افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

بهسازی 70 درصد خانه های روستایی در پایان سال 1405

  • کد خبر : 196437
بهسازی 70 درصد خانه های روستایی در پایان سال 1405

به گزارش بازار، غلامرضا صالحی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن زاده انقلاب است و دو ماه پس از پیروزی انقلاب برای ساخت و ساز و کمک به مسکن محرومان شهرها و شهرستان ها تشکیل شد، گفت: عمران و آبادانی روستاهای کشور. و ساخت مسکن در شهرها و شهرستان ها به بنیاد مسکن سپرده شده […]

به گزارش بازار، غلامرضا صالحی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن زاده انقلاب است و دو ماه پس از پیروزی انقلاب برای ساخت و ساز و کمک به مسکن محرومان شهرها و شهرستان ها تشکیل شد، گفت: عمران و آبادانی روستاهای کشور. و ساخت مسکن در شهرها و شهرستان ها به بنیاد مسکن سپرده شده است.

وی افزود: امروز شاهد تلاش در جبهه دشمن برای القای ناکارآمدی در نظام هستیم و وظیفه داریم با تبیین دستاوردها و خدمات بی نظیر انقلاب اسلامی به ویژه در روستاها، کارآمدی نظام را تبیین کرده و باعث شویم. خدمات بیشتر قابل مشاهده است.

صالحی در ادامه سخنان خود با اشاره به تامین مسکن برای اقشار محروم شهری و روستایی بیان کرد: دومین فعالیت اصلی ما بازسازی و عمران در مواقع بلایای طبیعی است. بر اساس قانون این وظیفه بر عهده بنیاد مسکن گذاشته شده است زیرا دولت ساختار خاصی برای این مهم تعریف نکرده است و یکی از وظایف بنیاد مسکن در حوزه بازسازی، بازگشت به آبادانی پس از وقوع چندین زلزله در آبادانی است. کشور.

ما از ابتدا تا لحظه تحویل یگان ها به مردم در کنار شما هستیم و در زمینه بازسازی نیز به مردم کمک می کنیم. عمده فعالیت عمرانی در روستاها انجام می شود و اجرای طرح های هادی و تامین زمین مسکن روستایی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اختصاص یافته و در 40 هزار روستا خدمات ارائه می دهیم.

مدیرعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تامین مسکن بخشی از فعالیت های این بنیاد است، تصریح کرد: در این راستا، تامین مسکن از جمله فعالیت های این بنیاد است. وی اکنون که فعالیت های بسیار گسترده تری را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: از جمله مطالعات طرح هادی و اجرای آن و بازسازی و بهسازی مسکن روستایی است.

وی اضافه کرد: در بحث تفکیک و واگذاری اراضی در روستاها جوانان و بی خانمان ها را در اولویت قرار می دهیم و مسکن و تسهیلات را در اختیار آنها قرار می دهیم. به عنوان مثال در هرمزگان 178 هزار واحد مسکونی در دست ساخت داریم و 55 درصد روستاهای این استان نوسازی شده است.

صالحی ادامه داد: یکی دیگر از کارهای کشور نوسازی مسکن روستایی است. بیش از 4 دهه از انقلاب می گذرد و 55 درصد واحدهای روستایی غیرمقاوم از جمله 2 میلیون و 700 هزار واحد در سراسر کشور نوسازی شده اند و خوشبختانه در حوادث بعدی در همان مناطق شاهد بوده ایم که هیچ حادثه ای رخ نداده است. آسیب به واحدهای مدرن

همچنین برای 350 هزار واحد روستایی اعتبار دریافت کردیم و تا امروز نزدیک به 150 هزار نفر به بانک ها مراجعه کرده اند و در صورت ادامه این روند تا پایان سال 1394 بیش از 70 درصد خانه های روستایی را نوسازی خواهیم کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این ماموریت فقط در روستاها به بنیاد مسکن محول شده است و بیش از 3 میلیون خانه در شهرها ساخته ایم که با احتساب خانه های روستایی معادل حدود 5.7 میلیون مسکن است. . واحدها

صالحی اضافه کرد: چهار دهه بعد از انقلاب در مناطق روستایی و محروم کار می کنیم. در سراسر کشور 40 هزار روستای بالای 20 خانوار داریم که بنیاد در همه این روستاها طرح هادی را اجرا کرده است.

وی بیان کرد: این طرح سند هدایت توسعه روستایی است که به مردم امکان انجام هر گونه فعالیت، اجرای هر اقدامی در روستاها اعم از تولید، اشتغال، ساخت مسکن و … را می دهد. هادی اتفاق افتاده و برنامه ها به روز شده است. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=196437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.