افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

بهترین روتین برای پوست های چرب و مستعد آکنه

  • کد خبر : 241599
بهترین روتین برای پوست های چرب و مستعد آکنه

داشتن پوست چرب مشکلی ندارد. پوست چرب یکی از انواع پوست است و مزایا و معایبی دارد. برخی از چالش هایی که افراد دارای پوست چرب با آن مواجه هستند، براق بودن پوست و آکنه است. با روتین مراقبت از پوست و محصولات مناسب، پوست چرب نباید آزاردهنده باشد. برای یافتن بهترین روتین برای پوست […]

داشتن پوست چرب مشکلی ندارد. پوست چرب یکی از انواع پوست است و مزایا و معایبی دارد. برخی از چالش هایی که افراد دارای پوست چرب با آن مواجه هستند، براق بودن پوست و آکنه است.

با روتین مراقبت از پوست و محصولات مناسب، پوست چرب نباید آزاردهنده باشد. برای یافتن بهترین روتین برای پوست های چرب، از برخی متخصصان پوست بهترین نکات را برای ایجاد یک روال روزانه مراقبت از پوست برای پوست های چرب جویا شدیم.

نتیجه یک روتین چهار مرحله ای ساده برای پوست است که می توانید صبح و شب از آن استفاده کنید تا پوست خود را سالم، شفاف و بدون براق نگه دارید.

عناوین مقاله را ببینید

بهترین روتین برای پوست های چرب و مستعد آکنه

  1. پوست را دو بار در روز صبح و عصر با یک پاک کننده ملایم با خاصیت لایه برداری بشویید.
  2. پس از شستن پوست از تونر حاوی اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک یا اسید لاکتیک استفاده کنید.
  3. صبح و عصر بعد از جذب تونر پوست با یک مرطوب کننده سبک و بدون چربی پوست را مرطوب کنید.
  4. برای درمان آکنه و منافذ بزرگ پوست چرب از بنزوئیل پراکسید یا رتینول استفاده کنید.
  5. بسته به نیاز شما، استفاده از کرم دور چشم و مرطوب کننده لب باید دو بار در روز، بعد از ظهر و شب، بخشی از برنامه روتین پوست شما باشد.

مرحله 1: بهترین راه برای شستشوی پوست های چرب و مستعد آکنه

مهمترین مرحله در هر روتین پوستی، پاکسازی و پاکسازی پوست است. ساندرا لی، بنیانگذار SLMD Skincare، معروف به دکتر Pimple Popper، می گوید: “اگر پوست چرب دارید، می توانید آن را بیشتر بشویید.”

لی می‌گوید: اگرچه بیشتر افراد باید صورت خود را صبح و عصر بشویند، اما برای افرادی که پوست چرب دارند، بسیار مهم است که صبح‌ها صورت خود را با یک پاک‌کننده و نه فقط با آب بشویند. اگرچه ممکن است احساس کنید پوستتان از شب قبل هنوز تمیز است، اما در طول شب پوستتان در حال تولید چربی است. به همین دلیل توصیه می شود صبح و شب با یک پاک کننده لایه بردار خوب شستشو شود. این پزشک استفاده از پاک کننده های حاوی اسید سالیسیلیک را توصیه می کند.

بیشتر بخوانید:
13 مرحله برای شستن صورت برای داشتن پوستی شاداب و تمیز

مرحله 2: از تونر برای پوست های چرب استفاده کنید

تور PH پوست شما را تنظیم می کند. وقتی پوست شما تمیز و عاری از آرایش، کثیفی و چربی است، دکتر لی توصیه می کند از تونر حاوی یکی از موارد زیر استفاده کنید:

  • اسید سالیسیلیک
  • اسید گلیکولیک
  • اسید لاکتیک
اسید سالیسیلیک برای پوست های چرب

مرحله 3: آکنه را با رتینول یا بنزوئیل پراکسید درمان کنید

این مرحله به مشکلات پوستی شما بستگی دارد. دکتر لی می گوید: اگر پوست شما مستعد آکنه است، از بنزوئیل یا پراکسید گوگرد در طول روز برای کاهش تولید چربی و جلوگیری از جوش زدن استفاده کنید. در شب، او محصولی حاوی رتینول را برای کمک به شفاف نگه داشتن منافذ و درخشندگی پوست توصیه می کند.

لی به افرادی که پوست چرب دارند یادآوری می کند که ممکن است در دراز مدت خوش شانس باشند. زیرا اگر چربی بیشتری در پوست خود داشته باشید، چین و چروک ها و خطوط بیانی احتمالا دیرتر از افراد دارای پوست خشک ظاهر می شوند، اما باید روتین پوستی خوبی نیز داشته باشید.

