افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

بچه دار شدن نیازمند مسائل فرهنگی و اقتصادی است – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 267496
بچه دار شدن نیازمند مسائل فرهنگی و اقتصادی است – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام سید ابراهیم. رئیس رئیس رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (شنبه) در دومین مراسم اهدای جوایز جوانان جمعیت که در سالن اجلاس سران کشور برگزار شد، اظهار داشت: موضوع جلسه امروز جمعیت این است. بچه داشتنجوانان جمعیت، ایران جوان، ایران قدرتمند، توجه به خانواده و محوریت آن، با تأکید […]

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام سید ابراهیم. رئیس رئیس رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (شنبه) در دومین مراسم اهدای جوایز جوانان جمعیت که در سالن اجلاس سران کشور برگزار شد، اظهار داشت: موضوع جلسه امروز جمعیت این است. بچه داشتنجوانان جمعیت، ایران جوان، ایران قدرتمند، توجه به خانواده و محوریت آن، با تأکید دین و فرهنگ دینی و سیاست های اعلامی ما، قانون و نیازهای جدی کشور.

گفت: باید گره های ذهنی را باز کنیم. بچه داشتن و در حال افزایش جمعیت هستیم که نیاز به اقناع از طریق رسانه های مکتوب، دیجیتال و غیره دارد. چهره ها در این توضیح نقش دارند. در پاسخ به این سوال که در شرایط اقتصادی کنونی چه سرنوشتی برای کودک پیش می آید؟ این یک معجزه الهی است. ما کسی را ندیدیم که بعد از ازدواج وضعیت مادی اش بدتر از قبل شده باشد.

رئیس رئیس جمهور تصریح کرد: این امر نیازمند اقناع افکار عمومی است و این امر بر عهده ادارات آموزش و پرورش و صاحبان حرف و بیان است. یکی از بزرگان محله یا شهر نیز می تواند در این موضوع نقش داشته باشد. در شمال شهر تعداد بچه ها کمتر است اما در جنوب شهر خانه ها کمتر و تعداد بچه ها بیشتر است. قطعاً تشکیل خانواده مستلزم مسکن است اما این تنها شرط کار نیست و با روحیه رضایت می توان آن را مدیریت کرد. در گذشته در هر اتاق یک خانواده و چند فرزند زندگی می کردند. اگرچه سبک زندگی و سبک زندگی در حال حاضر تغییر کرده است، اما باید به فرهنگ قناعت بسیار توجه شود.

بچه داشتن نیازمند مسائل فرهنگی و اقتصادی است.

رئیس وی ادامه داد: ما نعمت های زیادی داریم که به چشم نمی آیند، اما وقتی نعمت ها دچار مشکل می شوند، اهمیت آن ها مشخص می شود. بچه داشتن نیازمند مسائل فرهنگی و اقتصادی است. رسانه ها باید در حوزه فرهنگی برای اقناع تلاش کنند.

وی اذعان داشت: در بحث اقتصادی سیستم بانکی باید تسهیلات پرداخت وام ازدواج، کار و مسکن را فراهم کند. قانونی تصویب شد و مشوق هایی در نظر گرفته شد که باید اجرا شود و از مدیران اجرایی درباره نقش این تسهیلات در بچه داشتن توجه داشته باشید. نقش مدیران اجرایی نظارت بر این است که هر یک از مشوق ها چقدر جمعیت را افزایش می دهد. بچه داشتن بخشی داشته باشد

رئیس رئیس جمهور خاطرنشان کرد: درک این قانون ضروری است، اما از نمایندگان مجلس می خواهیم برای اصلاح آن اقدام کنند. به نظر شخصی من بازپرداخت به موقع وام ازدواج می تواند نقش بیشتری در این امر داشته باشد بچه داشتن دارند ما همچنین محرک های دیگر را انکار نمی کنیم.

رئیس وی با تاکید بر اینکه ستاد جمعیت تنها کارکرد ستادی و نظارتی دارد، گفت: ستاد باید تمامی اقدامات دستگاه ها را پیگیری و کنترل کند تا کمبودها و کمبودها شناسایی شود و این موضوع باید به صورت فصلی پیگیری شود. مشکل جمعیت به تولید قدرت و ثروت می انجامد و در نتیجه ایران همیشه جوان می ماند.

ایران جوان یعنی کارهای دانش بنیان انجام می شود

وی افزود: ایران جوان یعنی کارهایی که بر اساس دانش انجام می شود. جوانان برای کشور بسیار مهم هستند. با توجه به تذکر مقام معظم رهبری همه ما باید در این حوزه عمل کنیم.

