افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

بهترین همراه برای تنهایی انسان کدام حیوان خانگی است؟ + 5 حیوان خانگی مناسب برای شما

  • کد خبر : 306812
بهترین همراه برای تنهایی انسان کدام حیوان خانگی است؟  + 5 حیوان خانگی مناسب برای شما

تنهایی گسترده ترین اپیدمی قرن ماست. تحقیقات نشان می دهد که بیشتر افراد احساس تنهایی می کنند و از فقدان روابط معنادار، انزوا از دیگران یا انزوای اجتماعی رنج می برند. در این میان گفته می شود مراقبت از حیوانات خانگی می تواند رنج تنهایی را کاهش دهد. اگر این درست است، بهترین حیوان خانگی […]

تنهایی گسترده ترین اپیدمی قرن ماست. تحقیقات نشان می دهد که بیشتر افراد احساس تنهایی می کنند و از فقدان روابط معنادار، انزوا از دیگران یا انزوای اجتماعی رنج می برند. در این میان گفته می شود مراقبت از حیوانات خانگی می تواند رنج تنهایی را کاهش دهد. اگر این درست است، بهترین حیوان خانگی برای تنهایی چیست؟

تنهایی می تواند دلایل داخلی یا خارجی داشته باشد. عواملی مانند مشکلات جسمی، طلاق و نقل مکان، درونگرایی یا ناتوانی در برقراری ارتباط موثر تأثیرات شگرفی بر تنهایی افراد دارد. مهمتر از آن، تنهایی یا احساس جدایی از دیگران باعث مشکلات جسمی و روحی می شود. در واقع، تنهایی منشأ بسیاری از مشکلات دیگر مانند افسردگی و اضطراب، اعتیاد، بیماری های مزمن و چاقی است.

طبیعتا اهمیت تاثیرات منفی تنهایی باعث شده است تا تحقیقات گسترده ای در این زمینه در جوامع مختلف صورت گیرد. در نهایت، این تحقیقات تلاش کرده است تا افراد را به سمت گسترش شبکه اجتماعی که آنها را احاطه کرده، درمان اختلالات روانی و یادگیری مهارت های ارتباطی سوق دهد. یکی از راه های مفید برای کاهش احساس تنهایی و پاسخگویی به نیازهای عاطفی افراد، همراهی با حیوانات خانگی است. اگرچه مراقبت از حیوان خانگی جایگزینی برای ارتباطات انسانی نیست، اما می‌تواند نقش مهمی در بهبود احساس تنهایی انسان‌های معاصر داشته باشد. در ادامه به بررسی این سوال می پردازیم.

تأثیر حیوانات خانگی بر تنهایی و انزوای اجتماعی

حیوانات خانگی می توانند هم خانه یا همدم و خدمتکار عاطفی باشند و در کنار انسان باشند. دو مورد آخر حیواناتی هستند که برای اهداف درمانی بزرگ می شوند و در خانه شخص دریافت کننده خدمات زندگی نمی کنند. صاحبان حیوانات خانگی اغلب اذعان می کنند که داشتن این موجودات جذاب سبک زندگی و احساس آنها را نسبت به زندگی تغییر داده است. اما علم در مورد آن چه می گوید؟

مطالعه حیوانات خانگی در سال های اخیر افزایش یافته است. یکی از بررسی های سیستماتیک انجام شده، پس از بررسی 24 مطالعه علمی در مورد تأثیر داشتن حیوانات خانگی بر تنهایی و کاهش انزوای اجتماعی، به این نتیجه رسیده است که مراقبت از حیوانات خانگی می تواند خلق و خوی افراد را بهبود بخشد و وضعیت شما را بهبود بخشد.

به طور خاص، این مطالعه بیان کرد که حیوانات خانگی می توانند انزوای اجتماعی را بهبود بخشند اما احساس تنهایی را کاهش نمی دهند. با این حال، به گفته وب سایت کتابخانه ملی آمریکا، تأثیر مثبت داشتن حیوانات خانگی بر تنهایی پس از همه گیری کرونا افزایش یافته است.

در یکی از مطالعاتی که در این بررسی جامع مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، 5210 سالمند مشاهده شدند. نتایج تحقیقات بر روی آنها نشان داد که داشتن حیوانات خانگی باعث کاهش احساس تنهایی در این افراد می شود به طوری که آنها با حضور حیوانات خانگی احساس می کردند که آنجا نیستند. من دیگر تنها نیستم. حال این سوال مطرح می شود: حیوانات خانگی چگونه می توانند چنین تاثیری بگذارند؟ در همین مقاله آمده است که افراد با داشتن حیوانات خانگی به روش ها و اقداماتی متوسل می شوند که انزوای اجتماعی آنها را کاهش می دهد. به عبارت ساده، حیوانات به شما کمک می کنند تا به طور منظم برخی از فعالیت های ساده و سالم را تجربه کنید. به عنوان مثال، به محض خروج از خانه، فعال بمانید و می توانید راحت تر با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید. این اقدامات به ظاهر ساده در نهایت به شما کمک می کند تا در جامعه حضور بیشتری داشته باشید و از نظر اجتماعی کمتر منزوی شوید. علاوه بر این، همراهی با حیوانات خانگی باعث کاهش احساس تنهایی می شود. از آنجا که فرد با حیوانات خانگی ارتباط عاطفی برقرار می کند و اضطراب، افسردگی و مشکلات روحی آنها کاهش می یابد.

