افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
4

بهترین نوع مبل کدومه؟

  • کد خبر : 185797
بهترین نوع مبل کدومه؟
افراد همواره هنگام انتخاب نوع مناسب مبل بر سر دوراهی بزرگی قرار می‌گیرند و به دنبال پاسخ مناسب برای این سؤال هستند که کدام سبک مبل بهتر است.

خوشبختانه امروزه سبک‌ها و نمونه‌های بی‌شماری از این وسیله پرکاربرد و پرطرفدار در بازار موجود است که افراد با توجه به سلیقه خود یکی از آن‌ها را خریداری می‌کنند. برای یک انتخاب شایسته و مطمئن، باید با کلیه ویژگی‌ها و همچنین اصول چیدمان آشنایی لازم را داشته باشید تا با اتخاذ تصمیمی آگاهانه، اقدام به خرید کنید و از انتخاب خود دل‌زده و پشیمان نشوید. گزینه‌های اصلی که همواره افراد را هنگام خرید مبل بر سر چندراهی قرار می‌دهد، ابهام بین انتخاب مبل کلاسیک، مبل فرانسوی، مبل استیل یا مبل راحتی است. برای رفع این ابهام باید با ویژگی‌های دقیق این مدل‌ها، آشنایی لازم را داشته باشید. در ادامه مقاله به‌طور دقیق به ارائه توضیحات مربوطه انواع مبل خواهیم پرداخت.

ویژگی‌های یک مبل ایدئال

انتخاب مبل کار آسانی نیست و هنگام خرید باید دقت لازم اعمال شود تا بعد از گذشت مدت‌زمانی کوتاه، پشیمانی و نارضایتی را به دنبال نداشته باشد. تنوع این وسیله کاربردی بسیار بالا است و در سه گروه کلی راحتی، کلاسیک و استیل در بازار مبل موجودند. انتخاب هریک از مبل‌ها یا سبک‌های نامبرده به سلیقه شخصی، میزان فضای قابل‌استفاده و مکان موردنظر بستگی دارد. در ادامه برخی آیتم‌هایی که در اولویت هستند را معرفی خواهیم کرد.

همخوانی با دکوراسیون

تناسب و هماهنگی دکوراسیون و نورپردازی منزل با مبلمان بسیار مهم است. در صورت عدم هماهنگی بین عناصر نامبرده، هر وسیله مانند قطعه‌ای اضافه به چشم می‌خورد و جذابیت محیط به حداقل می‌رسد. برای ایجاد هماهنگی، ابتدا سبک موردنظر خود را مشخص کنید، سپس در صورت تطابق و هماهنگی با مبلمان مدنظر شما، اقدام به خرید کنید.

طول عمر بالا

امروزه هیچ خانواده‌ای تمایل ندارد که وسیله خریداری‌شده خود را در مدت‌زمانی بسیار کم تعویض کند. با این توصیف بهتر است هنگام خرید مبل، از فروشنده تک‌تک ویژگی‌ها و متریال به‌کاررفته شده در مبلمان مدنظر خود را بپرسید و از نمونه‌هایی که طول عمر بالایی دارند استفاده کنید. هرچه متریال به‌کاررفته در آن کیفیت بالاتری داشته باشند، قطعاً قیمت مبل بالاتر و طول عمر بیشتری خواهد داشت.

فضای در دسترس

یکی دیگر از عواملی که سبب انتخاب یک مبل می‌شود، میزان فضایی است که برای چیدمان آن موردنیاز است. بهتر است از مبل‌هایی که فضای معقول و ایدئالی را تصرف می‌کنند استفاده کنید؛ چراکه مبل‌های با ابعاد بالا، فضای خانه را تنگ و گاهاً رفت‌وآمد را با اختلال مواجه می‌کنند. همچنین جابه‌جایی و انتقال مبل‌هایی با ابعاد متناسب بسیار آسان‌تر از مبل‌های بزرگ‌تر صورت می‌گیرد.

قیمت مبل

قیمت مبل یکی دیگر از عواملی است که برای هر خریداری بااهمیت است و میزان آن به مواد باکیفیت و متریال مرغوب مانند چوب به‌کاررفته شده، نوع پارچه، میزان الیاف و ده‌ها عامل دیگر که در ساختار آن‌ها به‌کاررفته است، بستگی دارد. با آگاهی از این موارد، می‌توان راحت‌تر و با توجه به بودجه در دسترس، اقدام به خرید مبل کرد.

