افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

به این نشانه ها توجه کنید، شاید فرزندتان معتاد است!

  • کد خبر : 395857
به این نشانه ها توجه کنید، شاید فرزندتان معتاد است!

به گزارش خبرآنلاین، مصرف مواد مخدر تهدیدی است که هر لحظه ممکن است برای هر فردی رخ دهد، البته جوانان و نوجوانان بیش از هرکسی قربانی این مواد افیونی می شوند، گاهی آنقدر متنوع هستند که نام های ناشناخته ای دریافت می کنند که گویی وجود دارند. . از همان مواد مخدر سنتی مثل تریاک […]

به گزارش خبرآنلاین، مصرف مواد مخدر تهدیدی است که هر لحظه ممکن است برای هر فردی رخ دهد، البته جوانان و نوجوانان بیش از هرکسی قربانی این مواد افیونی می شوند، گاهی آنقدر متنوع هستند که نام های ناشناخته ای دریافت می کنند که گویی وجود دارند. . از همان مواد مخدر سنتی مثل تریاک خبری نیست.

شکل و تصویر جدید مواد مخدر

شیمیایی و بونزای دو ماده مخدر عجیب و غریبی هستند که اطلاعات زیادی در مورد این دارو وجود نداشت تا اینکه این ماده مخدر صنعتی با قدرت توهم زایی بالا به برخی از گروه های دوستانه نوجوانان و جوانان معرفی شد. به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ مجید طاهرزاده کارشناس پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: از آنجایی که این ماده دارای اثر قوی است، وعده های مصرف آن برای انسان برحسب میکروگرم تعریف می شود که روی گیاهان یا مواد دیگر اسپری می شود، این ماده سمپاشی می شود. تا 800 برابر قوی تر و مخرب تر از مواد سنتی مانند حشیش است.

علائمی که باید جدی گرفته شود

دکتر علی نیکجو روانپزشک در این باره به خبرآنلاین گفت: همانطور که گفته شد این روزها احتمال مصرف مواد مخدر در جوانان افزایش یافته است، بنابراین خانواده ها باید به برخی علائم در فرزندان خود توجه کنند. برخی علائم مانند بی خوابی یا بسیار بی قرار می شود و واکنش های ناگهانی نشان می دهد، بنابراین عادت های مثبت را ترک می کند، دوری می کند و زیاد از اتاقش بیرون نمی آید، این اتفاقات نشان می دهد که «این یک موقعیت غیرعادی است و به احتمال زیاد او درگیر مصرف مواد مخدر است.»

آنچه والدین باید بدانند و چه کارهایی نباید انجام دهند

نیکجو با اشاره به اهمیت نحوه برخورد والدین با اعتیاد فرزندانشان می گوید: در این شرایط به جای اینکه چه کار کنیم باید در مورد کارهایی که نباید انجام دهیم صحبت کنیم، جستجو در اتاق فرزندان و وسایل شخصی برای والدین موثر نیست. پس از مشاهده تغییر در رفتار فرزندتان، توصیه به شما یا یادآوری اینکه چقدر برای والدینتان سخت بوده است، بی فایده است، قطعاً برای بهبود وضعیت کارساز نخواهد بود.

اوا ادامه می دهد: «تحقیر و شرم لزوماً کارساز نیست، چیزی که می تواند کارساز باشد این است که پسرمان این احساس را داشته باشد که در شرایط سختی که دارد، ما همچنان به او وابسته هستیم، هنوز پدر و مادرش هستیم و می خواهیم به او کمک کنیم. ” امیدواریم با این روش فرد را به جلسات درمانی و روانپزشکانی که در این زمینه فعالیت می کنند ببرید و با کمک یک متخصص مشکل را حل کنید. »

۲۳۳۲۳۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=395857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.