افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
5

بهترین زمان برای دندانپزشکی در دوران بارداری

  • کد خبر : 212135
بهترین زمان برای دندانپزشکی در دوران بارداری

گزارش کردن اخبار آنلاینبهناز ولی زاده با تاکید بر اهمیت مراقبت از دهان و دندان در سه ماهه اول بارداری گفت: در این دوران به دلیل تغییر حس چشایی و افزایش رفلاکس معده، تهوع صبحگاهی و استفراغ و استفراغ اغلب سطوح دندان ها در معرض اسید قرار می گیرند. این اسید می تواند بافت سخت […]

گزارش کردن اخبار آنلاینبهناز ولی زاده با تاکید بر اهمیت مراقبت از دهان و دندان در سه ماهه اول بارداری گفت: در این دوران به دلیل تغییر حس چشایی و افزایش رفلاکس معده، تهوع صبحگاهی و استفراغ و استفراغ اغلب سطوح دندان ها در معرض اسید قرار می گیرند. این اسید می تواند بافت سخت دندان را حل کرده و باعث خراب شدن آن شود.

مهر در خبری نوشت: وی به مادران باردار که استفراغ می کنند توصیه کرد پس از استفراغ دهان خود را با آب بشویند زیرا این کار به خروج اسید معده از دهان کمک می کند.

ولی زاده با اشاره به تشکیل اندام ها و رشد جنین در سه ماهه اول بارداری خاطرنشان کرد: بهتر است در سه ماهه اول بارداری درمان های طولانی مدت دندانپزشکی انجام نشود.

این کارشناس بهداشت دهان و دندان سه ماهه دوم بارداری را بهترین زمان برای انجام درمان های دندانپزشکی در دوران بارداری دانست و گفت: مادران باردار در سه ماهه دوم بارداری راحتتر می توانند روی صندلی دندانپزشکی بنشینند، بنابراین این دوران بهترین دوران محسوب می شود. . زمان انجام درمان های دندانپزشکی .

به گفته وی، گاهی در دوران بارداری افزایش موضعی در بافت لثه مشاهده می شود که به آن تومور بارداری می گویند که به همین دلیل مادران باردار در صورت ایجاد تغییر در بافت دهان باید به دندانپزشک مراجعه کنند.

ولی زاده خاطرنشان کرد: تومور حاملگی غیر سرطانی و معمولاً بدون درد است و معمولاً بعد از بارداری برطرف می شود.

وی با اشاره به افزایش وزن مادر در سه ماهه آخر بارداری، گفت: مادران باردار نمی توانند به مدت طولانی روی صندلی دندانپزشکی دراز بکشند، بنابراین در این مدت بهتر است فقط درمان های کوتاه مدت و اورژانسی دندانپزشکی برای آنها انجام شود. .

۲۳۳۲۱۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=212135

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.