افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 3 October , 2024
0

بهترین هدیه پدر به پسرش چیست؟

  • کد خبر : 384322
بهترین هدیه پدر به پسرش چیست؟

اطلاع رسانی کند مبانی اندیشه و فرهنگ تبلیغیادب یکی از ارزش های اساسی فرهنگ اسلامی و انسانی است که در شکل گیری شخصیت و روابط اجتماعی انسان ها تأثیر بسزایی دارد. ادب یعنی رعایت آداب و رفتار خوب در تعامل با دیگران از جمله احترام به حقوق دیگران، خوش اخلاقی، متانت و مسئولیت پذیری. تسنیم […]

اطلاع رسانی کند مبانی اندیشه و فرهنگ تبلیغیادب یکی از ارزش های اساسی فرهنگ اسلامی و انسانی است که در شکل گیری شخصیت و روابط اجتماعی انسان ها تأثیر بسزایی دارد. ادب یعنی رعایت آداب و رفتار خوب در تعامل با دیگران از جمله احترام به حقوق دیگران، خوش اخلاقی، متانت و مسئولیت پذیری.

تسنیم نوشت: در روایات اسلامی، ادب را نشانه ایمان و تقوا معرفی کرده و فرد تحصیلکرده را الگوی مطلوب در جامعه می دانند و به عنوان بهترین ارث از والدین به فرزندان معرفی و معرفی می کنند.آنچه پدر برای پسرش وصیت می کند بهتر از خوش اخلاقی است»؛
این عبارت به این معناست که پدر و مادر اگرچه می توانند اموال و کالاهای زیادی را برای فرزندان خود وصیت کنند، اما هیچ کدام به اندازه آموزش ادب و اخلاق به فرزندان ارزشمند و تأثیرگذار نیستند. ادب به عنوان سرمایه معنوی، فردی را که در طول زندگی خود با چالش ها و مشکلات گوناگونی روبه رو است، قادر می سازد با رفتار مناسب و اخلاقی به موفقیت دست یابد.

ادب و خوش اخلاقی به انسان کمک می کند تا در زندگی شخصی و اجتماعی خود به بهترین شکل ممکن رفتار کند و احترام و محبت دیگران را به خود جلب کند. وقتی فردی مؤدب باشد، به دیگران احترام بگذارد، روابط سالم و سازنده ای ایجاد کند و در محیط های اجتماعی به عنوان فردی قابل اعتماد و باوقار شناخته شود، این امر نه تنها به موفقیت در زندگی فرد کمک می کند، بلکه باعث رشد و ارتقاء اجتماعی نیز می شود از a جایگاه فرد در جامعه امکان پذیر است، به همین دلیل والدینی که فرزندان خود را مؤدبانه تربیت می کنند، بزرگترین و ماندگارترین سرمایه را در اختیار او قرار داده اند.

ادب نه تنها در کوتاه مدت بلکه در طول زندگی انسان به عنوان یک میراث ماندگار عمل می کند، بر خلاف دارایی های مادی که می توانند از بین بروند یا از بین بروند، ادب همیشه با فرد باقی می ماند و به او کمک می کند در هر مرحله از زندگی موفق شود. حضرت ختمی مرتبت، پیامبر اکرم (ص) با این حدیث شریف بر اهمیت این میراث معنوی تأکید کردند و به والدین یادآور شدند که مهمترین وظیفه آنها تربیت فرزندانی است که نه تنها از نظر مالی، بلکه از نظر اخلاقی و انسانی نیز ثروتمند و ارزشمند باشند.

همچنین ادب باعث می شود که انسان به ارزش های انسانی و اخلاقی پایبند باشد و راه کمال معنوی و اخلاقی را طی کند. فرد تحصیل کرده در روابط خود با دیگران خوب و خیرخواهانه رفتار می کند و از ظلم و ستم و غصب حقوق دیگران دوری می کند و این امر او را به فردی مؤثر در جامعه تبدیل می کند که با رفتار خوب خود می تواند دیگران را به سمت اخلاق و ادب هدایت کند. برای اهداف فردی، ادب نیز نقش مهمی در رشد و تعالی جامعه دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=384322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.