افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

بهترین میوه ها برای درمان کم خونی

  • کد خبر : 34787
بهترین میوه ها برای درمان کم خونی

آفتاب نیوز: غذاهایی که در طول روز می خوریم، از جمله میوه ها، نقش مهمی در حفظ سطح طبیعی هموگلوبین دارند. از آنجایی که مصرف برخی از میوه ها نقش مهمی در درمان کم خونی دارد، بهترین میوه ها را برای درمان کم خونی معرفی می کنیم. حتی اگر کم خونی ندارید با مصرف این […]

آفتاب نیوز:

غذاهایی که در طول روز می خوریم، از جمله میوه ها، نقش مهمی در حفظ سطح طبیعی هموگلوبین دارند. از آنجایی که مصرف برخی از میوه ها نقش مهمی در درمان کم خونی دارد، بهترین میوه ها را برای درمان کم خونی معرفی می کنیم. حتی اگر کم خونی ندارید با مصرف این میوه ها می توانید از این عارضه جلوگیری کنید.

انار یکی از بهترین میوه ها برای درمان کم خونی است

انار یکی از بهترین میوه ها برای افزایش خون در بدن است و سرشار از آهن، ویتامین های C، A و E است. اسید اسکوربیک موجود در این میوه باعث افزایش آهن در بدن می شود. با افزودن انار به برنامه غذایی روزانه، هموگلوبین در بدن افزایش می یابد. لازم به ذکر است که یک لیوان آب انار خانگی بهتر از آب انار فرآوری شده و بسته بندی شده است.

موز خواصی برای درمان کم خونی دارد

موز یکی از بهترین میوه ها برای درمان کم خونی است و سرشار از آهن است، بنابراین برای پیشگیری از کم خونی باید آن را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. این میوه علاوه بر آهن منبع خوبی از اسید فولیک است که بدن برای ساخت گلبول های قرمز به آن نیاز دارد.

سیب خواص زیادی دارد، به ویژه برای کم خونی موثر است

کارشناسان همیشه مصرف یک سیب در روز را توصیه می کنند. مصرف این میوه خواص بسیاری برای سلامت عمومی ارگانیسم دارد. سیب سرشار از آهن است و همچنین به افزایش میزان هموگلوبین در بدن کمک می کند. روزی یک سیب با پوست بخورید تا از خواص شگفت انگیز آن بهره مند شوید.

آلو یکی از بهترین میوه ها برای درمان کم خونی است.

آلو خشک سرشار از ویتامین C و آهن است که به افزایش هموگلوبین کمک می کند. همچنین آلو منبع غنی منیزیم است که منجر به افزایش گلبول های قرمز در بدن می شود. منیزیم به انتقال اکسیژن در سراسر بدن کمک می کند.

پرتقال سرشار از ویتامین C برای جذب آهن است.

همانطور که می دانید آهن بدون ویتامین C جذب بدن نمی شود، پرتقال یکی از میوه های سرشار از ویتامین C است که به درمان کم خونی کمک زیادی می کند. توصیه می شود حداقل یک عدد پرتقال بخورید تا بدن آهن را کاملا جذب کند.

هلو یکی از بهترین میوه ها برای درمان کم خونی است.

هلو منبع غنی ویتامین C و آهن است، ویتامین C موجود در آن به جذب آهن کمک می کند و همچنین از تکثیر گلبول های قرمز معیوب جلوگیری می کند. مصرف هلو باعث کاهش وزن، شادابی پوست و همچنین تقویت چشم می شود.

توت سفید در درمان کم خونی موثر است

توت ها میوه هایی با ارزش غذایی بالا هستند. هر فنجان توت سفید حدود 2.6 میلی گرم آهن دارد و همچنین ویتامین C بالایی دارد. توت ها منبع عالی آنتی اکسیدان هستند که از بیماری قلبی، دیابت و برخی سرطان ها پیشگیری می کنند. به عنوان بهترین میوه برای درمان کم خونی، تا حد امکان توت سفید را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

زیتون یکی از بهترین میوه ها برای درمان کم خونی است.

زیتون یکی از میوه هایی است که آهن بسیار بالایی دارد. هر 100 گرم زیتون حدود 3.3 گرم آهن دارد. به هر حال، زیتون تازه منبع خوبی از فیبر، چربی های سالم و ویتامین های محلول در چربی A و E است. این میوه همچنین دارای ترکیبات گیاهی مفیدی است که به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند. زیتون را با غذا یا سالاد بخورید.

کیوی سرشار از ویتامین C برای جذب آهن است.

کیوی سرشار از مواد مغذی و منبع ویتامین C است همچنین سرشار از ویتامین E، فیبر، پتاسیم و اسید فولیک است. تقریباً 180 گرم کیوی دارای 134 میلی گرم ویتامین C است همانطور که بارها گفته ایم مصرف این نوع میوه سرشار از ویتامین C نقش بسیار مهمی در جذب آهن دارد و همچنین به عنوان بهترین میوه برای درمان کم خونی شناخته می شود.

توت فرنگی برای جذب آهن

توت فرنگی یکی از بهترین میوه ها برای درمان کم خونی است. چون سرشار از ویتامین C است، جذب آهن را در بدن تسهیل می کند. در 180 گرم توت فرنگی تقریباً 88 میلی گرم ویتامین C وجود دارد. برای پیشگیری و درمان کم خونی این میوه خوشمزه را در وعده های غذایی خود قرار دهید.

اهمیت مصرف میوه های غنی از ویتامین C

همانطور که می دانید برای جذب آهن باید ویتامین C مصرف کرد، بهترین میوه ها برای درمان کم خونی مانند توت فرنگی، کیوی، پرتقال و موز سرشار از ویتامین C هستند، مصرف این میوه ها برای جذب آهن از غذایی که در طول روز می خوریم بسیار ضروری است. بدون ویتامین C، آهن به تنهایی سطح هموگلوبین را بهبود نمی بخشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34787

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.