با این حال، باید در نظر داشته باشید که داشتن حیوان خانگی مستلزم آن است که شرایط خاصی برای آن فراهم کنید و بنابراین برای همه مناسب نیست. برای داشتن حیوان خانگی باید در شرایط جسمانی و اقتصادی خوبی باشید. فراتر از آن، شما باید بسیار مسئولیت پذیر باشید. علاوه بر این، سلیقه افراد در انتخاب حیوان خانگی تاثیر زیادی در رضایت آنها دارد. پس اگر قصد انتخاب یک همراه مناسب از بین این موجودات دوست داشتنی را دارید، قبل از هر چیز در این زمینه تحقیق و مطالعه کافی داشته باشید.

کدام حیوان خانگی برای تنهایی بهتر است؟

بارها شنیده ایم که داشتن حیوانات خانگی حال مردم را بهتر می کند. اما چگونه؟

  • ایجاد شور و نشاط در زندگی.
  • فعالیت و تحرک بیشتر را تشویق کنید.
  • یادگیری ایجاد تعامل
  • روحیه و صبر را بهبود می بخشد.
  • احساس دوست داشتن و دیده شدن کنید
  • با افراد جدید ملاقات کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید.
  • انضباط و برنامه ریزی دقیق تر را تقویت کنید
  • احساس مفید بودن کنید و بتوانید از دیگران محافظت کنید.
  • نگرش خود را نسبت به زندگی، رویدادها و نحوه واکنش به آنها تغییر دهید.
  • دلیلی برای بیدار شدن یا انجام کارهای روزمره
  • به یکدیگر نزدیک شوید و محبت دریافت کنید
  • احساس امنیت عاطفی و آرامش بیشتری داشته باشید

سوال اساسی این است که آیا همه حیوانات خانگی می توانند این نیازها را برآورده کنند؟

اثرات مثبت همنشینی با حیوانات مدتهاست که توجه محققان را به خود جلب کرده و رویکردهای درمانی مکملی را ایجاد کرده است که به آنها حیوان درمانی یا درمان با حیوانات خانگی می گویند. در این روش از حضور حیوانات خانگی برای بهبود سلامت جسمی و روحی استفاده می شود. بیماران مبتلا به بیماری های حاد و مزمن. این حیوانات به طور خاص برای مقاصد درمانی آموزش می بینند و زیر نظر نگهبان خود به بیمارستان ها و محیط های درمانی مختلف فرستاده می شوند.

گزارش های متعدد نشان می دهد که حضور این حیوانات در محیط های درمانی باعث بهبود عملکرد شناختی، اجتماعی و عاطفی بیماران می شود. به گزارش دیلی میل، در بیمارستان ها وجود حیوانات مختلف می تواند به بهبود وضعیت بیماران مبتلا به بیماری های جسمی و روحی کمک کند. به عنوان مثال مشاهده شده است که راسو در بهبود وضعیت بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی، مار در بهبود وضعیت بیماران مبتلا به اختلال دوقطبی و لاک پشت در بهبود وضعیت بیماران مبتلا به زوال عقل تأثیر مثبت دارد.

5 حیوان خانگی مناسب برای تنهایی

در نهایت، انتخاب حیوانات خانگی برای بهبود رفاه افراد به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله: نیازها، سلیقه ها و شرایط فرد. در زیر 5 حیوان خانگی مناسب برای تنهایی را معرفی می کنیم که حضور و همراهی آنها تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت افراد به ویژه بیماران دارد:

سگ

سگ یکی از محبوب ترین حیوانات است. از آنجایی که سگ در تمام دنیا حیوانی بسیار مهربان و وفادار محسوب می شود، در انتخاب حیوانات خانگی، سگ یکی از اولین گزینه هایی است که به ذهن همه می رسد. از سوی دیگر، محبوبیت سگ ها باعث شده تا تحقیقات متعددی در مورد روابط عاطفی سگ ها با مردم انجام شود.

گذراندن وقت با سگ ها فواید زیادی برای سلامت روان انسان، افزایش اعتماد به نفس و بهبود ارتباطات اجتماعی دارد. . سگ ها از جمله حیواناتی هستند که تا حد زیادی رفتار و گفتار انسان را درک می کنند و به راحتی نیت افراد را درک می کنند. این امر باعث می شود که حضور سگ در کنار افراد احساس حضور انسانی را در ذهن فرد تداعی کند که فرد را درک می کند. به همین دلیل، مراقبت از سگ به افراد کمک می کند تا راحت تر با تنهایی خود کنار بیایند.

