افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

به گزارش کاهان، حمله سایبری گروهک وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صنایع نظامی و هسته ای آمریکا

  • کد خبر : 113127
به گزارش کاهان، حمله سایبری گروهک وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صنایع نظامی و هسته ای آمریکا

روزنامه کیهان در ستون ویژه خبری خود نوشت؛ در موج جدید حملات گسترده علیه صنایع هسته ای، نظامی، کشتیرانی و حمل و نقل، گروه هکری وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اهدافی در اروپا، آمریکا، خاورمیانه و مدیترانه حمله کرده است. خشم کائنات از احتمال تایید FATF در تالار شناخت / چرا ایمان خود […]

روزنامه کیهان در ستون ویژه خبری خود نوشت؛

در موج جدید حملات گسترده علیه صنایع هسته ای، نظامی، کشتیرانی و حمل و نقل، گروه هکری وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اهدافی در اروپا، آمریکا، خاورمیانه و مدیترانه حمله کرده است.

خشم کائنات از احتمال تایید FATF در تالار شناخت / چرا ایمان خود را از دست داده اید و سنگ FATF را به سینه خود زده اید؟

شرکت انگلیسی PricewaterhouseCoopers اعلام کرد که مهاجمان سایبری برخی از صنایع هسته ای، دفاعی، دریایی و حمل و نقل را در آمریکا و اروپا هدف قرار داده اند.

به گزارش شبکه بین الملل، این شرکت گروه اعلام کرد: گروهی از هکرها با اجرای بدافزار ویژه ای به نام «IMAPLoader»، سیستم قربانیان را شناسایی و از آنها جاسوسی کردند. این حملات به گروهی به نام «رهبر زرد» نسبت داده شده است. این گروه با نام های دیگری مانند «Turtisshell»، «Imperial Kitten» و «TI465» نیز شناخته می شود.

Yellow Lydrake با استفاده از بدافزار خود و ایجاد حساب‌های ایمیل مختلف در سرویس روسی “Yandex” اطلاعات حیاتی را از رایانه قربانی به زیرساخت تحت کنترل خود منتقل کرده است. بر اساس گزارش موجود، حملات فوق بین سال های 2022 تا 2023 رخ داده است.

هکرها با نفوذ به چندین سایت موفق شده اند کدهای مخرب خود را در این حملات وارد کنند. این به آنها اجازه داد تا جزئیات مربوط به بازدیدکنندگان سایت مانند اطلاعات جغرافیایی، زمان بازدید و اطلاعات مربوط به سیستم هایشان را شناسایی و جمع آوری کنند.

PricewaterhouseCoopers همچنین از شناسایی چندین وب سایت فیشینگ مرتبط با این گروه خبر داد. برخی از این وب سایت ها در زمینه گردشگری و سفر در اروپا طراحی شده اند. برای این حملات، هکرها صفحه ورود به حساب مایکروسافت را جعل کرده اند. علاوه بر این، اسناد فایل اکسل آلوده به بدافزار در این گروه کشف شده است.

گروه هک Yellow Laidrack حداقل از سال 2018 فعال بوده و در اکثر حملات خود با تزریق کدهای مخرب به وب سایت های مختلف قربانیان را هدف قرار داده است. اوایل اردیبهشت ماه سال جاری، شرکت امنیت سایبری «کلیر اسکای» گزارشی از حمله این گروه به هشت وب سایت در بخش حمل و نقل و مالی در اسرائیل منتشر کرد. این حملات نیز بسیار شبیه به حملات گزارش شده در حال حاضر بود.

PricewaterhouseCoopers می گوید این گروه هکری وابسته به سپاه پاسداران است و تهدیدی دائمی برای بسیاری از صنایع است.

2727

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=113127

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.