افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
0

بهترین مکمل در هنگام سرماخوردگی

  • کد خبر : 376567
بهترین مکمل در هنگام سرماخوردگی

به گزارش رکنا، مصرف مقدار کمی از ویتامین c در هنگام سرماخوردگی از سرماخوردگی طولانی مدت جلوگیری می کند. محمدرضا ارجمند متخصص طب سنتی گفت: به طور معمول علائم سرماخوردگی یک تا سه روز پس از تماس با ویروس بروز می کند. اولین علامت قابل توجه احساس درد یا خراش در گلو است و سپس […]

به گزارش رکنا، مصرف مقدار کمی از ویتامین c در هنگام سرماخوردگی از سرماخوردگی طولانی مدت جلوگیری می کند.

محمدرضا ارجمند متخصص طب سنتی گفت: به طور معمول علائم سرماخوردگی یک تا سه روز پس از تماس با ویروس بروز می کند. اولین علامت قابل توجه احساس درد یا خراش در گلو است و سپس به تدریج درد در گلو کاهش می یابد، گرفتگی و آبریزش بینی آشکارتر می شود.

این متخصص طب سنتی وی بیان کرد: گروه های سنی مختلف از جمله کودکان و سالمندان نسبت به ویروس ها حساسیت بیشتری دارند و این اقشار آسیب پذیر باید با رعایت اصول بهداشتی پاییز و زمستان را در سلامت کامل سپری کنند.

وی تاکید کرد: کودکان به ویژه در معرض سرماخوردگی هستند زیرا هنوز در برابر بیشتر ویروس‌های عامل سرماخوردگی مقاومتی کسب نکرده‌اند، اما سیستم ایمنی نابالغ تنها دلیل این آسیب‌پذیری در کودکان نیست. آنها اغلب دست های خود را با دقت کافی نمی شویند. . ویروس ها به راحتی وارد بدن آنها می شوند.

ارجمند گفت: با بالا رفتن سن کودک، موارد کمتر می شود. علاوه بر این، کودکانی که در مهدکودک هستند بیشتر در معرض سرماخوردگی هستند.

در مورد کدام داروها محترم است. یک سرماخوردگی وی گفت: مکمل روی با بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن را در برابر سرماخوردگی مقاوم می کند. علاوه بر این، با تحریک فعالیت آنتی بادی ها و سلول های سیستم ایمنی مانند فاگوسیت ها و نوتروفیل ها، در فعال سازی سیستم ایمنی بدن موثر است. علاوه بر این، مصرف 400 میلی گرم ویتامین C همراه با آب فراوان برای 4 وعده غذایی می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. بهبود سرماخوردگی

وی در پایان تاکید کرد: به طور کلی دریافت ویتامین C از طریق منابع طبیعی مانند میوه ها و سبزیجات بی خطر است. برای اکثر افراد، مصرف مکمل های حاوی ویتامین C در دوزهای مجاز پیچیده نیست. دوز توصیه شده این ویتامین برای مردان 90 میلی گرم در روز و برای زنان 75 میلی گرم در روز است. با این حال، به یاد داشته باشید که دوزهای بیشتر از 2000 میلی گرم در روز از این ویتامین برای بزرگسالان توصیه نمی شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=376567

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.