افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

به صراحت اعلام کردم که اتحادیه اروپا آماده تعامل با ایران است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 349386
به صراحت اعلام کردم که اتحادیه اروپا آماده تعامل با ایران است – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت دولت ایرلند، وزرای خارجه ایرلند و ایران روز دوشنبه آخرین وضعیت منطقه را بررسی کردند. در بیانیه منتشر شده در سایت دولت ایرلند آمده است: «مایکل مارتین» وزیر امور خارجه ایرلند امروز گفت که در رایزنی تلفنی با عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران، بر اهمیت اعتدال […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت دولت ایرلند، وزرای خارجه ایرلند و ایران روز دوشنبه آخرین وضعیت منطقه را بررسی کردند.

در بیانیه منتشر شده در سایت دولت ایرلند آمده است: «مایکل مارتین» وزیر امور خارجه ایرلند امروز گفت که در رایزنی تلفنی با عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران، بر اهمیت اعتدال از سوی همه طرف ها در این دوره زمانی (انتقام جویی از ایران) تاکید کرد. شهادت اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی.

وزیر امور خارجه ایرلند ادامه داد: به مسئولیت ایران در این زمینه اشاره کردم. من از ایران خواستم از نفوذ خود به طور مثبت استفاده کند. علاوه بر این، من بار دیگر بر نیاز فوری به آتش بس در غزه و کل منطقه تاکید کردم.

«مایکل مارتین» افزود: من بر ضرورت اجتناب از چرخه خشونت در جنگ منطقه ای تاکید کردم. زیرا رسیدن به صلح را دشوارتر می کند. من به صراحت اعلام کردم که اتحادیه اروپا آماده تعامل با ایران است. درباره جنگ روسیه علیه اوکراین هم صحبت کردیم و از ایران خواستم از حمایت نظامی روسیه دست بردارد!

ادعاهایی از سوی برخی کشورها مبنی بر «حمایت نظامی روسیه از تهران» مطرح می شود، در حالی که تهران بارها اعلام کرده است که شاکیان این رویداد باید مدارک خود را ارائه دهند.

در همین رابطه ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیشتر به بخشی از بیانیه اجلاس سران ناتو در واشنگتن پاسخ داده بود و اعلام کرده بود: جمهوری اسلامی ایران مدعی است که در بیانیه نهایی اجلاس ناتو آمده است. در واشنگتن درباره کمک نظامی ایران به روسیه در جنگ. اوکراین را کاملاً بی اساس می داند و اهداف سیاسی ندارد و آن را رد می کند.

وی افزود: متأسفانه آنچه در اوکراین شاهد آن هستیم نتیجه سیاست ها و اقدامات تحریک آمیز ناتو با محوریت آمریکا است و همچنان ادامه دارد. همانطور که بارها گفته‌ایم، هرگونه تلاش برای پیوند دادن جنگ اوکراین به همکاری‌های دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و روسیه صرفاً به دلایل سیاسی مغرضانه و با هدف مشروعیت بخشیدن به مداخلات و تداوم کمک‌های تسلیحاتی غرب صورت می‌گیرد. به اوکراین

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=349386

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.