افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
3

به گفته محسن هاشمی، این افراد رقیب اصلی پزشکان هستند.

  • کد خبر : 302921
به گفته محسن هاشمی، این افراد رقیب اصلی پزشکان هستند.

۱۴۰۳/۰۳/۳۰ ۰۱:۰۴:۱۹ | | کد خبر: 63985 محسن هاشمی: رقیب اصلی پزشکان افرادی هستند که در انتخابات شرکت نمی کنند. به گزارش اطلاعات ساعت 9 صبح به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، نشست افق های سیاسی در اندیشه های دولت چهاردهم با حضور آذر منصوری رئیس جبهه اصلاح طلبان در ستاد مسعود مزیکیان برگزار شد. محسن […]

محسن هاشمی: رقیب اصلی پزشکان افرادی هستند که در انتخابات شرکت نمی کنند.

به گزارش اطلاعات ساعت 9 صبح به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، نشست افق های سیاسی در اندیشه های دولت چهاردهم با حضور آذر منصوری رئیس جبهه اصلاح طلبان در ستاد مسعود مزیکیان برگزار شد. محسن هاشمی. و محسن آرمین، نایب رئیس جبهه اصلاح طلبان.

به گزارش ایلانا، آذر منصوری در این نشست گفت: آیا بدون آزادی می توان عدالت را تحقق بخشید یا خیر و اگر این عدالت بدون حقوق همه شهروندان محقق می شود، البته نه؟ با توجه به چالش هایی که در سیاست داخلی و خارجی وجود دارد، عدالت بدون آزادی محقق نمی شود. عدالت بدون احقاق حقوق شهروندان ممکن نیست. ما زنان زندگی آزادی را پشت سر گذاشتیم، حکومت متحدالشکل را پشت سر گذاشتیم، با شکاف بین دولت و ملت روبرو هستیم. دیدگاه من این است که چالش حاکمیت در ایران شکاف بین دولت و ملت است. در چنین شرایطی ما سال هاست که می گوییم و تکرار می کنیم که هیچ امتیازی از این سیاست خارجی نخواهیم گرفت. با این حکومت، حقوق شهروندی به حق برخورداری از فرصت های برابر نمی رسد.

وی ادامه داد: امروز با بزرگترین شکاف طبقاتی مواجه هستیم؛ بدون حل مشکل سیاسی، مشکل اقتصادی حل نمی شود. ما نمی توانیم به مردم وعده و شعار دروغ بدهیم. گام اول حل مسائل سیاسی است که باید مورد توجه دولت احتمالی آقای قرار گیرد. اگر تایید مدارک پزشکان تنها منجر به افزایش مشارکت شود، همان مشکلات دولت خاتمی و روحانی تکرار می شود. ما به آشتی ملی و اجماع ملی نیاز داریم. صرف جلب مشارکت مردم موثر نخواهد بود. من با کسانی که کاملاً از نظرسنجی های قهر عصبانی هستند و بارها این نکته را تکرار کرده اند اما تأثیرگذار نبوده، همدردی می کنم. ما معتقدیم که باید برای شعار عدالتخواهی آقای مزیکیان هزینه کرد و این باید حق شهروندان باشد که از وضعیت تک قطبی فرار کنند.

محسن هاشمی نیز در این نشست گفت: در این انتخابات رقبای آقای مزیکیان 5 کاندیدای انتخاباتی نیستند، بلکه افرادی هستند که در انتخابات حاضر نمی شوند. از مردم می خواهیم در انتخابات شرکت کنند و به کاندیدای نهایی جبهه اصلاح طلبان رای دهند.

وی گفت: 6 انتخابات با بیش از 70 درصد نتیجه را پشت سر گذاشتیم و نتایج قابل قبولی بود. اما پس از آن رد صلاحیت‌های گسترده صورت گرفت و مشارکت به 40 درصد رسید و در انتخابات گذشته مشارکت تقریباً به 20 درصد رسید. البته طبق آمار 8 درصد آرای باطل به این رقم رسیده است. پس از اعتراضات سال 1401 و ناآرامی هایی که به وجود آمد، جبهه اصلاحات تصمیم گرفت در انتخابات مجلس شرکت نکند و آقای خاتمی نیز در انتخابات رای نیاورد. اتفاقی که رخ داد فرصت جدیدی را در انتخابات 1400 فراهم کرد، برخی از اعضای جبهه اصلاح طلبان تلاش کردند روزنه ای را باز کنند. قرار بود تا 6 سال آینده به این نتیجه برسیم اما الان فرصتی است که از آن بهره ببریم.

هاشمی افزود: در رسانه های غربی اشاره کردند که عده ای این نظر را دارند که اگر ما رای دهیم بسته به شیوه حکومتی رئیس جمهور چقدر می تواند موفق باشد. در انتخابات این دوره چند کاندیدایی که در جبهه اصلاح طلبان حضور داشتند نیز رد صلاحیت شدند. اما حضور آقای بیزیکیان در نمایندگی مجلس و حضور در دولت آقای خاتمی شرایطی را فراهم کرد تا ایشان نظر شورای نگهبان را جلب کنند و جبهه اصلاحات فکر کرد از فرصتی که قرار بود استفاده کند. خود را ارائه دهد. در 6 سال آینده برای رفاه نسبی.


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=302921

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.