افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

بیانیه اشکودا در حمایت از ادعای وکلای آفریقای جنوبی

  • کد خبر : 177777
بیانیه اشکودا در حمایت از ادعای وکلای آفریقای جنوبی

به گزارش گروه قضایی خبرگزاری فارس به نقل از اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، در این بیانیه آمده است: «در زمان مبارزه با صلح و جنگ آشفته، که چهره های غمگین و خونین کودکان غزه. وکلای آفریقای جنوبی که با تمام وجود تاریخ خشونت و تبعیض آپارتاید را لمس کرده اند، اکنون […]

به گزارش گروه قضایی خبرگزاری فارس به نقل از اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، در این بیانیه آمده است: «در زمان مبارزه با صلح و جنگ آشفته، که چهره های غمگین و خونین کودکان غزه. وکلای آفریقای جنوبی که با تمام وجود تاریخ خشونت و تبعیض آپارتاید را لمس کرده اند، اکنون به عنوان اصحاب دعوی و از طرف وجدان بیدار وکلای آزاد و وکلایی که به حقوق بشر معتقدند، مصمم هستند که ” اثبات نقض حقوق بشردوستانه و نسل کشی گسترده و جنایات علیه بشریت. رژیم اسراییل آنها را جزم کرده است.»

این بیانیه می افزاید: مکانیسم های دفاع از حقوق بشر و رسیدگی به نسل کشی و نقض حقوق بشردوستانه وسیله ای برای حمایت از حق زندگی انسان ها در این دنیای نابرابر است و اکنون صداهایی از لا هایا که امید دارد شنیده می شود. البته مردم سازمان ملل متحد همیشه برای حفظ کرامت انسانی حضور دارند و حقوق اولیه بشر در سمت راست تاریخ قرار دارد و این قدرت‌هایی هستند که از کانال باریک حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بازی می‌کنند. منافع سیاسی

در این بیانیه آمده است: نسل کشی اسرائیل در غزه موجه و مستند است و دستور توقف کشتار صادر شده از سوی دیوان بین المللی دادگستری یک اقدام حقوقی ارزشمند است و نظام بین المللی حمایت از حقوق بشر با همه کاستی هایش. اکنون در معرض محاکمه وجدان قرار گرفته است. جان 22000 فلسطینی گرفته شده است و هر آنچه در کنوانسیون منع و مجازات نسل کشی (مصوب 1948) ممنوع شده است اکنون در چشم جهانیان قرار دارد و بخشی از حقوق اسرائیل است. رکوردی در این روزهای سیاه، سابقه ای که نشان دهنده تجسم نسل کشی و جنایات علیه بشریت است، نمونه بارز آن اقداماتی است که «به قصد نابودی کامل یا جزئی یک ملی، قومی، نژادی یا مذهبی» انجام می شود. .

اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران ابراز امیدواری کرد: «با دستور پایان جنایات و تحقق آتش بس، شاهد اخبار داغ این روزهای مکرر و رسیدگی در دادگاه بین المللی نباشیم». درگیری های سیاسی.” فشار بیاوریم و به سمت حق و دفاع از مظلوم حرکت کنیم.» و دنیایی برابر و آزاد داشته باشید که مبتنی بر صلح، برادری و احترام به حقوق بشر باشد، جهانی که زندگی شیرین هر انسانی بدون توجه به کدام نقطه از این کره خاکی و به کدام دین و مذهب باشد، محترم است و انسانیت شمشیر سیاست ذبح نشو».

به گزارش فارس، نخستین جلسه دیوان بین المللی دادگستری درباره بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در پرونده نسل کشی این رژیم در نوار غزه (پنجشنبه 31 دی) و آفریقای جنوبی برگزار شد. نماینده آفریقا و تیم حقوقی این کشور به طور جداگانه تاکید کردند که اسرائیل کشتار و نسل کشی را تشدید کرده و کشتار فلسطینیان در غزه باید متوقف شود.

جلسه رسیدگی دادگاه لاهه برای بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در قتل عام غزه (پنجشنبه 21 ژانویه) برگزار شد و اولین جلسه دادگاه حدود سه ساعت به طول خواهد انجامید و مهلت مقرر به داوران . دادگاه بین المللی لاهه بین سه تا شش است. این هفته است.

از سوی دیگر وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی مقاومت کرد و اعلام کرد که این دادگاه از تل آویو درخواست نخواهد کرد که جنگ غزه را متوقف کند.

به گفته مقامات وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی، این دادگاه تنها از اسرائیل می خواهد که اجازه ارسال کمک های بشردوستانه به غزه و تشکیل کمیته تحقیقاتی بی طرفانه را بدهد یا به آوارگان اجازه دهد به شمال غزه بازگردند.

در عین حال، اتحادیه عرب همچنین بر حمایت کامل خود از دادخواستی که آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی لاهه به دلیل ارتکاب قتل عام و نقض کنوانسیون منع کشتار دسته جمعی 1948 ارائه کرده است، تاکید کرد. 200 کارشناس و استاد حقوق بین الملل حمایت کامل خود را از آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=177777

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.