افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

به نظر شما اولین پیوند قلب کاملا رباتیک دنیا در کدام کشور انجام شد؟

  • کد خبر : 364698
به نظر شما اولین پیوند قلب کاملا رباتیک دنیا در کدام کشور انجام شد؟

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، یک جراح اهل عربستان سعودی اولین پیوند قلب رباتیک جهان را بر روی یک نوجوان انجام داد. به گزارش العربیه نیوز، این عمل جراحی که دو ساعت و نیم به طول انجامید، توسط دکتر فراس خلیل، جراح قلب از عربستان سعودی در بیمارستان و مرکز تحقیقات تخصصی ملک […]

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، یک جراح اهل عربستان سعودی اولین پیوند قلب رباتیک جهان را بر روی یک نوجوان انجام داد.

به گزارش العربیه نیوز، این عمل جراحی که دو ساعت و نیم به طول انجامید، توسط دکتر فراس خلیل، جراح قلب از عربستان سعودی در بیمارستان و مرکز تحقیقات تخصصی ملک فیصل (KFSHRC) در تاریخ 16-10-1998 انجام شد. نوجوانی که از مشکلات قلبی مرحله چهارم رنج می برد.

پیوند قلب رباتیک که به پمپاژ خون در سراسر بدن کمک می کند، شامل جایگزینی قلب بدون ایجاد برش در قفسه سینه است.

بیمارستان کینگ فیصل یک مرکز آموزشی تخصصی در زمینه جراحی پیوند عضو رباتیک است. بیمارستان در بیانیه ای اعلام کرد که هفته ها برنامه ریزی دقیق برای جراحی انجام شد که شامل شبیه سازی مجازی این عمل هفت بار در طول سه روز بود.

این بیانیه ادامه می دهد: جراحی قلب رباتیک نشان دهنده تغییر قابل توجهی در جراحی پیوند قلب برای اتخاذ رویکردی کمتر تهاجمی است که به طور قابل توجهی زمان بهبودی و عوارض احتمالی را در مقایسه با جراحی های قلب باز کاهش می دهد.

سال گذشته، بیمارستان ملک فیصل، اولین پیوند کبد کاملاً رباتیک در جهان را بر روی یک مرد 66 ساله سعودی که از سیروز غیرالکلی و سرطان کبد رنج می برد، با موفقیت انجام داد.

از آن زمان تاکنون چهار پیوند دیگر در این بیمارستان انجام شده است که همگی به شهروندان سعودی انجام شده است. آنها اولین نفر از لیست طولانی بیمارانی بودند که در آینده از پیوند کبد رباتیک بهره مند خواهند شد.

دکتر دیتر برورینگ، مدیر اجرایی مرکز پیوند اعضا در بیمارستان ملک فیصل، خاطرنشان کرد: این بیمارستان تخصصی چهار دهه است که کشور را در نقشه جهانی پیوند اعضا قرار داده است.

وی افزود: جراحی های رباتیک نوید دوره جدیدی از نوآوری های مراقبت های بهداشتی را می دهد که در آن دقت و حداقل تهاجم، آنچه را که در پیوند اعضا ممکن است بازتعریف می کند.

2332333

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=364698

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.