انواع مبل

امروزه در همه جای دنیا، بخشی از دکوراسیون خانه‌ها را مبلمان اشغال کرده است. به همین دلیل بازار آن و همچنین تنوع مبل بسیار گسترده است. انتخاب هریک از این مدل‌ها بسته به سلیقه آن‌ها متفاوت است. برخی مدل ساده یا مبل راحتی می‌پسندند و عده‌ای دیگر از مبل کلاسیک یا مدرن استقبال می‌کنند. در ادامه به معرفی برخی از پرکاربردترین مبل‌ها که طرفداران بسیاری دارند خواهیم پرداخت.

راحتی

مبل راحتی که از سال 1800 میلادی در ایالات‌متحده آمریکا تولید شد، در قالب‌های دونفره، سه‌نفره و حتی یک‌نفره ساخته و روانه بازار شده است. با توجه به‌ظاهر مبل‌های راحتی، مشاهده می‌کنید که این مبل دارای پایه‌های کوتاه و دسته‌های پهن است و همچنین به دلیل ابعاد کوچک‌تر، در مقایسه با مبلمان استیل از قیمت بهتری برخوردار است.

بدنه اصلی مبل از چوب‌های مختلف است که هرکدام استحکام و ویژگی‌های خاص خود را دارند و همچنین پارچه‌ای که به‌عنوان روکش روی مبل را می‌پوشاند، می‌تواند جنس‌های مختلفی داشته باشد. لازم به ذکر است که مبل‌های راحتی، جزو آن دسته از مبل‌هایی هستند که طرفداران بسیار زیادی دارند و تا حدود بسیار زیادی در بین مردم جاافتاده و در اکثر خانه‌ها به چشم می‌خورند.

مبل استیل

این مبل، درواقع همان مبل سلطنتی است که گاهی برای معرفی این‌گونه مبل‌های جذاب و شیک، از کلمه استایل نیز استفاده می‌شود. این مبل‌ها مختص فضاهای رسمی هستند و ظاهر بسیار باشکوه و مجللی دارند. ست مبل‌های استیل معمولاً 9 نفره است که به همراه آن‌ها دو صندلی میزبان نیز وجود دارد.

مبل کلاسیک

کلاسیک یعنی ترکیبی از سبک‌های سنتی که نمایانگر اصالت و کهن بودن است. حضور این مبل‌ها در خانه عظمت و شکوه را به نمایش می‌گذارد؛ به‌طوری‌که می‌توان آن را نوعی اثر هنری قلمداد کرد. این مبل‌ها بسیار سبک هستند که به دلیل استفاده کمتر از چوب است. همچنین تنوع پارچه روکش آن‌ها بسیار زیاد است و تنها نکته‌ای که هنگام خرید باید به آن دقت کرد، همخوانی نوع این مبل با سایر اجزا و لوازم منزل است.

مبل چندبخشی

مبل چندبخشی یا همان مبل سکشنال (sectional) معمولاً دارای سه تا پنج قسمت هستند که با توجه به مدلشان به حالت‌های مختلفی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. هر چه تعداد این اجزا بیشتر باشد، حالت‌های قرارگیری و چیدمان متنوع‌تری دارند که با توجه به نیاز و اندازه محیط خانه، انتخاب می‌شوند. برخی از انواع مبل چندبخشی، بانام‌های ال و یو شکل شناخته می‌شوند که بیشترین مشتریان و طرفداران را دارند.

مبل فرانسوی

طرح‌های فرانسوی تمرکز خود را روی ساده گرایی و زینت‌بخشی به مرکز و نقطه کانونی منزل قرار داده‌اند. این مبل‌ها شباهت بسیار زیادی به مبل‌های راحتی دارند که ترکیب رنگ زیبا، یکنواختی و سادگی ویژگی مشترک بین همه آن‌ها است.

 مبل مدل انگلیسی

مبل‌های انگلیسی دسته یا محل قرارگیری دست بسیار کوتاهی دارند و در مقابل پشتی‌های پشت سر بسیار بلندی دارند که به همین دلیل به مدل انگلیسی مشهور هستند. در نگاه اول برداشت می‌شود که فضای آن‌ها تنگ است؛ اما کوسن‌هایی که همه‌جا را فراگرفته است مانع از دیده شدن ایراداتی مانند کوتاهی قسمت زیردستی‌ها می‌شود.

