افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

به زودی سیستم استخدامی اعلام می شود منتظر پیشنهاد سن بازنشستگی هستیم.

  • کد خبر : 148685
به زودی سیستم استخدامی اعلام می شود منتظر پیشنهاد سن بازنشستگی هستیم.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی از رونمایی از سامانه جدید استخدامی به زودی خبر داد و اظهار داشت: این سامانه جدید حاوی اطلاعات دقیق کارجویان است و صحت اطلاعات استخدامی موجود در آن به راحتی قابل بررسی است. وی حضور مسئولان در بین دانشجویان و مردم را مهم دانست و گفت: چون دانشجویان در […]

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی از رونمایی از سامانه جدید استخدامی به زودی خبر داد و اظهار داشت: این سامانه جدید حاوی اطلاعات دقیق کارجویان است و صحت اطلاعات استخدامی موجود در آن به راحتی قابل بررسی است.

وی حضور مسئولان در بین دانشجویان و مردم را مهم دانست و گفت: چون دانشجویان در جامعه حضور دارند و می توانند راهنمای خوبی باشند و تبادل نظر شکل بگیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از سخنان شهید بهشتی را برجسته کرد: بهشتی همیشه گفته است که نقد تلخ را به زبان ریاکارانه ترجیح می دهند.

مرتضوی شرایط آغاز به کار دولت سیزدهم را برجسته کرد و گفت: پس از اجرای دستور رئیس جمهور اولین بحران پرداخت حقوق بود. دولت قبل بودجه جاری 1400 را نسبت به سال 2019 تقریباً 126 درصد افزایش داده بود در حالی که رشد بودجه سال قبل 47 درصد بود.

وی با اشاره به اینکه در سال 1400 بر اساس قانون بودجه آن سال هشت میلیارد دلار برای کالاهای اساسی اختصاص یافت، گفت: دولت قبل در 6 ماهه اول آن سال این مبلغ را هزینه کرده بود.

مرتضوی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی 400 همات کسری داشت، افزود: رئیس جمهور وقت (حسن روحانی) اعلام کرد که اگر فردی بتواند روزانه 300 هزار بشکه نفت صادر کند، او را وزیر نفت منصوب می کنم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تورم 60 درصدی و سایر مشکلات در سال 1400 و میراث به جا مانده از دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: زمانی که دولت سیزدهم مسئولیت را برعهده گرفت، جمعی از ایثارگران نظام جمهوری اسلامی به همراهی مردم پذیرفتند. رئیس جمهور جمهوری باید مسئولیت خود را بپذیرد.

رشد اقتصادی مثبت در دولت سیزدهم
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس رشد اقتصادی در سال های 1400 و 1401 به 4 درصد رسید و در 6 ماهه اول سال 1402 بر اساس آمار اعلام شده رشد اقتصادی وارد کانال 7 درصد شد و ادامه خواهد داشت.

مرتضوی گفت: نرخ بیکاری در تابستان امسال به 7.9 درصد رسید که در 19 سال گذشته بی سابقه بوده و اکنون مددجوی نیازمندی در کشور وجود ندارد که نیاز به حمایت داشته باشد اما تحت پوشش کمیته مددکاری نباشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم 950 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد داشتیم، خاطرنشان کرد: اکنون این رقم به یک میلیون و 450 هزار نفر رسیده است. یعنی حدود 520 هزار نفر در این دولت تحت پوشش بودند.

وی حضور کشورمان در توافقنامه های بریکس، شانگهای و اوراسیا را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: روابط خوبی با همسایگان برقرار شده و کشورهای همسایه اکنون به فرصتی برای کشور تبدیل شده اند.

مرتضوی دعوت رسمی پادشاه عربستان از رئیس جمهور کشورمان را دستاورد دیگر دانست و ادامه داد: ایران اکنون یاور مظلومان جهان است. اکنون هیچ ابرقدرتی قادر به برقراری ارتباط (گفتگو) با ایران از موضع برتر نیست، بلکه در شرایط مساوی با کشورمان دیدار می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در دو سال اخیر به طور متوسط ​​سالانه 40 درصد افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته مددکاری امام خمینی (ره) را داشته ایم، اظهار داشت: هزینه نگهداری و تجهیز این سرپناه بوده است. نیز افزایش یافت؛ علاوه بر این، ما با جدیت تلاش می کنیم تا دستمزد معلولان را به حداقل دستمزد برسانیم.

افزایش مستمری معلولان در دستور کار است
وی با اشاره به اختصاص 36 هزار واحد مسکونی برای معلولان گفت: ساخت 52 هزار واحد برای معلولان نیز برنامه ریزی شده است و باید برای رفع نیاز معلولان تمام تلاش شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه موضوع افزایش مستمری معلولان در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: امیدواریم دستور مقام معظم رهبری مبنی بر عدم نگرانی بیماران از بابت هزینه درمان محقق شود و با افزایش مستمری، معلولان نیز دیگر لازم نیست نگران هزینه درمان خود باشند و هیچ بیمار نیز نگران نخواهد بود. اینطور نیست که به تجهیزات پزشکی مانند عینک و سمعک نیاز داشته باشید، اما این تجهیزات را ندارید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشارکت در حاکمیت را عصاره نظام اسلامی دانست و تعدد انتخابات را یکی از نشانه های آن دانست.

