افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
6

بهترین روش جایگزینی دندان های از دست رفته

  • کد خبر : 34540
بهترین روش جایگزینی دندان های از دست رفته
ما در این مقاله سعی داریم بهترین روش جایگزین ، برای دندان های از دست رفته را برای شما عزیزان بیان کنیم.

نبود یک دندان ،می تواند ظاهر لبخند شما را تغییر دهد. از دست رفتن دندان دلایل مختلفی دارد از بیماری لثه تا تصادف، شرایط ژنتیکی، پوسیدگی شدید دندان موجب از بین رفتن دندان می شود و مشکلات بسیاری را رقم می زند. نبود دندان تاثیر منفی بر نظم دندان ها می گذارد. روش های متعددی برای رفع این مشکل وجود دارد یکی از این روش ها انجام دادن ایمپلنت می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت ایران دنتال و همچنین دندانپزشکا، جراحتو، پزشکا مراجعه کنید.

 

ایمپلنت دندان چیست؟

 

ایمپلنت در درون لثه به جای ریشه دندان از بین رفته، قرار می‌گیرد، پایه ایمپلنت با جنس تیتانیوم یا زیرکونیوم کاملا مناسب با ساختار لثه و فک طراحی شده است و به همین دلیل بعد از انجام جراحی ایمپلنت، کمتر دچار مشکلات می شوید. جنس و نوع طراحی ایمپلنت‌ دندان به شکلی است که هیچ فرقی با دندان طبیعی نداشته و اگر شما با دندان‌های ایمپلنت شده صحبت کنید یا بخندید کسی متوجه نخواهد شد که دندان‌های شما طبیعی نیستند. برای انجام ایمپلنت می توانید به بهترین دکتر ایمپلنت در تهران مراجعه کنید

 

مراحل کاشت ایمپلنت دندان

 

  • پیدا کردن متخصص ایمپلنت دندان
  • انجام معاینه RTG و CT 3D
  • کشیدن دندان‌های آسیب دیده
  • پیوند استخوان
  • قرارگیری ایمپلنت در فک در مراحل کاشت ایمپلنت
  • استفاده از هیلینگ کپ بر روی ایمپلنت
  • قرارگیری اباتمنت روی ایمپلنت
  • قالب گیری در مراحل ایمپلنت دندان
  • مرحله آخر ایمپلنت: قرار گرفتن تاج دائمی

ایمپلنت دندان چیست؟

کاشت ایمپلنت برای چه کسانی مناسب نیست؟

 

محدودیت سنی

 

خیلی از افراد سالمند به اشتباه تصور می کنند که نمی توانند ایمپلنت انجام دهند اما این تصور اشتباه است. اگر شرایط آن را داشته باشید، سن بالا هیچ مانعی برای این کار نیست اما کودکان و نوجوانان نمی توانند این درمان را انجام بدهند.زیرا استخوان فک در این سنین قابل رشد است.

 

استخوان فک

 

اگر استخوان فک حجم یا تراکم کافی نداشته باشد نمیتوانید ایمپلنت انجام دهید. شرایط استخوان فک نقش مهمی در موفقیت ایمپلنت ایفا می کند. استخوان باید رشد کند و به پایه ایمپلنت جوش بخورد تابتواند آن را ثابت در جای خود نگه دارد. اما اگر مدت زیادی از کشیدن دندان شما می گذرد. استخوان به سرعت شروع به تحلیل رفتن می کند بنابراین ممکن است حجم زیادی از آن از دست برود و دیگر نتوان ایمپلنت انجام داد.

 

دخانیات

 

افرادی که سیگار می کشند شاید گزینه ی مناسبی برای کاشت ایمپلنت نباشند. زمانی که برای کاشت ایمپلنت دندان مراجعه می کنید ممکن است از عادات زندگی شما مانند مصرف الکل و دخانیات پرسیده شود. چون الکل بر انعقاد خون تاثیر می گذارد که ممکن در جراحی مشکل ایجاد کند. سیگار و سایر دخانیات نیز بر اکسیژن رسانی به بافتها اثر می گذارند و گردش خون را کند می کنند. این باعث می شود درمان کندتر صورت بگیرد و احتمال عفونت بیشتر شود.

 

بیماری قلبی

 

جراحی ایمپلنت ممکن است با داروهایی که برای برخی بیماران قلبی استفاده می کنند تداخل داشته باشد. اما بیماری قلبی مانع کاشت ایمپلنت دندان نمی شود. در بیماران قلبی توصیه می شود که با مشورت پزشک خود بدون قطع مصرف طولانی مدت داروهای رقیق کننده خون که برخی بیماران قلبی باید مصرف کنند این جراحی دهان را انجام دهند.

