردند، حتی داور هم این کار را نمی کند. یک تصمیم، حتی کمک داور هم به او کمک نمی کند. و حتی VAR هم وارد عمل نمی شود! آیا تیم VAR در آن زمان خواب بود؟ اگر داور کار خود را به خوبی انجام می داد حداقل باید حریف ما حدود 40 دقیقه با یک بازیکن کمتر بازی می کرد و بعد از دریافت گل کار برایشان دشوارتر می شد.

موضوع دیگر این است که وقتی صحنه دقیقه 60 بازی خطا محسوب نمی شود، چگونه صحنه ای که پنالتی به دنبال دارد خطا باشد و داور آن را پنالتی اعلام کند؟ در واقع قبل از هر کارشناس، تیم داوری حاضر در زمین و تیم داوری مستقر در اتاق VAR آن بازی را خطا نمی دانند زیرا صحنه ای را که در دقیقه 60 برای بازیکن پرسپولیس رخ داد را ندیده اند. نقطه عیب اعلام می شود، حالا تکلیف ما با این پارادوکس چیست؟

نکته آخر اینکه فدراسیون فوتبال و کمیته داوران فوتبال ایران و جامعه و رسانه ها و کارشناسان محترم توجه داشته باشند امشب 23 آذر در دربی داوران در زمین مسابقه جنجال می کنند و تحت فشار قرار دادن و متهم کردن داوران خارج از زمین، تایید و جایزه داد. این بدان معناست که ما باید رویه خود را تجدید نظر کنیم. پس دیگر از ما توقع عجیبی نداشته باشید چرا که باید به سمتی برویم که امشب تیم داوری و در واقع فوتبال ایران تایید کردند و پاداش دادند.

باشگاه پرسپولیس با ارائه مدارک شکایت خود را از تیم داوری این دیدار به فدراسیون فوتبال ارائه می کند.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)