افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

بهترین غذاهای آبرسان بدن؛ 25 غذای آبکی

  • کد خبر : 121128
بهترین غذاهای آبرسان بدن؛  25 غذای آبکی

آب برای سلامت بدن بسیار مهم است، اما نوشیدن آب کافی نیست. با مصرف برخی مواد غذایی می توانید بدن خود را آبرسانی کنید. در این مقاله “چگونه” بهترین مواد غذایی آبرسان را به شما معرفی کرده ایم که حاوی بیش از ۸۰ درصد آب هستند و با مصرف آنها علاوه بر آبرسانی به بدن، […]

آب برای سلامت بدن بسیار مهم است، اما نوشیدن آب کافی نیست. با مصرف برخی مواد غذایی می توانید بدن خود را آبرسانی کنید. در این مقاله “چگونه” بهترین مواد غذایی آبرسان را به شما معرفی کرده ایم که حاوی بیش از ۸۰ درصد آب هستند و با مصرف آنها علاوه بر آبرسانی به بدن، مواد مغذی ضروری نیز به بدن شما می رسد. با ما بمان.

1. هندوانه (91.45%)

1 فنجان هندوانه خرد شده حداقل نصف فنجان آب دارد و یکی از میوه هایی است که به بهترین وجه آبرسانی می کند. این میوه شیرین علاوه بر آب حاوی فیبر، آنتی اکسیدان، ویتامین C، ویتامین A، چندین نوع ویتامین B، پتاسیم، روی، مس و منیزیم است.

این در حالی است که 1 فنجان هندوانه تنها 45.6 کالری دارد.

2. خیار (96.73%)

خیار حاوی بیش از 96 درصد آب است و بهترین سبزی برای آبرسانی به بدن است. خیار همچنین منبع غنی پتاسیم، فسفر، منیزیم و مقدار کمی کلسیم است. اگرچه این سبزی مانند سایر میوه ها و سبزیجات مواد مغذی خاصی ندارد، اما حاوی ترکیبی به نام کوکوربیتاسین است که طبق شواهد علمی ضد دیابت است.

3. توت فرنگی (90.95%)

تقریباً 91 درصد وزن توت فرنگی را آب تشکیل می دهد و این میوه خوش طعم سرشار از ویتامین C است و در عین حال آنتی اکسیدان های موجود در توت فرنگی با رادیکال های آزاد مبارزه کرده و از آسیب آنها جلوگیری می کند. توت فرنگی حاوی مقدار زیادی فیبر و کالری کمی است.

4. نارنجی (86.75%)

هر پرتقال متوسط ​​حاوی نصف فنجان آب است و منبع مطمئنی برای هیدراتاسیون است. پرتقال حاوی مقدار زیادی ویتامین C، فیبر و پتاسیم است. مرکبات به جذب آهن سایر غذاها به بدن کمک می کنند.

علاوه بر مواد مغذی فوق، پرتقال حاوی چندین ویتامین B، منیزیم، سلنیوم و مس است.

5. خربزه (90.15%)

تقریبا 90 درصد خربزه را آب تشکیل می دهد و هر واحد از این میوه بیش از نیم فنجان آب به بدن شما می رساند. خربزه سرشار از ویتامین C و فیبر است. در عین حال، خربزه مانند سایر میوه ها و سبزیجات نارنجی دارای بتاکاروتن است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می کند.

6. کاهو (95.64%)

کاهو، چه چینی و چه رومی، منبع عالی هیدراتاسیون است. البته کاهوهایی با برگ های سبزتر مواد مغذی بیشتری دارند. محتوای آب کاهوی سبز بیشتر از کاهوی رومی است. کاهو رومی ویتامین A، C و فیبر را برای بدن شما فراهم می کند. کلم پیچ همچنین حاوی فیبر، ویتامین K و A، مواد معدنی پتاسیم و روی است. علاوه بر این، هر دو نوع کاهو کربوهیدرات بسیار کمی دارند.

