افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

بورل: اعضای اتحادیه اروپا باید تحویل سلاح به هر کشوری به جز اوکراین را متوقف کنند

  • کد خبر : 196189
بورل: اعضای اتحادیه اروپا باید تحویل سلاح به هر کشوری به جز اوکراین را متوقف کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir): یورونیوز: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید کشورهای اتحادیه اروپا باید به طور موقت صادرات تسلیحات به هر کشوری غیر از اوکراین را متوقف کنند. بورل که برای شرکت در نشست وزرای خارجه اروپا به ورشو پایتخت لهستان رفته بود نیز بار دیگر از کشورهای اروپایی خواست […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir):

یورونیوز: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید کشورهای اتحادیه اروپا باید به طور موقت صادرات تسلیحات به هر کشوری غیر از اوکراین را متوقف کنند.

بورل که برای شرکت در نشست وزرای خارجه اروپا به ورشو پایتخت لهستان رفته بود نیز بار دیگر از کشورهای اروپایی خواست تا با اتخاذ تصمیمی سیاسی میزان تسلیحات ارسالی به اوکراین را افزایش دهند.

این مقام سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: تا زمانی که جنگ در اوکراین ادامه دارد، ما نه تنها باید حمایت تسلیحاتی داشته باشیم، بلکه باید هر کاری که لازم است برای حمایت از این کشور در برابر روسیه انجام دهیم و باید تمام حمایت هایی را که می توانیم انجام دهیم. ” بیایید هر چه زودتر به اوکراین پیروزی بدهیم.”

در مارس سال گذشته، اتحادیه اروپا یک طرح 2 میلیارد یورویی برای افزایش محموله مهمات به اوکراین را تصویب کرد و متعهد شد که ظرف 12 ماه یک میلیون گلوله 155 میلی متری برای کمک به کی یف برای دفاع از خود ارسال کند.

این در حالی است که تا پایان سال 2023 با وجود درخواست های مکرر اوکراین، اروپا تنها 330 هزار گلوله به این کشور ارسال کرده است و پیش بینی می شود این رقم تا پایان ماه مارس به 500 هزار گلوله برسد. این تحویل کند در ابتدا به دلیل تنگناهای صنعتی ریشه‌دار، اختلالات زنجیره تامین و سرمایه‌گذاری کند بود که پیامد مستقیم سال‌های صلح‌آمیز اروپا پس از پایان جنگ سرد بود.

با این حال، به گفته بورل، ظرفیت صنعتی دیگر مانعی ندارد و مانع پیش رو این است که شرکت های اروپایی سلاح های خود را به کشورهایی که در حال جنگ نیستند، تحویل دهند. این دیپلمات ارشد بدون اشاره به مقصد این سلاح ها گفت: بخش مهمی از تولید ما به کشورهای ثالث صادر می شود.

وی ادامه داد: سریع‌ترین، ارزان‌ترین و مؤثرترین راه برای افزایش عرضه مهمات به اوکراین، توقف صادرات به کشورهای ثالث است و این کاری است که فقط کشورهای عضو می‌توانند انجام دهند و من همیشه از آنها می‌خواهم که این کار را انجام دهند. چیز.” ”

بورل که به طور خاص بر این موضوع اصرار دارد، همچنین تاکید کرد که بهترین کاری که شرکت‌های تولید تسلیحات اروپایی می‌توانند انجام دهند این است که به سایر مشتریانی که در حال جنگ هستند بگویند در حال حاضر نمی‌توانند سفارشات را به آنها تحویل دهند و اولویت را به اوکراین بدهند.

بورل البته تاکید کرد که این یک تصمیم سیاسی است که باید توسط کشورهای عضو گرفته شود.

بر اساس برآورد قبلی کمیسیون اروپا، 11 کشور عضو میزبان کارخانه هایی هستند که قادر به تولید گلوله های توپ 155 میلی متری هستند: بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، لهستان، اسلواکی، اسپانیا و سوئد.

با توجه به درآمدهای کلانی که صنعت دفاعی می تواند در بازارهای جهانی کسب کند، مشخص نیست که چه تعداد از این کشورها به درخواست بورل پاسخ خواهند داد و صادرات را محدود خواهند کرد.

رادوسلاو سیکورسکی، وزیر امور خارجه لهستان در این سفر گفت: “من کاملا از پیشنهاد بورل حمایت می کنم. ما باید به اوکراینی ها در جبهه جنگ کمک کنیم.”

در حالی که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در داخل برای ارسال کمک های بیشتر مبارزه می کند و جمهوری خواهان مانع این موضوع می شوند، افزایش کمک های نظامی به اوکراین به اولویت اصلی بروکسل تبدیل شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=196189

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.