وی نظام را دارای دو رکن اسلام گرایی و جمهوریت دانست که در هم تنیده اند و از هم جدا نیستند.

اکثریت سهام هپکو متعلق به کارگران است
مرتضوی در خصوص سهام هپکو گفت: اکثریت سهام هپکو متعلق به کارگران است و در هفته تپه اصل بر این است که کارگران سهامدار شوند.

وزیر کار و رفاه اجتماعی وضعیت کارخانه ذوب آهن را برجسته کرد و گفت: کارخانه آهن با تولید 2 میلیون و 200 هزار تن و 24 هزار کارگر به صندوق فولاد واگذار شد که اکنون 1.5 میلیارد تومان زیان انباشته دارد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: کارگران باید در اقدامات کوچک شریک باشند.

وی با بیان اینکه از سرمایه گذاری فاصله خواهیم گرفت، به اختلاف دو زیرمجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: این یک دعوای حقوقی است و باید عادلانه برخورد شود.

وزیر تعاون با اشاره به حادثه معدن طرزه خاطرنشان کرد: حادثه معدن طرزه بسیار ناراحت کننده بود. من اولین نفری بودم که بعد از اذان صبح وارد معدن شدم. بر اساس گزارشی که تهیه شد، مقام قضایی رسیدگی می کند.

مرتضوی در خصوص حقوق و دستمزد کارگران نیز گفت: قانونگذار اعلام کرده است که شورای عالی کار با حضور 3 نماینده کارفرمایان، 3 نماینده کارگران و 3 نماینده دولت به ریاست وزیر کار تصمیم خواهد گرفت. تعیین و اعلام حداقل دستمزد. برخلاف تصور برخی مبنی بر ابلاغ حکم نهایی از سوی وزیر، این روند زمان بر است.

وی درباره نحوه محاسبه حقوق کارگران ادامه داد: میزان حقوق با توجه به سبد معیشتی و نرخ تورم تعیین و اعلام می شود. در سال های اخیر ضریب تورم در نظر گرفته می شد اما در سال 1401 حقوق نزدیک به تورم را اعلام کردیم.

وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی افزایش 57 درصدی حقوق را به نفع کارگران عنوان کرد و گفت: افزایش حقوق باعث افزایش نقدینگی می شود و افزایش حقوق باعث شد تورم در سال 1401 به 45 درصد برسد.

مرتضوی با اشاره به اجرای طرح رواج یارانه ها در سال گذشته گفت: منابع حاصل از حذف ارز ترجیحی یارانه ده ها جامعه شد.

وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قبال حذف یارانه کسانی که بیشترین درآمد را دارند، مسئولیتی ندارد، اما با قدرت عشر را اصلاح و به روز می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره افزایش سن بازنشستگی گفت: به کسانی که در حوزه مسئولیت اجتماعی فعالیت می کنند پیشنهاد می کنم در این زمینه نظریه محکمی را اعلام کنند.

مرتضوی تاکید کرد: منابع مالی دولت از فروش نفت، مالیات، معادن و گمرک تامین می شود، هزینه ها نیز مشخص است؛ چرا ناهماهنگی و تورم به وجود می آید، زیرا تعادل وجود ندارد. برای حل مشکل صندوق های بازنشستگی چه باید کرد؟

وی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم از تخلفات برخی مدیران و مجرمان راضی نیست، خاطرنشان کرد: باید اعلام کنم در این دولت مماشات وجود ندارد و با هیچکس در این زمینه پیمان اخوت نبسته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت با هرکسی که فساد و اشتباه کند برخورد می کند، به تخلف در واردات چای اشاره کرد و گفت: در مفاسد اخیر آیت الله رئیسی اسامی این افراد را آورده است. متخلفان به مسئولان، قوه قضائیه برای برخورد به میدان آمده و دست این مرجع را برای برخورد باز گذاشته است.

مرتضوی تاکید کرد: صندوق بازنشستگی در صورتی پایدار است که ضریب حمایتی حداقل 7 نفر داشته باشد. ضریب حمایت همه صندوق ها در حال فروپاشی است. با افزایش امید به زندگی و کمبود منابع سالانه صندوق های بازنشستگی، کمبود منابع باعث عدم تعادل این صندوق ها شده است.

وی در خصوص انتصابات با بیان اینکه قصد من تعویض اتوبوس نبوده است، خاطرنشان کرد: زمانی که مدیری نمی تواند مجموعه خود را مدیریت کند و هر روز می بینیم افرادی در مقابل ساختمان اداری تجمع کرده اند و حتی صحبتی هم نمی کنند. برای مردم این مدیر برای دولت بد است. سیزدهم نمیخوره

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادغام دو معاونت این وزارتخانه را بر اساس اعلام سازمان اداری و استخدامی کشور دانست و بیان کرد: باید طبق قانون انجام می شد و این اقدام انجام شد.

مرتضوی به مردم مظلوم غزه که در مظلومیت جان خود را از دست می دهند اشاره کرد و گفت: درخواست رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی گرفتار شد و در آینده نزدیک شاهد فروپاشی این رژیم خواهیم بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=148685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.