افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
3

به صدای راننده تاکسی اینترنتی گوش کنیم! – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 225742
به صدای راننده تاکسی اینترنتی گوش کنیم!  – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

آژانس خبری بیشتر، گروه مجله: هفته سوم اسفند در حالی گذشت که سرانجام پس از هیاهوی انتخاباتی و پرداختن رسانه های مختلف به سیل و مشکلات به وجود آمده در این منطقه، صدای مردم استان سیستان و بلوچستان به گوش رسید. در اینجا در گزارش آخر هفته به بررسی مهم ترین اتفاقات و فعالیت های […]

آژانس خبری بیشتر، گروه مجله: هفته سوم اسفند در حالی گذشت که سرانجام پس از هیاهوی انتخاباتی و پرداختن رسانه های مختلف به سیل و مشکلات به وجود آمده در این منطقه، صدای مردم استان سیستان و بلوچستان به گوش رسید. در اینجا در گزارش آخر هفته به بررسی مهم ترین اتفاقات و فعالیت های جنبی چند روز اخیر می پردازیم.

آیا کسی به صدای رانندگان تاکسی اینترنتی گوش می دهد؟

بهمن ماه بود که سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در جلسه ای اعلام کرد که گزینه «عجله دارم» مصداق بارز گران فروشی است و تاکسی های آنلاین بدون ارائه خدمات ویژه برای استفاده از این گزینه هزینه اضافی دریافت می کنند. پس از آن، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی «احمد اسانلو» نیز از شرکت های تاکسیرانی اینترنتی خواست بلافاصله گزینه «عجله دارم» را از برنامه های خود حذف کنند.

«مجله مهر» نیز در گزارشی با عنوان «عجله ندارم» به تحلیل ابعاد این موضوع پرداخت که با واکنش گسترده کاربران مواجه شد. در پایان آخر هفته اعلام شد که نیروی «اسنپ» و «تپسی» به سازمان تعزیرات نرسیده و گزینه «عجله دارم» از تاکسی های اینترنتی حذف شده است.

اگرچه گزینه “عجله دارم” قیمت مسیر را برای مسافران به صورت نامشخص و بدون در نظر گرفتن خدمات ویژه افزایش داد. اما با توجه به نظرات کاربران در گزارش “آیا این بردگی جدید نیست؟” به نظر می رسد آنها معتقدند که هزینه سفر آنقدر کم است و میزان پورسانت شرکت ها آنقدر زیاد است که اغلب به صرفه نیست. بنابراین شنیدن مطالبات رانندگان تاکسی اینترنتی و سفیران و اطمینان از اینکه شرکت ها به اندازه کافی حقوق خود را تضمین می کنند ضروری به نظر می رسد.

چشم و نور ایران در سیل و آبگرفتگی

سیل دوباره سیستان و بلوچستان را درنوردید. استانی که با وجود ثروت فراوان محرومیت ها و مشکلات فراوانی دارد. این بار خبر سیل در سایه اخبار انتخابات گم شد تا اینکه حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در استان حضور یافت و هرچند با حدود یک روز تاخیر اما به تدریج اکثریت اصحاب رسانه دست به کار شدند تا اینکه نیازها و شرایط این استان به حدی رسید که باید و شاید شنیده می شد. گردآوری اخبار حاکی از آن است که بر اثر این حادثه 400 روستا در مناطق عشایری دچار سیل و 640 میلیارد ریال خسارت شده است. این آسیب ها شامل خطوط انتقال آب شرب، راه های دسترسی و چاه های عشایری است.

در ادامه به گفته مجتبی سعادتیان معاون اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان: بارندگی های اخیر به 37 قلعه، بنا و بنای تاریخی در استان خسارت وارد کرده است که بر اساس ارزیابی های اولیه و اطلاعات دریافتی از شهرستان ها، این ساختمان ها 10 تا 40 درصد آسیب دیده اند. آنها خسارت دیده اند و احتمال افزایش این تعداد وجود دارد.»

به صدای راننده تاکسی اینترنتی گوش کنیم!

«مجله مهر» در دو گزارش تشنه یک لیوان آب، بعد از سه روز باران! و «محروم از رطوبت» روایتی میدانی از روستاهای جنوبی استان سیستان و بلوچستان منتشر کرد. به غیر از رسانه ها، چند چهره سرشناس نیز از تریبون های مختلف سعی در کمک به مردم داشتند. رسول خادم ورزشکار پیشکسوت کشورمان نوشت: سیل زندگی هزاران نفر از هموطنان بلوچ را مختل کرده و آب خانه های آنها را شسته و معیشت محدود آنها از بین رفته و این مردم برای بازگشت به زندگی نیازمند کمک هستند. شرایط عادی زندگی آنها.”

