افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

بودجه صندوق بیماری های خاص جواب نمی دهد / واکنش وزارت بهداشت – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 124786
بودجه صندوق بیماری های خاص جواب نمی دهد / واکنش وزارت بهداشت – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، هزینه های بیماران نادر و صعب العلاج فوق العاده بالاست و اگر دولت و بیمه ها از این بیماران حمایت نکنند قطعا دچار مشکل شده و ممکن است درمان را متوقف کنند. بر این اساس شورای اسلامی صندوق بیماری های خاص و دشوار رفتار خوب و برای آن، یک بودجه جداگانه. […]

به گزارش خبرنگار مهر، هزینه های بیماران نادر و صعب العلاج فوق العاده بالاست و اگر دولت و بیمه ها از این بیماران حمایت نکنند قطعا دچار مشکل شده و ممکن است درمان را متوقف کنند.

بر این اساس شورای اسلامی صندوق بیماری های خاص و دشوار رفتار خوب و برای آن، یک بودجه جداگانه. آه تو وی این بودجه را در نظر گرفت و به سازمان بیمه سلامت ایران واگذار کرد تا برای این بیماران هزینه کند.

اکنون دو سال از ایجاد صندوق بیماری های خاص می گذرد دشوار رفتاربودجه تخصیصی کافی نیست و باید برای سال آینده افزایش خط اعتباری مورد نیاز در نظر گرفته شود.

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت درباره وضعیت بودجه صندوق بیماری های خاص دشوار رفتار، گفت: سال گذشته 5 میلیارد تومان برای صندوق و امسال 7 میلیارد تومان برای صندوق در نظر گرفته شد؛ اگرچه قبلا تعداد بیماری های تحت پوشش صندوق کمتر بود، اما به تدریج و با توجه به بودجه ای که در اختیار ما قرار گرفت، پوشش را گسترش دادیم به طوری که در حال حاضر 107 بیماری تحت پوشش این صندوق هستند، البته از صفر تا صد. هزینه ها پرداخت شد. ممکن نیست، اما هزینه های طاقت فرسایی که بیماران باید متحمل شوند خیر آینده و بسته به نوع بیماری پرداخت می شود و با توجه به میزان بودجه ای که داریم پوشش را افزایش خواهیم داد.

وی با یادآوری وجود 400 بیماری نادر و خاص در کشور افزود: تاکنون این میزان را مدیریت کرده است. متر صندوق فقط باید 107 مورد را پوشش دهد و درخواست داریم بودجه صندوق افزایش یابد تا تعداد بیماری های تحت پوشش افزایش یابد.

کریمی تاکید کرد که تمامی مشکلات بیماران خاص و دشوار رفتار از طریق بیمه قابل حل نیست، وی ادامه داد: در گذشته برای ارائه خدماتی که ماهیت بیمه ای نداشت، مبالغی را به بیماران پرداخت می کردیم، اما با ایجاد صندوق تمام سرمایه ها روی آن متمرکز شد که برای این کار مشکل شد. انجام دادن. برای این کار لازم است علاوه بر تقویت بودجه صندوق در سال های آتی، مبالغی به وزارت بهداشت و معاونت درمان اورژانس تحویل داده شود تا از جیب بیمار پرداخت شود. به طور قابل توجهی کاهش یافته و حتی به صفر می رسد.

معاونت بهداشتی وزارت بهداشت در خصوص اطلاع رسانی نیازهای دارویی بیماران خاص و دشوار رفتاروی بیان کرد: به طور معمول سه ماه مانده به پایان سال و حتی 20 تا 30 درصد بیشتر برای تامین ذخیره استراتژیک اعلام نیاز می کنیم و سازمان غذا و دارو نیز برای تامین این داروها تلاش می کند.

محمدمهدی نشی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در این خصوص گفت: بدون شک طرح ایجاد صندوق بیماری های خاص، دشوار رفتار و نادر یکی از آن پروژه هایی بود که به مردم کمک کرد. در حال حاضر این صندوق 107 بیماری خاص را پوشش می دهد و اکثر هزینه های بیماران را تا 90 درصد و حتی در مواردی تا 100 درصد برای برخی بیماری ها پرداخت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یک میلیون و 900 هزار نفر تحت پوشش صندوق ویژه بیماری هستند دشوار رفتار قرار دارند، افزود: بیمه درمانی تا سقف 50 میلیون تومان برای درمان بیماران خاص و دشوار رفتار پرداخت

در همین رابطه مهدی رضایی معاون بیمه سلامت و خدمات درمانی سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه برآوردهای ما از کارشناسان سازمان بیمه سلامت حاکی از آن است که در بودجه سال 1402 به 15 میلیارد تومان نیاز داریم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=124786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.