افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
3

بگوویچ: اگر جای برونکو بودم برنمی گشتم/ از دست دادن یحیی بزرگترین اشتباه پرسپولیس بود/ هواداران رفتن او را از دست می دهند – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 175760
بگوویچ: اگر جای برونکو بودم برنمی گشتم/ از دست دادن یحیی بزرگترین اشتباه پرسپولیس بود/ هواداران رفتن او را از دست می دهند – پرسپولیس نیوز

وینگو بگوویچ سرمربی کروات سابق پرسپولیس می گوید: اگر جای برونکو بودم به پرسپولیس برنمی گشتم زیرا این مربی نمی تواند عناوینی بیشتر از قهرمانی های گذشته با پرسپولیس کسب کند. وینکو بگوویچ، سرمربی سابق پرسپولیس بازگشت برانکو به پرسپولیس را یک اشتباه می داند و از تمایلش برای ادامه کار یحیی در پرسپولیس می […]

وینگو بگوویچ سرمربی کروات سابق پرسپولیس می گوید: اگر جای برونکو بودم به پرسپولیس برنمی گشتم زیرا این مربی نمی تواند عناوینی بیشتر از قهرمانی های گذشته با پرسپولیس کسب کند.

وینکو بگوویچ، سرمربی سابق پرسپولیس بازگشت برانکو به پرسپولیس را یک اشتباه می داند و از تمایلش برای ادامه کار یحیی در پرسپولیس می گوید. کهن بگوویچ، سرمربی 75 ساله سابق سرخپوشان درباره مسائل اخیر پرسپولیس در خصوص انتخاب سرمربی جدید و بحث درباره شانس موفقیت این تیم در قاره صحبت کرد.

نظر شما درباره اتفاقاتی که در این مدت برای یحیی افتاد چیست؟
به نظر من یحیی گل محمدی تمام فاکتورهای لازم را در پرسپولیس داشت. مربی ای که از نظم و انضباط بسیار بالایی برخوردار است و به عنوان یک مربی توانسته تمام عناوین فوتبال ایران را به دست آورد که مصداق همین گفته است. بنابراین نمی دانم واقعاً چه چیزی از یحیی می خواستند که یحیی برای پرسپولیس فراهم نکرد. در حال حاضر پرسپولیس تنها دو امتیاز با قله فاصله دارد که فاصله چندانی نیست و با شکست تیم پیشرو پرسپولیس می تواند جای خود را در بالای جدول بگیرد.

اما یحیی مدت ها با مدیرعامل باشگاه مشکل داشت و عدم تمکین او باعث استعفا و استعفای یحیی شد.
خواسته های یحیی کاملا منطقی است و حتی اگر گواردیولا باشید باید بازیکنان جدید جذب کنید و بهترین مربی هم نمی تواند بدون ابزار کار خود را انجام دهد، به همین دلیل درخواست یحیی کاملا منطقی است و از مدیرعامل پرسپولیس کلاهبرداری شده است. یحیی عصبانی است و قصد جدایی از پرسپولیس را دارد. اما دوست دارم یحیی بماند و دوباره تیمش را موفق کند چون هیچکس برای پرسپولیس بهتر از یحیی نیست.

یحیی جدای از آرزوهایش گفت که فضای فوتبال باعث ناراحتی او شده و آیا به همین دلیل از پرسپولیس جدا شده است؟
به هر حال این نظر شخصی است و نمی توانم در مورد مسائل شخصی و مسائلی که مربی خوب ایرانی را آزار می دهد صحبت کنم اما به جرات می توانم بگویم یحیی در سطح مربیگری تیم ایران است و نیمکت نشین نیست. تیم ایران کم ندارد.

اما گروهی از هواداران پرسپولیس از عدم اجرای پرسپولیس در آسیا بسیار ناراحت بودند و یکی از دلایل افزایش فشار روی یحیی همین مشکل بود!
فکر می کنم انتظار موفقیت در آسیا و قهرمانی از تیم های ایرانی از جمله پرسپولیس، زمانی که یحیی به اندازه کافی بازیکن خوبی نیست، انتظار از او زیاد است و وقتی پرسپولیس با تیمی بازی می کند که بروزویچ، رونالدو، مانه و ستاره های دیگر را در اختیار دارد. ، نمی توانند این کار را انجام دهند و با شرایطی که تیم های ایرانی نسبت به تیم های عربستانی و سایر تیم های پیشرفته آسیا دارند، ده سال دیگر قهرمان لیگ قهرمانان آسیا نمی شوند، به همین دلیل. ، با توجه به تفاوت تیم های عربی و شرقی در آسیا انتظار موفقیت می رود. آسیا برای یحیی و سایر مربیان ایرانی اصلا معقول و منطقی نیست پس هواداران یحیی را به خاطر نتیجه نگرفتن در آسیا تنبیه نکنند و با او قهر کنند چون به هر حال او کارستان را برای پرسپولیس انجام داده و هر جامی که در ایران است برای پرسپولیس انجام داده است. برنده شده است، به همین دلیل اگر یحیی بماند، همچنان می تواند پرچم پرسپولیس را بالا نگه دارد و امیدواریم پرسپولیس اینقدر بزرگ نکند. اشتباه از دست دادن یحیی به راحتی.

