افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
2

به نام رونق یا قاچاق؟

  • کد خبر : 278499
به نام رونق یا قاچاق؟

آفتاب نیوز: در 3 فروردین 1398 فیلم «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی کیا اولین فیلمی بود که روی یکی از سکوها اکران شد. این فیلم دانلود نشد و به مدت 12 ساعت با بلیت 12 هزار تومانی در دسترس قرار گرفت. این فیلم در اکران اینترنتی فروش مناسبی داشت و سپس فیلم طلا به کارگردانی رامبد […]

آفتاب نیوز:

در 3 فروردین 1398 فیلم «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی کیا اولین فیلمی بود که روی یکی از سکوها اکران شد. این فیلم دانلود نشد و به مدت 12 ساعت با بلیت 12 هزار تومانی در دسترس قرار گرفت. این فیلم در اکران اینترنتی فروش مناسبی داشت و سپس فیلم طلا به کارگردانی رامبد جوان به صورت آنلاین منتشر شد. در آن زمان این اکران آنلاین تنها راه نجات فیلم هایی بود که قرار بود اکران شوند اما به دلیل ویروس کرونا امکان اکران وجود نداشت. با این حال، پس از مدتی، ارزیابی آنلاین به یک رویه تبدیل شد. پس از مدت کوتاهی پس از پایان اکران در سینما، فیلم‌ها به شبکه نمایش خانگی منتقل می‌شوند و با همان قیمت بلیت سینما به پخش آنلاین ادامه می‌دهند. رویه ای که تا امروز ادامه دارد و اخیرا چندین فیلم مطرح روی سکوها اکران شده است.

از سود گرفته تا انتقاد

انتشار آنلاین فیلم ها البته یک فرصت است. هم برای تهیه‌کننده‌ای که می‌تواند به فروش آنلاین فیلمش ادامه دهد و هم برای پلتفرمی که می‌تواند بلیت بفروشد و هم برای مردمی که با خرید بلیت امکان تماشای فیلم را در خانه به همراه سایر اعضای خانواده یا دوستان خود دارند. اما انتقاداتی در این زمینه مطرح شده است. با احتساب قیمت بلیت که همان سینماست و همزمان با سینما افزایش می یابد از 12 هزار تومان در سال 99 به 80 هزار تومان در سال 1403 می رسد موضوع بعدی فروش بلیت این فیلم هاست. . در اکران آنلاین همه افراد حتی کسانی که اشتراک پلتفرم را خریداری نکرده اند با پرداخت بهای بلیت می توانند فیلم را تماشا کنند. از سوی دیگر، مشترکین پلتفرم که حق عضویت ماهانه یا سالانه را پرداخت می‌کنند، همچنان باید برای دیدن این فیلم‌ها بلیت تهیه کنند.

مدت زمان نامشخص فیلم ها موضوع دیگری است که مورد انتقاد قرار گرفته است. در حالی که فیلمی مانند جنگ جهانی سوم، Human Siddi به مدت 6 ماه آنلاین ماند و عروسی مردم 3 ماه، بقیه فیلم ها معمولاً فقط 4 هفته آنلاین می مانند و سپس روی پلتفرم می آیند و با پرداخت هزینه اشتراک می توان آنها را تماشا کرد. . .

از سوی دیگر، هر فیلمی که در این پلتفرم ها پخش می شود، ظرف چند ساعت به صورت قاچاق وارد شبکه های ماهواره ای فارسی زبان می شود. به همین دلیل نمایش این فیلم ها به این شکل می تواند به قاچاق فیلم دامن بزند و باید چاره ای برای جلوگیری از آن اندیشید.

سکوها از طریق هوا کار نمی کنند.

مدیر روابط عمومی فیلم نت که در زمینه پروجکشن آنلاین بسیار فعال است، می گوید: پلتفرم ما در دو قسمت به پخش آنلاین فیلم می پردازد، یکی در درون آنچه به عنوان سینمای بدنه شناخته می شود، در این بخش سعی شده تنوع و انتشار باشد. فیلم‌هایی از ژانرهای اجتماعی، ورزشی، کمدی و کودک، نغمه دانش آشتیانی می‌گوید رویکرد این پلتفرم در اکران آنلاین این است که فیلم‌ها هم فیلم‌هایی هستند که به تازگی اکران شده‌اند و هم فیلم‌هایی که قبلا روی اکران بوده‌اند و نه خود را به صورت آنلاین نمایش دهند.