7. کرفس (95.43%)

این سبزی ترد و سبز روشن کم کالری، پروتئین و کربوهیدرات است، اما حاوی مقدار زیادی آب و فیبر است. کرفس همچنین حاوی ویتامین های A، K و فولات و ماده معدنی پتاسیم است. کرفس یک میان وعده خوب است که به خوبی با کره بادام یا بادام زمینی ترکیب می شود.

8. آب نارگیل

آب نارگیل فواید زیادی برای بدن دارد و نه تنها یک مرطوب کننده خوب است، بلکه حاوی ویتامین C و الکترولیت هایی مانند منیزیم و پتاسیم است که برای بدن ضروری هستند.

9. گریپ فروت

گریپ فروت سرشار از آب، فیبر و ویتامین C است. این میوه از خانواده مرکبات را می توان به عنوان صبحانه یا در سالاد مصرف کرد.

10. سیب (85.56%)

سیب انواع مختلفی دارد، از قرمز تیره تا سبز روشن. به طور کلی، سیب منبع عالی آب و ایده آل برای هیدراتاسیون است. این میوه ترد و خوش طعم علاوه بر آب، سرشار از فیبر، ویتامین C و آنتی اکسیدان هایی مانند کورستین و کاتچین است. این مواد از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

11. هلو (88.87%)

این میوه آبدار سرشار از ویتامین هایی مانند C، E، E، K است و منبع خوبی از پتاسیم و فسفر است. این میوه را می توان به عنوان میان وعده یا همراه با سالاد، اسموتی یا سس مصرف کرد.

12. شاهی (93%)

شاهی سرشار از آب، ویتامین A (مشتق شده از بتاکاروتن)، ویتامین C، اسید فولیک، کلسیم، آهن و ویتامین E است. این سبزی خوش طعم که به صورت خام یا پخته مصرف می شود، دارای مقدار مناسبی ویتامین K، تیامین، ویتامین B6 است. ، پتاسیم و ید و البته سدیم و کالری بسیار کمی دارد.

13. گوجه فرنگی (94.52%)

بیشتر مردم گوجه فرنگی را یک سبزی می دانند، اما از نظر گیاه شناسی، این غذا میوه ای غنی از فیبر، ویتامین C و K، فولات و پتاسیم است. در عین حال، گوجه فرنگی علاوه بر آب فراوان، حاوی آنتی اکسیدان لیکوپن است و از آسیب سلولی جلوگیری می کند.

14. کدو سبز (92.73%)

کدو سبز سرشار از آب و مواد مغذی مانند منگنز، پتاسیم، منیزیم، ویتامین‌های A، C، K و همچنین فیبر است. علاوه بر این، کدو سبز دارای آنتی اکسیدان هایی مانند لوتئین و زآگزانتین است که می تواند از آسیب DNA در بدن جلوگیری کند.

15. اسفناج (91.4%)

این سبزی سرشار از آب، فیبر و مواد مغذی است. اسفناج منبع عالی منیزیم، کلسیم، آهن، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین K و فولات است و پایه اصلی چندین سالاد محسوب می شود. برخی افراد نیز از این سبزی برای تهیه اسموتی میوه های شیرین استفاده می کنند. طعم کمی تلخ اسفناج با ترکیب میوه های شیرین متعادل می شود.

شانزده تربچه (95%)

تربچه فواید زیادی دارد. این سبزی حاوی آنتی اکسیدان، فیبر، ویتامین C و مقدار زیادی آب است. تربچه را می توان با غذا یا با سالاد میل کرد.

17. کلم (89.63%)

کلم حاوی حدود 90 درصد آب است و مصرف آن بخشی از آب مورد نیاز بدن را تامین می کند. این گیاه برگ سبز سرشار از ویتامین های A، C، K و سایر مواد مغذی مانند کلسیم، فیبر، پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 است.

کلم منبع عالی آهن، ویتامین B و مواد مغذی ضد التهابی است.

