افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 6 October , 2024
1

بهترین زمان برای صرف شام برای بهبود خواب و کاهش وزن

  • کد خبر : 386723
بهترین زمان برای صرف شام برای بهبود خواب و کاهش وزن

آفتاب نیوز: در این روش که به «مدل خروس خوری» معروف است، آخرین وعده غذایی بین پنج تا هفت بعد از ظهر مصرف می شود. این به شما امکان می دهد با ریتم شبانه روزی طبیعی بدن خود هماهنگ بمانید. این ریتم که بر متابولیسم، هضم و ترشح هورمون تأثیر می گذارد، در روز به […]

آفتاب نیوز:

در این روش که به «مدل خروس خوری» معروف است، آخرین وعده غذایی بین پنج تا هفت بعد از ظهر مصرف می شود. این به شما امکان می دهد با ریتم شبانه روزی طبیعی بدن خود هماهنگ بمانید. این ریتم که بر متابولیسم، هضم و ترشح هورمون تأثیر می گذارد، در روز به اوج خود می رسد و در شب کاهش می یابد.

دیر غذا خوردن این ریتم را مختل می کند و می تواند بر خواب، هضم و حتی خلق و خوی تأثیر منفی بگذارد.

تارا اشمیت، متخصص تغذیه در کلینیک مایو می‌گوید: «ما می‌دانیم افرادی که شام ​​دیرهنگام می‌خورند، بیشتر در معرض خطر چاقی هستند.

طبق مطالعه ای که در سال 2022 در مجله “Cell Metabolism” منتشر شد، افرادی که در ساعت 5 بعد از ظهر شام می خورند در مقایسه با کسانی که دیرتر شام می خورند کالری بیشتری می سوزانند.

خوردن چهار ساعت قبل از خواب به شما این امکان را می دهد که بعد از شام هم پیاده روی کنید.

به گفته اشمیت، فرآیند هضم زمانی که نور وجود داشته باشد و بدن فعال باشد بهترین کار را انجام می دهد. فعالیت بدنی، مانند پیاده روی بعد از غذا، به کنترل موثرتر سطح قند خون کمک می کند.

دیرهنگام خوردن شام نیز می تواند سوزش سر دل یا رفلاکس اسید معده را تشدید کند.

از سوی دیگر، یک مطالعه در سال 2023 نشان داد افرادی که بعد از ساعت 21:00 شام می خورند، 28 درصد بیشتر در معرض خطر سکته مغزی هستند. به ازای هر ساعتی که شرکت‌کننده در مطالعه بعد از ساعت 8 شب شام می‌خورد، خطر سکته مغزی که به طور موقت جریان خون به مغز را قطع می‌کند، هشت درصد افزایش می‌یابد.

علاوه بر صرف وقت برای وعده های غذایی، خوردن غذاهای پرچرب و اسیدی یا حاوی کافئین و طعم های تند بیشتر احتمال دارد باعث سوء هاضمه و سوزش سر دل شود. که همچنین می تواند خواب را مختل کند.

غذاهایی که به بهبود خواب کمک می کنند معمولاً دارای تعادل خوبی از پروتئین بدون چربی، فیبر و کربوهیدرات های پیچیده هستند. این ترکیب از غذاها به بدن کمک می کند تا در طول شب آرامش بیشتری داشته باشد و خواب راحت تری داشته باشد. زیرا غذاهای حاوی پروتئین می توانند به ترشح هورمون های خواب کمک کنند، در حالی که فیبر و کربوهیدرات های پیچیده انرژی پایدار و طولانی مدتی را برای بدن فراهم می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=386723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.