 

شیمی درمانی

 

شیمی درمانی بر تراکم استخوان تاثیر می گذارد. شیمی درمانی باعث پوکی استخوان می شود که در آن مواد معدنی از استخوان جدا می شوند و تراکم استخوان کمتر می شود. بیمارانی که در شیمی درمانی بیس فسفونات به صورت تزریق درون رگی دریافت می کنند، بیشتر در معرض خطر پوکی استخوان فک هستن. به همین دلیل برای کسانی که تحت شیمی درمانی هستند انجام ایمپلنت توصیه نمی شود.

 

نکات مهم مراقبت ایمپلنت دندان

 

  • بعد از آن که بخیه را جدا کردید پس از گذشت سه روز نواحی اطراف ایمپلنت را باید مسواک بزنید.
  • پس از آشامیدن و مصرف مواد غذایی برای جلوگیری از تجمع میکروب ها در نواحی ایمپلنت باید از دهان شویه استفاده کنید. حتما 24 ساعت بعد از ایمپلنت دندان‌هایتان روزی 3 بار دهان خود را با دهان شویه بشوئید.
  • دقت داشته باشید جهت تمیز کردن نواحی ایمپلنت از خلال دندان و لوازم تیز استفاده نکنید.
  • برای مدتی تازمان بهبودی استفاده و استعمال دخانیات را کنار بگذارید.
  • مواد قندی دشمن ایمپلنت شما است. سعی کنید بلافاصله پس از مصرف مواد قندی باقی مانده آن را از نواحی ایمپلنت تمیز کنید.
  • به مدت یک روز پس از انجام جراحی از غذاهای سرد و نرم استفاده کنید.
  • از غذای گرم به مدت 24 ساعت استفاده نکنید.

 

سوالات متداول در مورد کاشت ایمپلنت

 

کاشت ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد؟

 

انجام ایمپلنت بین 1 تا 2 ساعت طول می کشد. اما به طور متوسط کل پروسه کاشت دندان با ایمپلنت بین 3 تا 6 ماه طول می کشد. یعنی از اولین روزی که قصدانجام این کار دارید تا زمانی که پروتز روی پایه قرار می گیرد ممکن است تا 6 ماه زمان ببرد. اگر همه چیز خوب پیش برود می توان ایمپلنت فوری نیز، کاشت که مدت زمان آن کمتر از 6 ماه خواهد بود.

 

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

 

داشتن درد بعد از ایمپلنت دندان طبیعی است. بعد از 3 تا 5 ساعت بی حسی از بین می رود و احساس درد خواهید کرد. در حین انجام ایمپلنت هم مقداری درد احساس می کنید که طبیعی بوده و معمولا بین 6 تا 10 روز پس از جراحی ادامه دارد.

 

ایمپلنت و دندان مصنوعی در ظاهر چه تفاوتی باهم دارند؟

 

ایمپلنت به شکلی ساخته شده که مانند دندان های طبیعی به نظر می رسد و بهترین گزینه برای پر کردن جای خالی دندان است، در حالی که دندان های مصنوعی ممکن است تغییر رنگ دهند وظاهر طبیعی ندارد.

 

آیا کاشت ایمپلنت باعث بوی بد دهان می شود؟

 

عامل بوی دهان بعد از انجام ایمپلنت عفونت است. درمان عفونت بعد از کاشت دندان اگر به سرعت تشخیص داده شود؛ بسیار ساده است. اگر عفونت به سرعت تشخیص داده شود درمان آن با مصرف آنتی بیوتیک ها و رعایت بهداشت دهان و دندان صورت می گیرد. اما اگر زیاد منتظر بمانید و عفونت شدید شود امکان دارد از بین بردن عفونت نیاز به عمل جراحی و خارج کردن ایمپلنت داشته باشد تا از شر بوی بد دهان خود خلاص شوید.

مزایای ایمپلنت دندان

کلام آخر

 

هر فرد باید با توجه به نوع ناهنجاری های فک و دندان برای انتخاب نوع درمان اقدام کند. اینکه شما برای درمان نیاز به انجام ایمپلنت داشته باشید می بایست زیرنظر متخصص بررسی شود تا بهترین درمان برای شما انتخاب شود. برای سهولت این امر شما می توانید به بهترین متخصص مراجعه و از مطالب سایت ایران دنتال یا irandental.org استفاده نمایید. از همراهی شما عزیزان سپاسگزاریم و پذیرای پیشنهادات و انتقادات شما هستیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=34540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.