قسمت دومی که دانش به آن اشاره می کند، فیلم های مستند، کوتاه و فیلم های غیرتجاری است. وی می گوید: به تازگی فیلم کوتاه «وضعیت اضطراری» ساخته مریم اسمی خانی از این وی الا دی منتشر شده و با استقبال خوبی روبرو شده است. از آنجایی که در اکران نمایش داده شد و نتیجه خوبی داشت، قطعاً به اکران چنین فیلم هایی ادامه خواهیم داد.

وی درباره قیمت برابری بلیت این فیلم‌ها روی سکوها با وجود هزینه‌ای که سینماها از نظر آب، برق و هزینه‌های نگهداری دارند، توضیح می‌دهد: بلیت اکران اینترنتی باید همان بلیت نمایش در سینما باشد. سینما چون همان مقدار کاری که در فضای فیزیکی برای پروجکشن یک فیلم انجام می شود، در پروژکتور آنلاین هم کار می کند بسیاری از کارمندانی که هر یک از وظایف خود را انجام می دهند، بنابراین، مدیریت یک پلت فرم هزینه یکسانی دارد.

دانش سوال دیگری را مطرح می کند و آن درصدی است که به تهیه کننده فروش اینترنتی این فیلم ها می رسد: «سکوها 70 درصد از فروش بلیت را به تهیه کننده می دهند و 30 درصد آن بخشی از پلتفرم است. اگر کارگردان عکاسی مقدار بسیار بیشتری را به عنوان بخشی از سهم خود می گیرد.

وی در خصوص فروش فیلم هایی که به تازگی در فیلم نت منتشر شده است، می گوید: معمولاً هفته اول فروش فیلم اوج می گیرد و سپس کاهش می یابد؛ بنابراین ارائه آماری از فروش فیلم تنها برای مقایسه قابل انجام است. ویلای ساحلی کیانوش عیاری در دو هفته اول اکران آنلاین فروش خوبی داشت و الان هم فیلم محبوب سهیل بیراگی فروش مناسبی دارد.»

فیلم‌هایی که در حال حاضر در پلتفرم‌های موجود در دسترس هستند:

به هر حال، با تمام داستان های این روزها، اکران آنلاین فیلم بازار پررونقی است. به تازگی فیلم های متعددی در فضای مجازی منتشر شده اند و برخی از آنها مخاطبان زیادی دارند. این فیلم ها عبارتند از:

سلفی با رستم:

کارگردان: حسین قوانت

بازیگران: امیرحسین صدیق، شقایق فراهانی، آناهیتا همتی، زهرا جهرمی، محمدرضا هدایتی، مرتضی زارع، رامین ناصرنصیر، عباس محبوب، امین چنارانی، میر طاهر مظلومی، علیرضا استادی، راستین عزیزپور، هلیا آهنگری

این فیلم ویژه کودکانه درباره هلیا، دختری 10 ساله است که بدون اطلاع از رازهای پدرش زندگی به ظاهر آرامی دارد، اما زمانی که رازها فاش می شود، زندگی او را تغییر می دهد.

محبوب:

کارگردان: سهیل بیراگی

بازیگران: فاطمه معتمدآریا، باران کوثری، هوتن شکیبا

داستان فیلم درباره زنی میانسال است که پس از سال ها تلاش برای یک زندگی، از خیانت همسرش باخبر می شود و تصمیم می گیرد با بازگشت به زادگاهش سبک زندگی خود را تغییر دهد، اما تغییرات او چندان مورد پسند و تایید قرار نمی گیرد. برای مردم. .

پرویز خان

کارگردان: علی ثقفی

بازیگران: سعید پورصمیمی، مریم سعادت، خسرو احمدی، حمیدرضا پگاه، بهنام تشکر، علی باقری، المیرا دهقانی، مهدی قربانی

فیلمی بیوگرافی از پرویز دهداری مربی تیم ملی فوتبال ایران در دهه 60 که در روزهای تنهایی ستاره های تیم ملی با بازیکنان گمنام سعی در حماسه سازی داشت.