اما حالا که با شما صحبت می کنیم شاید بحث فسخ قرارداد یحیی به دلیل جدایی قطعی شده باشد؟
من قاطعانه حرفم را زدم و به آنها گفتم که از دست دادن یحیی بزرگترین اشتباه باشگاه پرسپولیس است و اگر کسی از باشگاه رفت، یحیی نباید پرسپولیس را ترک کند و آخرین حرفم در این مورد این بود که یحیی بماند و با مدیرعامل باشگاه صحبت کند. باشگاه باید با خواسته های برحق خود مبارزه کند و مدیرعامل را مجاب کند تا بازیکنان مورد نظرش را بخرد و نیمکت پرسپولیس را از حضورش خالی نکند چون فکر می کنم اگر یحیی برود هواداران پرسپولیس از رفتن او پشیمان خواهند شد.

اما حالا بحث حضور برانکو جدی به نظر می رسد، با وجود این، فکر نمی کنید یحیی را باید نادیده گرفت؟
برانکو هموطن خوب من است، من به عنوان مربی و به عنوان یک هموطن برای او احترام زیادی قائل هستم و کار او را بسیار قبول دارم، اما فکر می کنم بازگشت برانکو به پرسپولیس اشتباه بزرگی است چون وقتی به این موضوع فکر می کنم به این نتیجه می رسم. که برانکو قبلا پرسپولیس را آورده . او عنوان قهرمانی را به دست آورد و اگر برونکو دوباره این عنوان را برای پرسپولیس کسب کند، فکر نمی کنم ارزش زیادی داشته باشد و یک کار معمولی انجام داده است و نکته مهمی نیست.

اما گفته می شود گزینه اصلی پرسپولیس برانکو است؟
هرکسی معیارهای خودش را دارد و می تواند بهترین تصمیم را برای خودش بگیرد اما اگر من جای برونکو بودم به پرسپولیس برنمی گشتم چون این مربی نمی تواند بیشتر از عناوینی که در گذشته با پرسپولیس به دست آورده است به دست بیاورد که فکر می کنم برای من مهم است. برانکو و شاید هواداران چندان جذاب نیستند.

خودمان را از پرسپولیس جدا کنیم و روی تیم ملی تمرکز کنیم. به نظرت تیم ایران چقدر شانس موفقیت دارد؟
به نظر من تیم ایران از بازیکنان خوبی سود می برد. بازیکنانی که توانایی انجام کارهای بزرگ را دارند. به نظر من تیم ایران بازیکنان بهتری در خط حمله دارد، بازیکنانی که واقعا در سطح بالایی بازی کرده اند و توانایی غلبه بر هر دفاعی را دارند، اما به هر حال این مشکل در تیم ایران وجود دارد که به همان اندازه تهاجمی است. خط دفاعی نقطه ضعفی دارد که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

درباره تیم ایران و شانس موفقیت آن چه می گویید؟
به نظر من تیم ملی ایران می تواند به جمع چهار تیم برتر آسیا برسد و شانس خود را در نیمه نهایی امتحان کند، اما شانسی برای ایران نمی بینم که بین تیم های برتر مقدماتی و فینال بازی کند.

در حقیقت؟!
بله، با تمام احترامی که برای تیم ایران قائل هستم و بازیکنان آنها را دوست دارم و ایران را کشور دوم خود می دانم، اساساً فکر می کنم تیم های قدرتمند دیگری مانند ژاپن، استرالیا، عربستان و حتی قطر میزبان واقعا سخت خواهند بود. حریفان ایران در حالی که ایران یک بازی بسیار تعیین کننده و مهم مقابل تیم ملی کره جنوبی دارد که برای تیم آنها بسیار تعیین کننده و البته سخت است بنابراین امیدوارم ایران شانس برد داشته باشد.

به کدام تیم شانس قهرمانی می دهید؟
به نظر من تیم ژاپن تیم بسیار خوبی است. تیمی با 25 ملی پوش که در اروپا بازی می کنند که خیلی چیزها را تایید می کند و فکر می کنم این شانس قهرمانی ژاپن را افزایش می دهد، البته گفتم چند تیم مدعی دیگر از جمله ایران هستند که رقابت در آسیا را بسیار سخت و نزدیک می کنند. . .کامپکت می سازند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=175760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.