مبل سبک بریج واتر

ساختار این سبک مبل به‌گونه‌ای است که دسته‌های مبل به سمت عقب کشیده شده‌اند و با شیبی ملایم به تاج مبل می‌رسند. این مبل که در ردیف مبل‌های راحتی است، هیچ جایی برای یافتن ایراد توسط مشتری باقی نگذاشته است. علی‌رغم اینکه این مدل در ردیف مدل‌های پرطرفدار و عمومی نیست، اما تابه‌حال کسی از خرید آن پشیمان نشده است.

مبل کوهان شتری

نام این مبل، از ساختار کوهان پشت شتر الهام گرفته‌شده؛ زیرا وجود دو منحنی در قسمت تاج سبب شباهت بسیار آن به پشت شتر شده است که آن را از سایر انواع مبل متمایز می‌کند. در ساختار مبل کوهان شتری، از چوب‌های گران‌قیمت برای دسته‌ها و تاج استفاده‌شده است و باعث شده تا ظاهر لوکس بودن در آن به چشم بیاید.

 مبل تختخواب شو

این مبل‌ها به‌صورت غیرمستقیم تبدیل به محل خواب می‌شوند که برای کسانی که فضای منزل آن‌ها محدود و کوچک است کاربرد دارند. از ویژگی‌های برتر این نوع مبل‌ها، می‌توان به سرعت تبدیل آن‌ها به تخت و بالعکس، اشغال کم فضا و صرفه اقتصادی آن‌ها با توجه به دومنظوره بودن اشاره کرد.

 مبل فوتون‌ها

از بین انواع مبلمان، فوتون‌ها بسیار موردعلاقه کودکان هستند و گزینه مناسبی برای اتاق آن‌ها به شمار می‌آیند. این مدل در بازار مبل در قالب تک‌نفره است و انواع مختلفی دارد. مبل‌های فوتون محبوب‌ترین انواع مبل‌های عهد حاضرند که تبدیل شونده هستند و به شکل‌های مختلف می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

 مبل سبک لاوسیت یا لاوست

مبل‌ها یا کاناپه‌های دونفره که امکان نشستن دو نفر در کنار هم را دارند را لاوسیت می‌نامند. لاوسیت‌ها مانند سایر انواع مبل، به‌صورت مبل سلطنتی، راحتی و کلاسیک تولید و روانه بازار می‌شوند و هدف از ایجاد آن‌ها، کنار هم نشاندن زوج‌های جوان برای ایجاد محبت بیشتر است.

تنوع مبلمان

کارخانه تولیدی مبلمان ایران چوب، با تنوع بی‌نظیر مدل‌های راحتی، استیل و کلاسیک، یکی از بهترین تولیدکنندگان کشور است که توانسته رضایت و انتظار مشتریان خود را برآورده سازد. کلیه کارهای تولیدی این بخش از بهترین و باکیفیت‌ترین متریال و مواد اولیه از قبیل چوب، فلزات و پارچه است که نظیر آن در هیچ جا دیده نمی‌شود. کلیه پرسنل و کارکنان این کارخانه، افرادی متخصص و کار بلد در صنعت تولید مبل هستند که با بهترین و به‌روزترین دستگاه‌ها، تولید را انجام می‌دهند. امکان خرید محصولات این کارخانه با توجه به بودجه هر فرد و به‌صورت نقد و اقساط ممکن خواهد بود.

برای مشاهده محصولات تولیدی مبلمان ایران چوب، می‌توانید به‌صورت حضوری به تولیدی مبل یافت آباد مراجعه کنید یا با استفاده از آدرس اینترنتی آن، به‌صورت آنلاین اقدام به مشاهده محصولات کرده و پس از مقایسه و بررسی ویژگی و قیمت هریک از آن‌ها، طبق سلیقه و نظر خود خرید را ثبت کنید. در این مقاله سعی بر آن بود که به‌طورکلی به معرفی انواع مبل بپردازیم تا در هنگام نیاز و انتخاب این وسیله کاربردی، در این زمینه به شما یاری رسانیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=185797

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.