با گذشت بیش از یک هفته از این آبگرفتگی، آبگرفتگی بیشتر معابر برطرف شده است اما همچنان مشکلات تردد به چند روستای چابهار و دشتیاری وجود دارد. حضور رئیس جمهور در شهرک سیل زده «دور» بعدازظهر چهارشنبه، اهالی این منطقه را از نزدیک به بهبود زیرساخت های ضعیف نگاه کردند.

البته زمانی که 4 سال پیش چنین سیلابی در این استان رخ داد، امید می رفت زیرساخت ها ترمیم و اقدامات لازم انجام شود تا مردم دوباره این شرایط را تحمل نکنند. سیل زمستان 1402 اگرچه خسارت جانی در پی نداشت، یادآور شد: برای حذف نام سیستان و بلوچستان از فهرست محروم ترین ها و بارش هایی که می تواند منشاء آن باشد، اقدام جهادی قاطع و موثر ضروری است. مشکلات ناشی از کمبود آب در این منطقه

خطر آتش سوزی در مترو تهران

خرابی و قطعی مترو اولین بار نیست که در تهران رخ می دهد و به نظر می رسد آخرین بار هم نباشد. اما این بار فقط خرابی نبود، بلکه آتش سوزی در ایستگاه مترو شوش باعث بسته شدن خط 1 شد. پس از وقوع این آتش سوزی بلافاصله آتش نشانان در محل حاضر شده و شروع به اطفای حریق می کنند. تاکنون علت این حادثه اتصال برق اعلام شده است.

مسئولان تلاش کردند تا این آتش سوزی مشکلی برای پایتخت نشینان ایجاد نکند. با دستور «مهدی علیزاده» مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی، بعدازظهر یکشنبه ناوگان ویژه خدمات رسانی به مردم تعیین شد و این سرویس ویژه تا بازگشت خط مترو به حالت عادی ادامه داشت.

البته آتش سوزی خط مترو تنها خبر در مورد خرابی مترو در این هفته نبود. جمعی از شهروندان و مسافران اعلام کردند که خط 3 مترو نیز در برخی ایستگاه ها از جمله «منیریه» دچار اختلال شده است که شرکت متروی تهران این موضوع را تکذیب کرد.

چندی پیش که موارد ناآرامی در خطوط مترو تهران به وجود آمد، برخی از اعضای کادر فنی مترو در پاسخ به سوال خبرنگار مهر اینگونه پاسخ دادند: «این موارد 4، 5 سال پیش رخ داده و به این زودی ها تکرار نخواهد شد.» اکنون با گذشت کمتر از سه ماه، همین مشکل در ابعاد بزرگتر و خطرناک تری رخ داده است، عده ای معتقدند که استهلاک ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش های مختلف به ویژه مترو، احتمال وقوع این حوادث را افزایش می دهد. و اگر فکری اساسی برای نوسازی زیرساخت ها نمی شود باید برای حوادث جدی تر از اینها آماده باشیم!

به صدای راننده تاکسی اینترنتی گوش کنیم!

خطر قحطی در غزه

«ویلیام جان نیسون» چهره سرشناس سینمای آمریکا بازیگر فیلم معروف «ربوده شده» با انتشار ویدئویی از خود گفت: کشتار و آسیب به کودکان غزه باید متوقف شود و کودکان ربوده شده باید متوقف شوند. منتشر شد” . کودکان مجروح و بیمار به کمک های پزشکی دسترسی ندارند.»

صهیونیست ها اگرچه شاهد حمایت جهانی از فلسطین و غزه هستند، اما از هیچ اقدامی علیه مردم غزه دریغ نمی کنند. به عنوان مثال، آنها به بیش از صد فلسطینی گرسنه که در شمال غزه منتظر کامیون های مواد غذایی بودند حمله کردند. در پی این حمله 100 نفر کشته و 760 نفر زخمی شدند. این حمله در زمانی رخ داد که مواد غذایی در حال توزیع بود و به گفته یک نشریه فرانسوی، قحطی در غزه تقریباً اجتناب ناپذیر است.

حملات گسترده اسرائیل به غزه نزدیک به شش ماه می گذرد اما هنوز خبری از آتش بس نیست. مسلمانان فلسطینی در نوار غزه از ماه مبارک رمضان استقبال می کنند، در حالی که گرسنگی در این منطقه از مرحله بحران فراتر رفته و در آستانه یک فاجعه انسانی بزرگ است.

