افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
0

به روز رسانی سیستم نظارت بر ترافیک ناوگان اتوبوسرانی در دو ماه آینده

  • کد خبر : 368731
به روز رسانی سیستم نظارت بر ترافیک ناوگان اتوبوسرانی در دو ماه آینده

به گزارش بازار، حسین قاسمی نژاد رئیس گروه کنترل و نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: بر اساس مصوبه سال 1392 هیات وزیران مبنی بر تخصیص سوخت به ناوگان گازوئیل برون شهری بر اساس بررسی، ناوگان برون شهری قرار بود ناوگان باری و مسافری وارد سامانه شود. وی افزود: سازمان راهداری […]

به گزارش بازار، حسین قاسمی نژاد رئیس گروه کنترل و نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: بر اساس مصوبه سال 1392 هیات وزیران مبنی بر تخصیص سوخت به ناوگان گازوئیل برون شهری بر اساس بررسی، ناوگان برون شهری قرار بود ناوگان باری و مسافری وارد سامانه شود.

وی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مرحله اول تمامی ناوگان اتوبوسرانی برون شهری را به سامانه سپهتن مجهز کرد و عملکرد ناوگان و رانندگان در ایستگاه های پلیس راه رصد شد.

این مسئول ادامه داد: در سال 1397 نیز مصوبه شورای اقتصاد ابلاغ شد که بر اساس آن ناوگان دیزلی برون شهری نیز باید به سامانه سپهتن مجهز شود. بر اساس این مصوبه، سازمان حمل و نقل و راهداری متولی انتخاب عامل سرمایه گذاری بود که فرآیندهای آن انجام شد و در نهایت در اردیبهشت ماه 1403 در جلسه ای که در سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، عامل سرمایه گذاری انتخاب شد بهینه سازی مصرف سوخت و توزیع آن در شرکت های فرآورده های نفتی اعلام شد.

وی با اشاره به تاکید پلیس راهنمایی و رانندگی بر لزوم تدوین پیوست فنی و ایمنی سامانه سپهتن در حوزه بار، تصریح کرد: تفاهم نامه چهارجانبه پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، شرکت ملی حمل و نقل فرآورده های نفتی، فنی و پیوست ایمنی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تکمیل شده و این پیوست تقریباً نهایی شده است.

قاسمی نژاد گفت: از سال 1397 تاکنون تعداد ناوگان باری از 368 هزار دستگاه ذکر شده در مصوبه شورای اقتصاد به 450 هزار دستگاه افزایش یافته است. مواردی مانند اقدامات فنی و ایمنی و افزایش تعداد ناوگان باید در مصوبه شورای اقتصاد لحاظ شود.

وی تاکید کرد: در مکاتبات رسمی از سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست کردیم برای اصلاح این مصوبه جلسه شورای اقتصاد تشکیل شود. این جلسه به زودی برگزار می شود و به محض برگزاری قرارداد با نماینده سرمایه گذار منعقد خواهد شد. طبق برنامه ریزی ها قرار است تا سه سال آینده کل ناوگان باری به سپهتن تجهیز شود، اما شرکت مجری اعلام کرده که آمادگی دارد ظرف دو سال آینده این کار را انجام دهد.

رئیس گروه کنترل و نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز گفت: در خصوص ناوگان اتوبوسرانی که هم اکنون به سامانه سپهتن مجهز شده اند، با اجرای این سامانه، اطلاعات 6 هزار اتوبوس برون شهری به صورت آنلاین از سامانه سپهتن در دسترس است. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حمل و نقل جاده ای وجود دارد. به اطلاع شرکت ملی پخش مشتقات نفتی می‌رسانیم که آمادگی داریم این اطلاعات را به‌صورت آنلاین از طریق سامانه جامع ناوبری به این شرکت برسانیم تا صحت‌سنجی لازم برای تخصیص سوخت را انجام دهند.

وی با تاکید بر لزوم به روز رسانی سامانه اتوبوسرانی سپهتن در پی تغییر مدیر پروژه، گفت: بیش از 14 هزار و 500 ناوگان اتوبوسرانی در شبکه راه های کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از 10 هزار ناوگان اتوبوسرانی به سامانه جدید سپهتن مجهز هستند. از آنجایی که برخی از ماژول های نصب شده در ناوگان اتوبوسرانی نمی توانند از طریق سیستم 4G ارتباط برقرار کنند، امکان تبادل اطلاعات به صورت آنلاین را ندارند، بنابراین سیستم آنها باید تغییر کند.

قاسمی نژاد تصریح کرد: برای ارتقای این دسته از ناوگان فراخوان داده ایم و صاحبان آن برای تغییر ماژول های سامانه سپهتن به سراغ عوامل شرکت اجرایی خواهند رفت.

وی بیان کرد: در حال حاضر آنچه به صورت عملیاتی می تواند به صورت آنلاین با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تبادل اطلاعات کند حدود 6 هزار دستگاه اتوبوس بین شهری است. علت تاخیر در این عملیات ارتقاء افزایش سفر در تابستان به ویژه در ایام اربعین و 28 صفر بوده است. سعی می کنیم بقیه ناوگان را ظرف یکی دو ماه به روز کنیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=368731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.