آمار سقط جنین نگران کننده است

رئیس رئیس جمهور با اشاره به آمار نگران کننده سقط جنین تصریح کرد: موانعی مانند سقط جنین جز در موارد ضروری باید برطرف شود. سقط جنین مساوی با خودکشی است و جامعه باید متقاعد شود که این کار تأثیر اجتماعی و موقعیتی دارد. اقناع کار صاحبان قلم و بیان است. علاوه بر اقناع، باید قدرتی که از قانون ناشی می شود نیز داشته باشیم.

هایلایت شده: با جریان نوشابه گری هرکسی که دنبال پول است باید با زور و با تغییر قانون با او برخورد شود. اقدام وزارت بهداشت در خصوص زوج های نابارور و پوشش مراکز سراسر کشور و اقدامات رایگان اقدام خوبی است که باید ادامه یابد. اینها اقدامات عملی برای تشویق دولت در این زمینه است.

دشمنان به دنبال ما هستند تا جمعیت نداشته باشند.

رئیس رضوی با اشاره به اقدامات خود در آستان قدس گفت: خوابگاه های دانشجویی و متاهل در ازدواج زیاد و بچه داشتن نقش ایفا می کند. این یک تشویق بسیار خوب برای جوانان برای ازدواج است.

رئیس رئیس جمهور اذعان داشت: دشمنان از ما می خواهند که جمعیت نداشته باشیم و نهاد خانواده و خانواده ضعیفی داشته باشیم و در این زمینه سرمایه گذاری زیادی کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان تلاش کردند تا نگرش ها را به نفع خود تغییر دهند، گفت: امروزه بحث خانواده و تشکیل خانواده موضوع مهمی است. نکته مهمی را از سخنرانی خود در سازمان ملل در مورد خانواده مطرح کردم زیرا خانواده یک مسئله مهم برای جامعه اسلامی و ایران عزیزمان است.

رئیس وی با تاکید بر اینکه باید مشکلات و موانع تشکیل خانواده برطرف شود، خاطرنشان کرد: مشکلات تشکیل خانواده و فرزندآوری باید برطرف شود. بیاورید باید سریع انجام شود و خانواده ها دغدغه مالی نداشته باشند. ما در دولت برای کاهش مشکلات مربوط به تشکیل خانواده و اسکان به این سمت حرکت کرده ایم.

رئیس رئیس جمهور با اشاره به علت تشکیل وزارت راه و شهرسازی افزود: تلاش بر این است که برای خانواده ها به ویژه خانواده های دارای فرزند بیشتر مسکن و زمین و خانه در اختیار آنها قرار گیرد.

رئیس وی ادامه داد: الحمدلله کمیته امداد 100 هزار خانه ساخت و به خانواده ها تحویل داد و این کار به عنوان نهضت مسکن ملی ادامه دارد. درحال حاضر فرزند پسر ما در این زمینه با کمبود مواجه هستیم زیرا سال ها در گذشته اجرا نشده و نیازها انباشته شده است. و همینطور نشان داده است

وی با اشاره به پروژه مسکن مهر گفت: اسپری شده طلا و فرش زیر پای خود را فروختند تا صاحب خانه شوند و این کار را نکردند، اما دولت ما این کار را نکرد. ما متعهد هستیم و باید این کار را انجام دهیم. شما باید به مردم پاسخ دهید. 240000 خانواده در سراسر کشور به خانه نیاز دارند و دولت نیز به آن نیاز دارد که در متعهد شده است

رئیس وی خاطرنشان کرد: 140 هزار مورد فرزند پسر نیازها عرضه انجام می شود و بقیه انجام می شود. تمام تلاش خود را می کنیم تا در مواردی که در اختیار دولت است، آن را با جدیت دنبال کنیم. امیدوارم این جلسه و اقدامات سران جمعیت و اقدامات نهادها باشد مسئول باعث رشد جمعیت و بچه داشتن و از مادران و کودکان حمایت کند.

رئیس رئیس جمهور در پایان با اشاره به نامگذاری سال کبیسه تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد: موفقیت ما در حوزه جمعیتی در وام مسکن مشارکت مردم است و این دستوری نیست که با سخنرانی و بخشنامه حل شود.

وی در پایان تصریح کرد: دانش آموزان کمترین و کمترین درآمد را در کشور دارند اما در روستاها بچه داشتن آنها موفق ترند. البته وضعیت اقتصادی و مسکن مهم است اما دلیل رام کن اینطور نیست، اما مهم این است که فکر و انگیزه وجود دارد و تصوری که دشمن سالهاست در بین جوانان ایجاد کرده و ایجاد کرده است این است که «فرزند کمتر، زندگی بهتر» که در هر گوشه ای وجود دارد و در آوردن این نگاه غلط وجود داشت که رهبری هم به آن اشاره کردند. که در به خواست خدا آماده سازی زمینه برای این امر ضروری و مهم است. مشارکت مردم در موفقیت ما برای تحقق این سیاست و قانون و جوانان مردم حرف اول را می زند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=267496

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.