افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

بهترین قطار برای سفر به مشهد • مجله اسمارتک نیوز

  • کد خبر : 101064

یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای سفر به شهر گردشگری و مذهبی مشهد، سفر با قطار است. مشهد دارای خطوط ریلی گسترده‌ایست و مسافران از شهرهای مختلف کشور در این خطوط ریلی جابه‌جا می‌شوند. شرکت‌های ریلی بسیاری در مسیرهای منتهی به مشهد و همچنین مسیر مشهد به شهرهای مختلف، به خصوص مسیر تهران مشهد، قطار دارند […]

بهترین قطار برای سفر به مشهد

یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای سفر به شهر گردشگری و مذهبی مشهد، سفر با قطار است. مشهد دارای خطوط ریلی گسترده‌ایست و مسافران از شهرهای مختلف کشور در این خطوط ریلی جابه‌جا می‌شوند. شرکت‌های ریلی بسیاری در مسیرهای منتهی به مشهد و همچنین مسیر مشهد به شهرهای مختلف، به خصوص مسیر تهران مشهد، قطار دارند و مسافران را در این مسیرهای ریلی جابه‌جا می‌کنند. هرکدام از این شرکت‌ها و قطارها خدماتی را به مسافران خود ارائه می‌کنند. در این نوشته بهترین قطارهای موجود برای سفر به مشهد را به شما معرفی خواهیم‌کرد.

قطار زندگی

یکی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین قطارهای رجا، قطار زندگیست. این قطار یک روز در میان در مسیر تهران مشهد تردد می‌کند و سفر با آن به مشهد برای شما بسیار خاطره‌انگیز خواهدبود. این قطار سه کلاس قیمتی به مسافران ارائه می‌دهد که شامل بلیط قطار با عصرانه، با شام و با شام ویژه است. از امکانات ویژه‌ی این قطار لوکس می‌توان به سرویس‌بهداشتی ایرانی و فرنگی در هر واگن، امکان تنظیم نور داخل کوپه (با سه حالت مختلف)، مهمانداران متخصص و آموزش‌دیده، سیستم تهویه‌ی مطبوع و اینترنت پرسرعت اشاره کرد. در قطارهای لوکس زندگی شما گذر زمان در مسیر ۱۲ساعته‌ی تهران به مشهد را احساس نخواهیدکرد زیرا انواع امکانات سرگرم‌کننده مانند سیستم صوتی و تصویری پیشرفته با آرشیوی انواع فیلم‌ و موسیقی‌ در هر کوپه وجود دارد و همچنین کتابخانه‌ای در قطار موجود است که امکان خرید و اجاره‌ی کتاب از آن موجود است. در این قطارها رستوران دوطبقه‌ای با ظرفیت پذیرایی هم‌زمان ۱۰۰ نفر و همچنین امکان سفارش غذا و اعلام وقت پذیرایی در رستوران برای مسافران موجود است.

داخل کوپه قطار

قطار نورالرضا

قطارهای نورالرضا یکی دیگر از قطارهای ۵ستاره و از لوکس‌ترین قطارهای ایران است. این قطارها مطابق استاندارد بین‌المللی راه آهن (UIC) هستند و از لحاظ کیفیت با قطارهای اروپایی رقابت می‌کنند. تجهیزات به‌کاررفته در این قطار متعلق به شرکت‌های اروپایی از جمله آلمان و ایتالیا می‌باشد و واگن‌های این قطار محصولی از چین هستند. قطارهای نورالرضا خدمات ویژه‌ی بسیاری مانند دو عدد نمایشگر در هر کوپه با آرشیوی از محصولات متنوع صوتی و تصویری، سیستم فراخواندن مهمانداران در داخل کوپه، هدفون به تعداد مسافران در کوپه‌ها، سیستم تهویه‌ی مطبوع قابل تنظیم توسط مسافران، عایق‌بندی صوتی و حرارتی بدنه‌ی واگن‌ها، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی به‌صورت مجزا در هر واگن، ارائه کتاب جهت مطالعه، تجهیزات لوکسی مانند ماکروفر، بوفه و رستوران، بسته‌ی ویژه مسافران کودک و سرویس اختصاصی مسافر شامل نوشیدنی و تنقلات را به مسافران خود ارائه می‌دهد. برای داشتن یک سفر راحت و خاطره‌انگیز به مشهد می‌توانید رزرو بلیط قطار از این شرکت معتبر را امتحان کنید.

