افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

بهسازی باغات گردو دامغان در دست اقدام است

  • کد خبر : 275319
بهسازی باغات گردو دامغان در دست اقدام است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، علی اصغر امامیون با بیان اینکه اصلاح باغات گردو و استانداردسازی ارقام عملیات انشعاب در این شهرستان در حال انجام است، اظهار داشت: در این راستا اصلاح باغات گردو و استانداردسازی ارقام عملیات انشعاب در این شهرستان انجام می شود. وی گفت: این اقدام با هدف ایجاد گل و […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، علی اصغر امامیون با بیان اینکه اصلاح باغات گردو و استانداردسازی ارقام عملیات انشعاب در این شهرستان در حال انجام است، اظهار داشت: در این راستا اصلاح باغات گردو و استانداردسازی ارقام عملیات انشعاب در این شهرستان انجام می شود. وی گفت: این اقدام با هدف ایجاد گل و لای دیررس و حفاظت در برابر سرمای دیررس بهاری در شهرستان دامغان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه هر ساله شاهد سرمای اواخر بهار در این شهرستان هستیم، تصریح کرد: وی بیان کرد: این سرمای دیررس به محصولات باغی آسیب وارد می کند و با هدف جلوگیری از این سردی دیررس اقدامات اصلاحی در باغات در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: این طرح از سال 1400 آغاز شده و تاکنون 900 انشعاب کار شده است.

امامیون تصریح کرد: عملیات انشعاب امسال با جدیت در سطح باغ انجام می شود. و افزود: امسال این عملیات در سطح 700 در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این مهم با همکاری مراکز تحقیقاتی و کارگروه های کارشناسی نسبت به ارائه پیوندهای گواهی شده و اصلاح برخی باغات گردو اقدام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: این شهرستان دارای 540 هکتار باغ گردو در منطقه امیرآباد و رودبار است که بیشتر باغات سنتی با ژنوتیپ و بذر محلی است.

امامیون تاکید کرد: حفاظت از باغات در حال انجام است. وی بیان کرد: هدف از اجرای طرح اصلاح باغات کاهش میزان خسارت ناشی از سرمای دیررس بهاره به درختان، افزایش عملکرد، یکنواختی محصول و بهبود کیفیت محصولات تولیدی است.

وی با اشاره به حمایت جهاد کشاورزی از باغداران برای اجرای طرح بهسازی باغات گفت: امسال 700 میلیون ریال یارانه بلاعوض به باغداران این حوزه پرداخت شده است.

۴۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=275319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.