افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 17 October , 2024
0

به روز رسانی Surge TPS اتریوم را به 100000 رساند

  • کد خبر : 400011
به روز رسانی Surge TPS اتریوم را به 100000 رساند

شبکه اتریوم با هدف دستیابی به بیش از 100000 تراکنش در ثانیه (TPS) به مرحله جدیدی از توسعه به نام “Surge” نزدیک می شود. این به‌روزرسانی که توسط Vitalik Buterin معرفی شده است، بخشی از نقشه راه بلندمدت اتریوم برای بهبود مقیاس‌پذیری و کارایی شبکه است. به گفته اسمارتک نیوز، این ارتقا به طور خاص […]

شبکه اتریوم با هدف دستیابی به بیش از 100000 تراکنش در ثانیه (TPS) به مرحله جدیدی از توسعه به نام “Surge” نزدیک می شود. این به‌روزرسانی که توسط Vitalik Buterin معرفی شده است، بخشی از نقشه راه بلندمدت اتریوم برای بهبود مقیاس‌پذیری و کارایی شبکه است.

به گفته اسمارتک نیوز، این ارتقا به طور خاص بر بهبود سرعت و ظرفیت این شبکه تمرکز دارد و با راه اندازی کامل آن، اتریوم می تواند تراکنش های بیشتری را بدون افت کیفیت انجام دهد. این تغییرات می تواند نقش مهمی در افزایش پذیرش و استفاده از اتریوم در سطح جهانی داشته باشد.

جزئیات ارتقاء The Surge از دیدگاه ویتالیک بوترین

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، اهداف کلیدی بلاک چین اتریوم را در گام بعدی نقشه راه خود، «سرخ» بیان کرده است.

در یک پست وبلاگ فنی در 17 اکتبر، بوترین اهداف کلیدی ارتقاء Surge را به اشتراک گذاشت. این اهداف شامل دستیابی به بیش از 100000 تراکنش در ثانیه (TPS) در شبکه اصلی اتریوم و بلاک چین لایه 2 و همچنین افزایش قابلیت همکاری بین این لایه ها است. بوترین نوشت:

اتریوم را باید به عنوان یک اکوسیستم واحد در نظر گرفت نه 34 بلاک چین مختلف.

او موفقیت نقشه راه جمع‌آوری محور اتریوم را که با به‌روزرسانی ماه مارس Dencun تقویت شد، ستایش کرد، اما اذعان داشت که این رویکرد چالش‌های منحصربه‌فردی را نیز به همراه دارد.

ارتقاء دانکن، که شامل به‌روزرسانی‌های شانگهای و کانکون-دند بود، پیشرفت‌های گسترده‌ای در مقیاس‌پذیری شبکه به همراه داشت، از جمله معرفی Blobs برای کاهش هزینه‌های داده و هزینه‌های تراکنش در شبکه‌های لایه‌ای. 2 اشاره کرد.

این نقشه راه با تمرکز بر رول آپ ها با انتقادات مختلفی مواجه شده است. برخی از منتقدان ادعا می کنند که L2 های استخراجی کاربران و درآمد را از شبکه اصلی اتریوم می دزدند و خطرات امنیتی جدیدی ایجاد می کنند. این انتقادات باعث شد که توکن بومی اتریوم، اتر (ETH) متورم شود.

بوترین در پست خود توضیح داد که شبکه اتریوم باید در چندین موضوع کلیدی مانند نمونه‌گیری در دسترس بودن داده‌ها، بهبود فشرده‌سازی داده‌ها، لایه‌های غیرقابل اعتماد 2 و بهبود تجربه کاربری بین بلاک‌چین‌ها بهبود یابد.

او توضیح داد که توسعه مجموعه‌های اتریوم برای غیرقابل اعتماد بودن، مشابه شبکه اصلی اتریوم، به دلیل نگرانی‌ها در مورد اشکالات موجود در کدها، تاکنون خوب پیش نرفت.

بوترین گفت که اتریوم به جمع‌آوری‌های غیرقابل اعتماد نیاز دارد تا برخی از لایه‌های ۲ بتوانند ویژگی‌های اصلی اتریوم را به ارث ببرند و در طول زمان مقیاس‌پذیری قوی‌تری را فراهم کنند.

اتریوم به مقیاس پذیری نیاز دارد

بوترین همچنین بر لزوم مقیاس پذیری بلاک چین اصلی اتریوم مطابق با حجم تقاضا تاکید کرد. وی بیان کرد:

اگر لایه 2 بسیار مقیاس پذیر و موفق شود، اما لایه 1 هنوز توانایی پردازش حجم کمی از تراکنش ها را داشته باشد، خطرات زیادی برای اتریوم وجود خواهد داشت.

به گفته بوترین، ساده ترین راه حل افزایش محدودیت گاز اتریوم است. اما وی خاطرنشان کرد که این کار به دلیل افزایش هزینه استاکرز ریسک تمرکز را به همراه دارد.

پیشنهاد دیگر او کاهش هزینه برخی ویژگی ها و محاسبات بدون قربانی کردن تمرکززدایی بود. وی به بهبودهایی مانند قیمت گذاری چند بعدی گاز، کاهش گاز برای برخی کدهای عملیاتی (Opcodes) و معرفی فرمت های بایت کد جدید اشاره کرد.

بهبود تجربه کاربری اتریوم

ویتالیک بوترین همچنین بر اهمیت بهبود تجربه کاربری در میان لایه‌های دوم اتریوم تاکید کرد. موضوعی که بسیاری از کاربران اتریوم در ماه های اخیر مطرح کرده اند. وی بیان کرد:

اگر واقعاً به لایه 2 به عنوان بخشی از اتریوم اهمیت می دهیم، باید از این اکوسیستم به گونه ای استفاده کنیم که شبیه یک اکوسیستم یکپارچه به نظر برسد.

بوترین توضیح داد که اگر لایه 2 بتواند راحت تر در پشت صحنه ارتباط برقرار کند، فشار فنی روی کاربران کاهش می یابد. چنین پیشرفت هایی می تواند به کاربران لایه 2 اجازه دهد تا توکن ها را از یک شبکه به شبکه دیگر بدون نیاز به پل زدن یا مبادله توکن ها با توکن های بومی برای پرداخت گاز انتقال دهند.

نقشه راه متمرکز بر جمع آوری

از لحاظ تاریخی، توسعه اتریوم بر اساس نقشه راه ETH 2.0 بود که به دنبال مقیاس یکپارچه اتریوم با استفاده از شاردینگ بود. مشابه 64 بلاک چین اتریوم که به طور همزمان اجرا می شوند.

اما در اکتبر 2020، بوترین راه حل شاردینگ را رها کرد، زیرا راه حل های جایگزین در قالب جمع آوری خوش بینانه و فناوری ZK-rollup ظاهر شد. پروژه های لایه دوم که اجرای تراکنش ها و محاسبات را از زنجیره اصلی خارج می کند اما همچنان از امنیت آن بهره می برد.

بوترین نوشت:

وظیفه ما در حال حاضر این است که یک نقشه راه متمرکز بر جمع آوری و حل این مشکلات ایجاد کنیم. در حالی که همچنان قدرت و تمرکززدایی خاص لایه 1 اتریوم حفظ شده است.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-17 15:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400011

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.