یکی دیگر از مزایای مراقبت از سگ ها این است که آنها به راحتی هر کاری را که باید انجام دهند یاد می گیرند. علاوه بر این، سگ‌ها می‌توانند در موقعیت‌های حاد و بحرانی، مانند حملات اضطرابی یا در هنگام سکته مغزی یا حمله قلبی، به صاحبان خود کمک کنند.

گربه

بعد از سگ ها، گربه ها یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی در جهان هستند. گربه ها حیواناتی جذاب و مستقل هستند که صاحبانشان به دلیل هوش و استقلال آنها را تحسین می کنند. گربه حیوان خانگی مناسب برای تنهایی و مورد علاقه بسیاری است.

مراقبت از گربه‌ها راحت‌تر از سگ‌ها است و نسبت به سگ‌ها به توجه کمتری نیاز دارند. آیا یک همدم پشمالو بامزه می خواهید که نیازی به توجه و مراقبت مداوم نداشته باشد؟ گربه گزینه خوبی است و گاهی اوقات می توان آن را تنها گذاشت.

پرنده

از زمان های قدیم مردم به پرورش پرندگان علاقه نشان داده اند. مردم مدت‌هاست متوجه شده‌اند که زندگی با پرندگان و حتی تماشای آنها بسیار آرامش‌بخش است. این موضوع باعث شده تا مطالعات و تحقیقات زیادی روی پرندگان انجام شود. یکی از این مطالعات نشان می دهد که نه تنها نگهداری پرندگان در محیط زندگی، بلکه مشاهده ساده آنها از پشت پنجره سلامت روان انسان را بهبود می بخشد.

پرندگان رابطه قوی با انسان برقرار می کنند و این احتمال وجود دارد که به شدت به انسان وابسته باشند. پرندگان بسیار متنوع هستند، و قبل از انتخاب آنها برای شرکت یا اهداف دیگر، باید تحقیقات گسترده ای انجام دهیم.

طوطی نمونه ای از حیوان خانگی بسیار مناسب است، بسیار اجتماعی و می تواند با انسان تعامل داشته باشد. این پرنده بسیار باهوش است و گاهی در گوشه ای بازی می کند. با این حال، نگهداری از آنها نیاز به زمان و انرژی زیادی دارد.

خرگوش

حیوان خانگی مناسب برای تنهایی

خرگوش ها حیواناتی دوستانه، پشمالو و قابل در آغوش گرفتن هستند که به دلیل ماهیت اجتماعی شان، همراهان خوبی برای انسان ها به حساب می آیند. خرگوش ارتباط قوی با انسان برقرار می کند و می تواند آرامش زیادی به آنها بدهد. برخی از خرگوش ها بازیگوش و برخی دیگر آرام هستند و می خواهند همیشه آنها را نوازش کنند. این حیوانات باهوش را می توان آموزش داد و به خوبی می توانند نیت صاحبان خود را درک کنند. مراقبت از خرگوش ها آسان است و نیازی به توجه مداوم ندارند.

همستر

حیوان خانگی مناسب برای تنهایی

همستر حیوانی مستقل و دوست داشتنی است که بسیار شبیه موش است. این حیوانات شایان ستایش می توانند بازیگوش باشند و زمان زیادی را صرف بازی به تنهایی کنند. داشتن یک همستر آسان است و نیازی به توجه مداوم ندارد. همسترها حیواناتی شبگرد و نوازشگر هستند.

آخرین کلمه

در این مقاله سعی داریم به این سوال مهم پاسخ دهیم: “آیا حیوانات پادزهر تنهایی انسان هستند؟” و حیوان خانگی مناسب برای تنهایی چیست؟ مهم نیست که کدام حیوان خانگی را برای زندگی با خود انتخاب می کنید. اگر انتخاب شما آگاهانه باشد و همه جوانب را در نظر بگیرید، حیوانات خانگی می توانند منبع آرامش خاطر باشند و وضعیت روحی شما را بهبود بخشند.

فراموش نکنید که داشتن و نگهداری از حیوانات نیاز به مسئولیت دارد و باید زمانی را به آنها اختصاص دهید. به یاد داشته باشید که قبل از پذیرش حیوان خانگی، دقت لازم را انجام دهید. درست است که مراقبت از حیوانات خانگی تأثیرات مثبتی بر سلامت جسمی و روحی افراد دارد، اما این نباید تنها دلیل آوردن آنها به خانه باشد.

منابع: ncbi – راهنمای کمک

هشدار! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کرد. اطلاعات بیشتر
لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=306812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.