قطار فدک

قطار فدک از دیگر قطارهای ۵ستاره در ایران است که از سال ۱۳۹۳ شروع به کار کرده و تمامی عملیات مهندسی آن تحت نظر شرکت سوئیسی Pross Ab است. قطارهای ۵ستاره‌ی فدک که به هتل سیار معروف هستند خدمات کم‌نظیری را به مسافران خود ارائه می‌کنند. قطار فدک بلیط‌های خود را در ۴ کلاس اقتصادی متنوع از جمله کلاس‌های عصرانه، اکونومی، بیزینس و ویژه ارائه می‌دهد. از امکانات این قطار می‌توان به کترینگ ایرانی-اتریشی دنا، وای‌فای، دسترسی به آرشیو کاملی از صدها فیلم سینمایی و انیمیشن و موزیک، امکان دسترسی به اطلاعات مسیر و زمان رسیدن به مقصد، ارائه‌ی خدمات ترانسفر با درصد تخفیف‌های مختلف به تمامی کلاس‌ها از ابتدای سفر، قهوه‌ساز، بسته‌های خدماتی نوین، سیستم احضار مهماندار روی مانیتورهای کوپه، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در هر سالن، فضای داخلی لوکس کوپه‌ها همراه با نورپردازی و کوپه‌های عایق‌بندی‌شده اشاره کرد.

پذیرایی از مسافران قطار توسط مهماندار

قطار غزال

قطارهای غزال در دسته‌ی قطارهای ۴ستاره قرار می‌گیرند با این وجود خدمات متنوع و استانداردی را به مسافران مشهد ارائه می‌کنند. قطارهای غزال به عنوان بهترین قطار تهران مشهد در کلاس اقتصادی نیز شناخته می‌شوند و پیشرفته‌ترین قطارهای مطابق با استانداردهای بین‌المللی در ایران را در اختیار دارند. قطار غزال از پرسفرترین قطارها در کشور به شمار می‌آید که از دلایل آن می‌توان به تنوع قطار و خدمات اشاره کرد. در این قطارها خدمات متنوعی مانند صندلی‌ها‌ و تختخواب‌های راحت و منعطف، سیستم صوتی و تصویری با مانیتورهای مدرن مسطح، میزهای تاشو، سیستم تهویه، سیستم‌های پیام‌رسان، سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی در هر واگن، یخچال، ماکروفر و آب سردکن در کوپه‌ی مهمانداران، سیستم تلفنی برای ارتباط با مهمانداران و امکان سفارش غذا در هنگام خرید بلیط قطار به مسافران ارائه می‌شود.

قطار پردیس

با قطارهای تندروی پردیس شما مسیر ۱۲ساعته‌ی تهران به مشهد را تنها در ۸ ساعت طی خواهیدکرد. قطارهای پردیس در دسته‌ی قطارهای ۴ستاره‌ی لوکس و پیشرفته در ایران قرار می‌گیرد. در این قطار تندروی اتوبوسی با وجود اینکه مسافران از امکانات قطارهای کوپه‌ای محرومند اما در مدت زمان کمتری به مقصد می‌رسند و می‌توانند از خدماتی مانند تنقلات و غذا در طول سفر، پذیرایی میان‌وعده، آب معدنی، سالن‌های مجهز به مانیتور، سیستم تهویه‌ی هوای مطبوع و همچنین جعبه‌ی کمک‌های اولیه و ویلچر در صورت نیاز استفاده کنند.

قطار غدیر

قطار غدیر جزو قطارهای چهارستاره بوده و به امن‌ترین قطار کوپه‌ای معروف است. در این قطارها سیستم آلمانی Bombarier  وجود دارد که باعث می‌شود هنگام حرکت قطار لرزش کمتری را احساس کنید. از دیگر ویژگی‌های قطار غدیر می‌توان به سرویس‌بهداشتی فرنگی و ایرانی در واگن، درب‌های لمسی و خودکار، محفظه‌ی نگه‌دارنده‌ی مواد غذایی در هر کوپه، سیستم صوتی و تصویری، چراغ مطالعه، سیستم احضار مهمانداران، پریز برق و سیستم تنظیم دمای محیط اشاره نمود.

کلام آخر

شرکت‌های ریلی مختلف، قطارهایی با خدمات متنوع را اختیار مسافران قرار می‌‌دهند. در مسیر ریلی شهر مشهد نیز به علت توریستی بودن این شهر، قطارهای متنوعی وجود دارد. هرکدام از این قطارها خدمات ویژه‌ای را به مسافران ارائه می‌دهند. قطارهای ۵ستاره بیشترین سطح خدمات را ارئه می‌کنند و پس از آن قطارهای ۴ستاره و ۳ستاره قرار دارند که خدمات استانداردی را با قیمتی مناسب‌تر از قطارهای ۵ستاره در اختیار مسافران قرار می‌دهند. قطارهای تندرو نیز از دیگر گزینه‌های مسافران برای سفر به مشهد هستند. با این قطارها مسافران حدود ۴ ساعت در زمان خود صرفه‌جویی کرده و زودتر به مقصد می‌رسند، اما این قطارها کوپه‌ای نیستند و سفر با آن‌ها برای برخی از مسافران سخت و خسته‌کننده است. با این وجود قطارهای تندرو با توجه به قیمت بلیط مناسبشان، طرفداران خود را دارند. در این نوشته به شما چند مورد از بهترین قطارهای مشهد را معرفی کردیم تا با آشنایی با این قطارها و خرید بلیط آن‌ها، سفر خاطره‌انگیزی به مشهد را برای خودتان رقم بزنید!

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=101064

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.