آخرین تولد

کارگردان: نوید محمودی

بازیگران: الناز شاکردوست، پدرام شریفی، شیدا خلیق

داستان آخرین تولد از زمانی آغاز می شود که طالبان به قدرت بازگشته اند. در کابل پر از نگرانی و ترس، محمد، پدر خانواده، تلاش می کند تا زندگی عادی خود را در دوران حکومت طالبان حفظ کند.

ویلای ساحلی

کارگردان: کیانوش عیاری

بازیگران: رضا عطاران، پژمان جمشیدی، ریما رامین فر

ویلا ساحلی داستان خانواده ای را روایت می کند که قرار است به مدت 6 ماه به عنوان سرایدار از ویلا نگهداری کنند. چاووش صاحب ویلا قرار است 6 ماه در خارج از ایران زندگی کند تا دخترش بتواند به دانشگاه برود و ویلا را به یونس (پژمان جمشیدی) و همسرش (ریما رامین فر) می سپارد و به آنجا می روند. ویلا با 3 فرزندش اما برادر شوهر یونس (رضا عطاران) با ورود به خانه داستان می آفریند.

رمانتیسم عماد و طوبی

کارگردان: کاوه صباغ زاده

بازیگران: الناز حبیبی، حسام محمودی

فیلمی فانتزی درباره ماجراهای عماد و طوبی که عاشق هم می شوند و این عشق مهارتی بیشتر از ضربان قلب می خواهد.

غزال

کارگردان: هوشنگ گلمکانی

بازیگران: علی مصفا، سپیده آرمان، حامد کمیلی، سهیلا رضوی، رضا یزدانی و رضا کیانیان.

آهو داستان انزوای خودخواسته دختری است که آرزوهایش را بر باد رفته می بیند اما هنوز امیدش را از دست نداده است.

تصفیه خانه

کارگردان: مهرداد خوشبت

بازیگران: بانیپال شومون، امیررضا دلاوری، الهام نامی، علیرضا مسعودی، عبدالرضا نصاری، حیدر رحیمی، پوریا ریحانی، شقایق تنگستانی و نادر سلیمانی.

در سال 1359 همزمان با آغاز جنگ، چند تن از مهندسان پالایشگاه نفت آبادان با امکانات و تجهیزات موجود در انبارهای خود اقدام به تعمیر پالایشگاه های دیگر می کنند.

هاوایی

کارگردان: بهمن گودرزی

بازیگران: امین حیایی، امیر جعفری، ریحانه پارسا

هاوایی داستان ورزشکاری است که قصد دارد برای پیشرفت در رشته ورزشی خود به یک کشور خارجی پناهنده شود، در حالی که ماجراهای عجیبش او را در فضای مجازی به یک شهرت تبدیل کرده است.

دید در شب

کارگردان: رضا میرکریمی

بازیگران: محسن کیایی، تورج الوند، لاله مرزبان، علی اکبر اسانلو، صفورا خوش طینت، فهیمه هرمزی، زهرا اسلامی، پرهام غلاملو، محمدصادق مالک

رسول گوجین یک مجتمع ساختمانی است که عاشق دختری ناشنوا به نام نصیبه می شود. اما با دخالت بهنام، کارفرمای حریص پروژه، زندگی ساده و عاشقانه او دچار مشکل می شود.

معبد

کارگردان: عادل تبریزی

بازیگران: حامد بهداد، باران کوثری، سروش صحت، بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی، نادر سلیمانی، بیژن بنفشه خواه، سیاوش چراغی پور.

در دهه 1970 یک معلم ادبیات و ورزش که مربی کاراته نیز هست به مادر مطلقه یکی از شاگردانش علاقه مند می شود. در این میان اتفاقات عجیب و غیرمنتظره دیگری نیز رخ می دهد که جمشید هاشم پور ستاره دهه 70 فیلم های اکشن ایرانی به درون داستان کشیده می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=278499

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.