18. کلم بروکلی با صدف (89.3%)

وقتی بیشتر مردم به غذاهای آبرسان فکر می کنند، کمتر به کلم بروکلی فکر می کنند. در حالی که این سبزی حدود 90 درصد آب دارد. علاوه بر این، کلم بروکلی دارای چندین نوع مختلف آنتی اکسیدان است و حاوی فیبر، آهن، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین C است.

کلم بروکلی بخارپز یا خام بخورید تا بیشتر مواد مغذی آن را دریافت کنید.

19. هویج (88.29%)

هویج تقریباً 89 درصد آب دارد و غذای خوبی برای آبرسانی به بدن است. علاوه بر این، هویج سرشار از رنگدانه بتاکاروتن است و این ترکیب پیش ساز ویتامین A در بدن است. بنابراین، این غده منبع عالی ویتامین A است، رنگ نارنجی روشن هویج به دلیل وجود این رنگدانه است. البته هویج با رنگ های دیگری مانند بنفش نیز وجود دارد، اما هسته آنها نارنجی است.

20. مارچوبه (94%)

مارچوبه یک سبزی آبدار است.

مارچوبه معمولاً به صورت بو داده، کبابی یا خام مصرف می شود. این گیاه صرف نظر از نحوه استفاده از آن، به همان میزان آب در اختیار بدن قرار می دهد.

21. فلفل دلمه ای (92%)

فلفل حاوی مقدار زیادی آب و 100 گرم آن 31 گرم کالری، 1 گرم پروتئین و 6 گرم کربوهیدرات دارد. از این نوع فلفل که رنگ های سبز، قرمز، زرد و نارنجی دارد برای تهیه غذاها و سالادهای مختلف استفاده می شود.

22. گل کلم (92%)

گل کلم دارای مواد مغذی بسیاری از جمله ویتامین C، K، B6، فولات و پتاسیم است. این گیاه یکی از بهترین خوراکی ها برای تامین آب بدن است و جالبتر اینکه گل کلم پخته آب بیشتری نسبت به گل کلم خام دارد. علاوه بر این، این گیاه سرشار از فیبر است.

23. آناناس (86%)

این میوه خاردار و گرمسیری علاوه بر آب فراوان، سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C، منیزیم، پتاسیم، منگنز و ویتامین B است و همچنین آناناس حاوی بروملین است که آنزیمی با اثرات ضد التهابی است که برای درمان مفید است. سینوزیت، آرتریت و مشکلات گوارشی.

24. ماست طبیعی (88%)

ماست ساده با بیش از 80 درصد آب، سرشار از پروتئین و بسیار خوشمزه است. این غذای لبنی را می توان با مواد غذایی مختلف مصرف کرد و از فواید آن بهره مند شد.

25. شیر کم چرب (90.84 درصد)

شیر بدون چربی یک نوشیدنی مغذی و مفید است که با بیش از 90 درصد آب بدن را هیدراته نگه می دارد. شیر همچنین منبع خوبی از کلسیم، ویتامین D و پروتئین است. اگر به لاکتوز حساسیت ندارید، می توانید با مصرف شیر کم چرب بدن خود را هیدراته نگه دارید.

آخرین کلمه

هیدراته ماندن چیزی فراتر از نوشیدن آب است. برای اینکه بدنتان هیدراته و سالم بماند، غذاهای آبرسان بیشتری بخورید. همانطور که در این مقاله گفتیم، میوه ها و سبزیجات بهترین گزینه برای آبرسانی به بدن هستند.

چقدر به آبرسانی بدنتان اهمیت می دهید؟ تجربیات شما در این زمینه چیست؟ خوشحال می شویم تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


نحوه خرید: مجموعه صوتی اعتماد به نفس و کمرویی

بیاموزید که چگونه اعتماد به نفس به دست آورید و کمرویی را کنار بگذارید تا از موفقیت جدید خود لذت ببرید.


هشدار! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص مشورت کرد. اطلاعات بیشتر
لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=121128

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.