افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

بهترین روتین پوست برای افراد مبتلا به پسوریازیس

  • کد خبر : 233929
بهترین روتین پوست برای افراد مبتلا به پسوریازیس

پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است که باعث التهاب پوست می شود. این بیماری به صورت لکه های پوستی دردناک و خارش دار ظاهر می شود. همراه با داروهای تجویز شده توسط متخصص پوست، یک روال مراقبت از پوست مناسب برای افراد مبتلا توصیه می شود پسوریازیس برای حفظ سلامت پوست ضروری است. یک روال […]

پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است که باعث التهاب پوست می شود. این بیماری به صورت لکه های پوستی دردناک و خارش دار ظاهر می شود.

همراه با داروهای تجویز شده توسط متخصص پوست، یک روال مراقبت از پوست مناسب برای افراد مبتلا توصیه می شود پسوریازیس برای حفظ سلامت پوست ضروری است. یک روال مراقبت از پوست می تواند به شما در مدیریت علائم پسوریازیس و جلوگیری از محرک های بالقوه ای که می تواند باعث شعله ور شدن پوست شود کمک کند.

عناوین مقاله را ببینید

انتخاب مرطوب کننده مناسب برای پسوریازیس

لوسیون مرطوب کننده این ضروری ترین بخش هر روتین مراقبت از پوست است و برای افراد مبتلا به پسوریازیس حیاتی است.

التهاب می تواند باشد میکروبیوم پوست به پوست آسیب می رساند و رطوبت را از بین می برد و باعث خشکی و لایه برداری می شود. یک مرطوب کننده به حفظ رطوبت کمک می کند تا خشکی را از بین ببرد و باعث بهبودی شود. هنگام انتخاب یک مرطوب کننده، به جای لوسیون های سبک، کرم ها، پمادها یا روغن های غلیظ را در نظر بگیرید. حتما محصولات بدون عطر را انتخاب کنید زیرا عطرها می توانند پوست حساس را تحریک کنند.

مطالعه پیشنهادی: میکروبیوم پوست و نقش پروبیوتیک ها در بهبود آن

تحقیقات سال 2020 از یک منبع معتبر نشان می دهد که مرطوب کننده حاوی لینولئیک اسید یا سرامید ممکن است تسکین بیشتری ایجاد کند.

در طول روز، زمانی که پوست شما احساس خارش می کند، می توانید از مرطوب کننده استفاده کنید. استفاده از مرطوب کننده قبل از خواب نیز می تواند به بهبود پوست در طول شب کمک کند.

انتخاب پاک کننده پوست مناسب برای افراد مبتلا به پسوریازیس

یک پاک کننده ملایم یا یک صابون غنی از مرطوب کننده را انتخاب کنید که برای پوست های حساس ساخته شده است. از صابون‌های دئودورانت و صابون‌های ضد باکتری که می‌توانند خشن بوده و باعث تحریک شوند، خودداری کنید. از دستان خود برای شستن پوست به جای دستمال استفاده کنید.

مراقبت از پوست در حمام

برای برخی افراد، دوش گرفتن یا حمام کردن علائم پسوریازیس را بدتر می کند. شما می توانید برای جلوگیری از این امر و محافظت از پوست خود در این فرآیند اقداماتی انجام دهید.

دوش و حمام را کوتاه نگه دارید و از آب با دمای متعادل استفاده کنید. پس از استحمام چند دقیقه صبر کنید و سپس پوست خود را با حوله خشک کنید. سپس، یک لایه مرطوب‌کننده بمالید تا به حفظ رطوبت کمک کند.

مراقبت از پوست حمام در پسوریازیس

شامپوهای دارویی برای افراد مبتلا به پسوریازیس.

ممکن است برای برخی افراد شامپوی دارویی برای کاهش علائم پسوریازیس پوست سر تجویز شود. با این حال، به خاطر داشته باشید که برخی از شامپوهای دارویی می توانند به انواع موها آسیب برسانند.

علاوه بر این، عوامل دیگری مانند بافت و حالت موی شما می‌تواند بر دفعات شستن موهایتان تأثیر بگذارد. سعی کنید نیاز به شستشوی موهای خود را کاهش دهید.

اصلاح در افراد مبتلا به پسوریازیس

بریدگی های کوچک در حین اصلاح می تواند پوست را تحریک کرده و باعث بدتر شدن علائم شود. قبل از اصلاح، از مرطوب کننده و ژل اصلاح استفاده کنید تا از آسیب دیدن تیغ ​​جلوگیری کنید.

