افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

به این دلیل مهم، چای باقیمانده را دوباره گرم نکنید یا مصرف نکنید.

  • کد خبر : 347140
به این دلیل مهم، چای باقیمانده را دوباره گرم نکنید یا مصرف نکنید.

به گزارش خبرآنلاین، اگر بخواهیم به سوال مطرح شده در عنوان به اختصار پاسخ دهیم باید بگوییم بله. همشهری در خبر نوشت: برخی از ما مجبور به گرم کردن مجدد چای می شویم، اما آیا فکر می کنید این کار برای ما مضر است و باعث ایجاد خطر می شود؟ اگر به دنبال پاسخ این […]

به گزارش خبرآنلاین، اگر بخواهیم به سوال مطرح شده در عنوان به اختصار پاسخ دهیم باید بگوییم بله.

همشهری در خبر نوشت: برخی از ما مجبور به گرم کردن مجدد چای می شویم، اما آیا فکر می کنید این کار برای ما مضر است و باعث ایجاد خطر می شود؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید این قسمت را تا انتها بخوانید.

وقتی چای را دوباره گرم می کنیم چه اتفاقی می افتد؟

همیشه این امکان را دارید که چای را دوباره گرم کنید یا آن را تازه بنوشید. البته حرارت دادن مجدد چای دم کرده بو و خواص آن را از بین می برد. اگر چای بیش از 4 ساعت بماند، گرم کردن مجدد آن احتمالا باعث رشد باکتری ها و مضر بودن آن می شود.

این امر به ویژه در مورد چای هندی که با شکر و شیر سرو می شود صادق است، زیرا خطر رشد باکتری ها را افزایش می دهد. چای میوه ای نیز پس از گرم شدن مجدد خواص خود را از دست می دهد. به همین دلیل بهتر است مقدار کمی چای دم کرده و پس از یک بار دم کشیدن، تمام آن را بنوشید.

عوارض؛ چرا چای را نباید دوباره گرم کرد؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، اگر چای به مدت 4 تا 8 ساعت در دمای اتاق مانده باشد، نباید آن را دوباره گرم کنید، اما اگر چای 10 تا 15 دقیقه دم کرده است، می توانید آن را دوباره گرم کنید.

باکتری های مسمومیت غذایی بیشتر در چای دم کرده در معرض گرما ظاهر می شوند. چای همراه با شیر یا حاوی ماده اضافی پس از گرم شدن وضعیت بدتری ایجاد می کند و به دلیل تولید قارچ می تواند خطرناک باشد. البته این قارچ ها و باکتری ها با چشم غیرمسلح قابل رویت نیستند، اما در چای دوباره گرم شده وجود دارند.

تاثیر بر طعم

علاوه بر این که چای با گرم شدن مجدد خواص خود را از دست می دهد، این امر بر طعم آن تأثیر منفی می گذارد. پلی فنول ها که مسئول رنگ و طعم چای هستند در این شرایط دچار مشکل می شوند و در نتیجه طعم چای تلخ تر از حد معمول می شود.

چگونه چای را دوباره گرم کنیم؟

هرگز توصیه نمی شود چای سرد شده را دوباره گرم کنید، اما در صورت لزوم، بهتر است چای را در یک قوری تمیز بریزید و کمی آب به آن اضافه کنید و به مدت 3 تا 4 دقیقه در قوری قرار دهید تا دوباره گرم شود.

در چنین حالتی نباید از چای باقی مانده انتظار طعم تازه داشت. چای خیلی داغ را نباید بنوشید و وقتی ولرم است گاز را خاموش کنید. برای سلامتی هضمبرای محافظت از خود، هرگز چایی را که بیش از 4 ساعت در دمای اتاق بوده است گرم نکنید.

233217

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=347140

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.