افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

بهترین روش ها برای تکثیر گیاهان آپارتمانی/داشتن برگ انگور دیگر و نحوه آبیاری

  • کد خبر : 372426
بهترین روش ها برای تکثیر گیاهان آپارتمانی/داشتن برگ انگور دیگر و نحوه آبیاری

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- گیاهان آپارتمانی دیگر تنها در خانه بزرگسالان و سالمندان نگهداری نمی شوند، بلکه امروزه حضور آن ها در خانه های مدرن به شدت محبوب شده و جوانان نیز می توانند آن را داشته باشند. گیاهان آپارتمانی انواع مختلفی دارند که یکی از محبوب ترین آنها […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- گیاهان آپارتمانی دیگر تنها در خانه بزرگسالان و سالمندان نگهداری نمی شوند، بلکه امروزه حضور آن ها در خانه های مدرن به شدت محبوب شده و جوانان نیز می توانند آن را داشته باشند. گیاهان آپارتمانی انواع مختلفی دارند که یکی از محبوب ترین آنها گیاه برگ انگور است. این گل که یکی از گیاهان زینتی محسوب می شود به دلیل ظاهر متفاوت و خاص خود در سراسر جهان محبوبیت دارد. این گیاه از برگ های پهن با بریدگی های منظم تشکیل شده است که در گونه های مختلف متفاوت است. برگ انجیر علاوه بر ظاهر زیبا نگهداری و تکثیر آن بسیار آسان است که جذابیت آن را چند برابر می کند. اگر شما هم از طرفداران این گیاه بی نظیر هستید، حتما مقاله و روش های تکثیر برگ انگور ما را مطالعه کنید.

تکثیر برگ انگور به روش کاشت بذر.

تکثیر و داشتن بیشتر این گیاه به روش بذری زمان بر است و البته کمی سخت است و توصیه نمی شود. اما با این محلول به راحتی می توانید بذر برگ انجیر را از گلخانه تهیه کنید و در بستری که کمپوست دارد بکارید. گیاه برگ انجیر را تا زمانی که بذرها جوانه زدند در شرایط مناسب نگهداری کنید و پس از جوانه زدن آنها را در گلدان جدید و بزرگتر بکارید.

تحت عنوان

با گذاشتن ریشه های هوایی یک برگ انگور زیبا را تکثیر کنید

برگ های انجیر از گل هایی می آید که ریشه های هوایی کوچک یا گاهی بزرگ دارند و می توانند مواد مغذی لازم را جذب کرده و از طریق آنها رشد کنند. برای رشد بهتر گیاه و رشد بیشتر برگ های آن، بهتر است ریشه های هوایی را به چوب خزه ببندید یا آن را در زمین بکارید. از این ریشه ها برای تکثیر گیاهان نیز استفاده می شود.

تکثیر برگ انگور به روش ریشه دهی نیز به این صورت انجام می شود، باید ریشه های هوایی را به همان شکلی که به گیاه چسبیده اند، در خاک دیگری بکارید و سپس آبیاری کنید. فراموش نکنید که استفاده از نخ های بلند راحت تر است. پس فراموش نکنید که در این روش چیزی از گیاه مادری جدا نمی شود، فقط زمانی که گیاه جدید سبز شد می توانید آن را از گیاه مادری جدا کنید.

برگه هدف-شکل-2

برگ انجیر را از طریق قلمه تکثیر کنید.

یکی از بهترین روش ها برای تکثیر برگ انجیر، قلمه زدن از ساقه آن در فصل رشد و ریشه است. این روش می تواند نتایج سریعی به شما بدهد و فقط به یک قلمه با ریشه یا گره هوایی و البته برگ نیاز دارید.

348

در اینجا باید به شاخه های برگ انجیر دقت کرد و به دنبال هر گره ای بود. گره یک برآمدگی قهوه ای کوچک یا بزرگ است که ممکن است در نهایت به ریشه تبدیل شود. پس از انتخاب شاخه ای که شامل گره است، یک برگه از آن تهیه کنید. قلم شما باید حداقل یک تیغه و یک گره در پایین داشته باشد. سپس برای برش از یک چاقوی کاملا تمیز و یکنواخت ضد عفونی شده استفاده کنید و برای برش حداکثر به 1 تا 3 تیغه نیاز دارید، بهتر است تیغه های اضافی را نیز بردارید. یک ظرف شیشه ای را با آب تصفیه شده در دمای اتاق پر کنید، زیرا کلر برای گیاه مفید نیست. قلمه را در آب قرار دهید و مراقب باشید که جز گره و ساقه چیز دیگری در آب باقی نماند زیرا می تواند به مرور زمان آب را پوسیده و در نتیجه باعث بیماری و مرگ قلمه شود.

848545

در این صورت می توانید قلم را در یک خاک سبک مانند بستر آماده کاشت یا کمپوست در یک گلدان کوچک قرار دهید، اما فراموش نکنید که سرعت ریشه دهی در آب می تواند بسیار بهتر و سریعتر باشد. قلمه را کم عمق بکارید تا برگ های نهایی از زمین خارج شوند. از یک تکه چوب یا آهن برای حمایت از برش استفاده کنید. می توانید از پودر هورمون ریشه زایی برای سرعت بخشیدن به رشد ریشه استفاده کنید و قلمه ها را در وضعیتی مشابه مادر قرار دهید. مناسب ترین دما برای این کار بین 21 تا 23 درجه است. برای رطوبت می توانید از یک کیسه پلاستیکی مانند نایلون استفاده کنید و سوراخ هایی ایجاد کنید و روی برش بکشید. پس از گذشت حدود یک ماه و ریشه دار شدن قلم، کوددهی را با کود محلول در آب شروع کرده و کیسه را خارج کنید.

454



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=372426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.