آرایش کردن برای افراد مبتلا به پسوریازیس

  • اگر از لوازم آرایشی استفاده می کنید، قبل از استفاده از هر محصولی، حتما پوست خود را با یک مرطوب کننده آماده کنید. کارشناسان توصیه می کنند از محصولات و اقدامات کمتری برای جلوگیری از تحریک استفاده کنید و برای جلوگیری از عفونت، برس ها را همیشه تمیز نگه دارید.
  • برای فونداسیون، کارشناسان توصیه می کنند از محصولی با روکش غیر مات استفاده کنید. برای اعمال محصولات از یک ابزار نرم (ترجیحاً انگشت خود) استفاده کنید.
  • برای پاک کردن آرایش از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید. یک محصول حاوی اسید سالیسیلیک می تواند با کمک به نرم شدن پوسته ها، احساس آرامش بیشتری را برای پوست ایجاد کند.

مراقبت از پوست در طول روز.

کرم ضد آفتاب یکی دیگر از بخش های حیاتی هر روتین مراقبت از پوست است، به خصوص برای افراد مبتلا به پسوریازیس. آفتاب سوختگی می تواند به پوست آسیب برساند و به طور بالقوه باعث سوختگی پوست شود.

آکادمی پوست آمریکا کرم ضدآفتاب با طیف وسیع الطیف مقاوم در برابر آب با SPF 30 یا بالاتر را توصیه می کند. کرم ضد آفتاب را به تمام پوست های در معرض، از جمله مناطق مبتلا به پسوریازیس بمالید. اگر در طول روز بیرون از منزل هستید، حتما از کرم ضد آفتاب به طور مرتب استفاده کنید. همچنین اگر در منطقه ای هستید که حشرات زیادی دارد، پماد یا اسپری دافع حشرات همراه داشته باشید. نیش حشرات می تواند باعث آسیب و خارش شود که می تواند منجر به آسیب پوست و احساس سوزش در پسوریازیس شود.

ضد آفتاب برای پسوریازیس

مسکن های مختلف را برای خارش امتحان کنید

بسیاری از افراد مبتلا به پسوریازیس دچار خارش شدید پوست می شوند. یک محصول ضد خارش در برخی موارد می تواند کمک کند، اما در برخی دیگر می تواند پوست را تحریک کرده و خشکی را تشدید کند.

فرمول های مختلف محصولات ضد خارش را امتحان کنید تا بهترین گزینه را برای خود بیابید. محصولاتی را با یک یا چند مورد از مواد زیر در نظر بگیرید:

  • کالامین
  • کافور
  • منتول

ترکیب یک محصول ضد خارش با مرطوب کننده معمولی می تواند علائم را تا حد زیادی بهبود بخشد.

همیشه ترکیبات محصولات پوستی و لوازم آرایشی را بررسی کنید.

  • حتما برچسب روی پوست، مو و محصولات آرایشی را بررسی کنید تا از موادی استفاده نکنید که می دانید پوست شما را تحریک می کند.
  • اگر محصول جدیدی خریداری می کنید، ابتدا مقدار کمی از آن را روی یک ناحیه روشن از پوست استفاده کنید تا ببینید پوست شما چگونه واکنش نشان می دهد.
  • اگرچه واکنش پوست هر فردی به محصولات متفاوت است، ممکن است اجتناب از موادی که پوست حساس را خشک یا تحریک می کنند، مانند:
  • الکل هایی مانند اتانول یا پروپیلن گلیکول.
  • عطر یا رنگ
  • اسانس
  • از سوی دیگر، برخی از مواد ممکن است برای شما مناسب باشند، مانند:
  • اوره در غلظت های 10 درصد یا کمتر می تواند به نرم شدن دلمه ها کمک کند.
  • قطران زغال سنگ، که معمولا در شامپوها، کرم ها و پمادها یافت می شود، همچنین می تواند خارش و لایه برداری را کاهش دهد.
  • یک مطالعه در سال 2021 از یک منبع معتبر نشان داد که شامپوها و نرم کننده های حاوی عسل می توانند به کاهش علائم پسوریازیس و شعله ور شدن آن کمک کنند.

آخرین کلمه

اگرچه باید از داروهای تجویزی و موضعی برای مراقبت از پسوریازیس استفاده کرد، اما بسیاری از افراد می‌توانند علائم خود را تا حد زیادی با یک روال مناسب مراقبت از پوست پسوریازیس کاهش دهند.

هنگام ایجاد روتین مراقبت از پوست پسوریازیس، از محصولات ملایمی استفاده کنید که به پوست رطوبت می بخشد و از خشکی یا تحریک جلوگیری می کند. از موادی که می دانید ممکن است علائم شما را تحریک کنند اجتناب کنید.

منبع: https://www.healthline.com/health/psoriasis/build-a-skincare-routine

به این پست امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=233929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.