افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
0

بهره برداری آزمایشی از سامانه یکپارچه عملیات بندری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)

  • کد خبر : 409557
بهره برداری آزمایشی از سامانه یکپارچه عملیات بندری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)

به گزارش بازار، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی جمعه شب در نشست راه اندازی سامانه یکپارچه عملیات بندری منطقه ویژه اقتصادی (ره) بندر امام با اشاره به تلاش سازمان بنادر و دریانوردی برای خودکارسازی کلیه فرآیندهای کاری با هدف جلب رضایت مشتریان و ذینفعان، تصریح کرد: کاهش تعداد مشتریان […]

به گزارش بازار، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی جمعه شب در نشست راه اندازی سامانه یکپارچه عملیات بندری منطقه ویژه اقتصادی (ره) بندر امام با اشاره به تلاش سازمان بنادر و دریانوردی برای خودکارسازی کلیه فرآیندهای کاری با هدف جلب رضایت مشتریان و ذینفعان، تصریح کرد: کاهش تعداد مشتریان در بنادر با تسهیل دسترسی به فرآیندهای بندری از مهمترین اهداف راه اندازی این سامانه است.

هادی خرسندی طراحان با بیان اینکه رعایت قوانین و مقررات جاری در کشور و استانداردهای بین المللی از ویژگی های مهم آن می باشد، سعی کرده اند در طول توسعه سیستم مذکور این ویژگی ها به طور کامل رعایت شود.

وی با اشاره به امکان تبادل اطلاعات با سایر دستگاه های نظارتی و اجرایی کشور مانند گمرک و راه آهن در قالب این سامانه، تصریح کرد: یکپارچه سازی فرآیندها، داده ها و نرم افزارهای عملیات بندری در سازمان از دیگر موارد است. اهداف راه اندازی این سیستم

مدیرکل فاوا سازمان بنادر و دریانوردی همچنین افزود: طراحی مدل کسب و کار و فرآیندها در سامانه عملیات یکپارچه بندری با رویکردی هوشمندانه و داده محور، کاهش مداخلات انسانی، ایجاد حداکثری امکانات در زنجیره تامین برای علاقمندان و همزمان با تعیین اهداف قانونگذار و نهادهای نظارتی.

راه اندازی یک سیستم عملیات بندری یکپارچه؛ اقدام بی نظیر سازمان دریانوردی و بندری

مدیر کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در این دیدار توسعه و پیاده سازی سامانه یکپارچه عملیات بندری را اقدامی منحصر به فرد در سطح سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: مدیر کل و معاون اقتصادی بنادر و امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی همواره توسعه را در اولویت قرار داده و بر اجرای این سامانه در بنادر کشور تاکید کرده است.

عادل دریس وی همچنین استفاده از نیروهای متخصص و زبده در مراحل تدوین و تولید آن را از ویژگی های آن برشمرد و گفت: با تولید و راه اندازی این سامانه زمینه رشد و تعالی آن و امکان بهره مندی فراهم می شود. از تلاش ها از نخبگان در اختیار همه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه این سامانه دارای تیم پشتیبانی قوی و مجرب برای رفع مشکلات احتمالی و بهبود آن است، خواستار مشارکت فعالان بندری در توسعه و رونق این سامانه در مراحل بعدی شد.

استفاده از سیستم عملیات بندری یکپارچه پیش نیاز دستیابی به پورت های نسل سوم است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در این نشست با اشاره به اینکه توسعه بنادر نسل سوم مبتنی بر استفاده از فناوری اطلاعات و فرآیندهای عملیاتی الکترونیکی است، اظهار داشت: در سال های اخیر شاهد توسعه بنادر نسل سوم بوده ایم. تلاش سازمان و بنادر در این زمینه و امروزه مجموعه فعالیت هایی که بخشی از اجرای آزمایشی این سامانه می باشد حاصل همین امر است.

ابوطالب گریلو با تاکید بر تداوم و افزایش تلاش ها برای اجرای کامل سامانه یکپارچه عملیات بندری ابراز امیدواری کرد: همه امکانات و توانمندی های این سامانه برای تسهیل فرآیندهای بندری باید با مشارکت همت جمعی و هم افزایی ادارات مختلف اجرایی شود. .

بر اساس این گزارش، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و پایانه های تخلیه و بارگیری انواع کالاها به طور متوسط ​​31 درصد از کل تجارت کشور را به خود اختصاص داده است.

ظرفیت ذخیره سازی و ذخیره فرآورده های نفتی امام بندر به یک میلیون تن می رسد. بندر امام خمینی (ره) تامین کننده 70 درصد کالاهای وارداتی کشور است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=409557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.