به صدای راننده تاکسی اینترنتی گوش کنیم!

اسرائیل با حمله به چادرهای آوارگان فلسطینی در نزدیکی بیمارستان امارات جنایت جدیدی را در غرب رفح مرتکب شد. بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، در این حمله دست کم 11 نفر شهید و 50 نفر زخمی شدند که بیشتر آنها کودک بودند. همچنین بر اساس اعترافات رسانه ای و گزارش یک افسر پزشکی نیروهای اسرائیلی مشخص شد که طی ماه های اخیر نیروهای اشغالگر بارها اموال فلسطینیان را غارت کرده اند.

همه این آمار بخشی از حقیقت هفته گذشته غزه است. با وجود اینکه تعداد شهدا از مرز 30 هزار نفر گذشته است، اما ساکنان این منطقه دست از عقاید و آرمان های خود نمی کشند. برگزاری نماز جمعه بر خرابه های «مسجد الفاروق» شهر رفح یکی از جلوه های این اعتقادات است که در روزهای اخیر مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در اواسط هفته از تریبون خود برای دفاع از مظلومیت مردم غزه استفاده کرد. وی گفت: امروز در فلسطین کودکانی هستند که لنگ و گرسنه یک لقمه نان هستند و همچنین هزاران نفر از چندین ماه پیش زیر آوار مدفون شده اند و بمباران بی وقفه فرصتی برای بیرون آوردن اجساد آنها فراهم نکرده است. سیاست ها غزه را در آستانه قحطی شدید قرار داده است و شورای امنیت سازمان ملل قادر به برقراری آتش بس نیست.

گرگ ایرانی به آرزویش رسید

«هادی چوپان» مردی بود که در هفته گذشته خبرساز شد. این بدنساز حرفه ای تنها ایرانی و دومین قهرمان آسیایی قهرمان «مستر المپیا» امسال نیز قهرمان «آرنولد کلاسیک» شد. گرگ ایرانی بعد از قهرمانی گفت: می خواستم با آرنولد عکس بگیرم اما امروز جام قهرمانی را از او گرفتم و خیلی خوشحالم. شپرد زمانی این را گفت که نمی دانست قهرمان زندگی اش در حین اجرایش با او عکس و فیلم می گیرد و او را به خاطر حرکاتش تحسین می کند.

به صدای راننده تاکسی اینترنتی گوش کنیم!

بد نیست یادمان باشد که این هفته دو قهرمان وزنه برداری پا داشتیم. «محسن بختیار» رکورد آسیا را شکست و قهرمان وزنه برداری پا در امارات متحده عربی شد. در ادامه «احمد امین زاده» با کسب مدال طلا به عنوان قوی ترین بلندکننده پا جهان شناخته شد و در دسته +107 نیز به مقام قهرمانی دست یافت.

اگرچه دنیای فوتبال روزهای نسبتاً آرامی را سپری کرد، اما حواشی مهمی در آن وجود داشت. از آنجایی که “AFC” کنفدراسیون فوتبال آسیا به فرودین اولتیماتوم داد تا تکلیف استقلال و پرسپولیس مشخص شود، وزارت ورزش اعلام کرد که روند واگذاری باشگاه پرسپولیس در حال انجام است.

در شرایطی که از گوشه و کنار از “سازمان تامین اجتماعی” به عنوان خریدار باشگاه پرسپولیس یاد می شود، مدیرکل نظارت بر بازرگانی سازمان تامین اجتماعی در گفت و گوی تلویزیونی گفت: موضوع خرید شبکه اجتماعی پرسپولیس. باشگاه تامین افزایش نمی‌یابد، بلکه پیشنهاد می‌شود بخشی از بدهی سنگین دولت به سازمان تامین اجتماعی باشگاه پرسپولیس واریز شود. “

انتقال این دو باشگاه تهرانی به بخش خصوصی تبدیل به یک اتفاق قدیمی و پرپیچ و خم شده که بارها به مرحله نهایی رسیده و به نقطه اول بازگشته است. سرپرست مجوز باشگاه های فدراسیون فوتبال می گوید: متاسفانه گروهی در ایران هستند که دوست ندارند استقلال و پرسپولیس را تحویل بگیرند و وقتی کارها خوب پیش می رود، این گروه عمل می کنند؛ انگار علاقه شان این است که این دو نفر. باشگاه ها بدون مالک مانده اند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=225742

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.