درمان آکنه با رتینول
درمان آکنه با رتینول

مرحله 4: پوست های چرب و مستعد آکنه را مرطوب کنید

اگر پوست چرب دارید، مرطوب کردن یک مرحله بسیار مهم در روتین پوست شما است. دکتر لی می گوید: «این تصور غلط وجود دارد که اگر پوست چرب دارید، نیازی به مرطوب کننده ندارید. همه انواع پوست به مرطوب کننده نیاز دارند، اما اگر پوست چرب دارید، باید مرطوب کننده مناسب نوع پوست خود را انتخاب کنید. سپس باید به دنبال یک مرطوب کننده باشید که:

  • سبک
  • بدون روغن
  • بر پایه آب

هر مرطوب کننده ای که برای پوست مستعد آکنه ساخته می شود باید این معیارها را داشته باشد.

کرم مرطوب کننده پوست چرب
کرم مرطوب کننده پوست چرب

روتین پوست مناسب برای پوست های مستعد آکنه

پوست های چرب اغلب از آکنه رنج می برند. ناتالیا اسپیرینگ، مشاور پوست و نویسنده کتاب Skintelligent: توضیح می دهد: “چربی پوست به دلیل بزرگی و فعالیت زیاد غدد چربی متصل به فولیکول های مو ایجاد می شود، بنابراین برای کاهش چربی پوست باید سایز را کاهش دهیم”. از غدد چربی.”

استفاده از مواد طبیعی در روتین پوست چرب.

وقتی صحبت از مراقبت از پوست می شود، اصطلاح “طبیعی” برای افراد مختلف می تواند معانی مختلفی داشته باشد. برچسب “طبیعی” را روی بسیاری از محصولات مخصوص پوست های چرب خواهید دید.

  • اگر به دنبال درمان های خانگی هستید، عسل به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کننده می تواند گزینه خوبی برای پوست های چرب باشد.
  • بلغور جو دوسر یکی دیگر از موادی است که می تواند مفید باشد زیرا پوست ملتهب را تسکین می دهد و چربی اضافی را جذب می کند.
ماسک عسل برای پوست های چرب
ماسک عسل برای پوست های چرب

روتین برای پوست های چرب با هزینه مناسب

خبر خوب این است که نیازی به صرف هزینه گزافی برای یک روتین برای پوست های چرب ندارید. محصولات ایرانی در داروخانه ها، فروشگاه های اینترنتی و … موجود می باشد. فراموش نکنید که قبل از خرید، نظرات را بررسی کنید تا بهترین محصول را انتخاب کنید و اگر محصول برندی تاثیر قابل توجهی روی پوست شما ندارد، آن را جایگزین کنید تا در نهایت بهترین محصول را برای پوست خود پیدا کنید.

روتین پوست چرب برای مردان

روال پوست چرب برای مردان و زنان دقیقاً یکسان است. تحقیقات نشان داده است که برخی از داروهای ضد بارداری تاثیر بسیار خوبی بر میزان ترشح چربی از پوست دارند. مردان نمی توانند از داروهای ضد بارداری برای کاهش چربی پوست استفاده کنند. شاید تنها تفاوت روتین یا درمان پوست های چرب و مستعد آکنه در مردان و زنان همین داروها باشد.

افرادی که پوست چرب دارند چه کارهایی را نباید انجام دهند؟

کارشناسان توصیه می کنند از عادات زیر اجتناب کنید.

فراموش کردن حذف چربی اضافی از روی پوست

اگر پوست شما در تمام طول روز براق به نظر می رسد، آکادمی پوست آمریکا (AAD) استفاده از کاغذ لکه دار را برای کنترل چربی اضافی توصیه می کند. برای این کار کاغذ را به آرامی برای چند ثانیه روی پوست خود فشار دهید. این به جذب چربی بیشتر از پوست کمک می کند. در صورت لزوم این کار را چندین بار در طول روز تکرار کنید. می توانید پوست اضافی را با یک حوله کاغذی و میسلار واتر یا تونر پاک کنید.

از پاک کردن یا شستن پوست بعد از ورزش خودداری کنید.

علاوه بر روتین صبح و عصر، AAD توصیه می کند اگر به زودی قصد دوش گرفتن ندارید، صورت خود را بشویید و روال پوست خود را بعد از ورزش تکرار کنید. این بسیار مهم است.

شستن صورت به از بین بردن عرق، چربی و کثیفی که می تواند در حین ورزش جمع شود کمک می کند. بعد از ورزش، نیازی به انجام روتین 4 مرحله ای ندارید. به سادگی صورت خود را با پاک کننده معمولی خود بشویید و یک لایه ملایم مرطوب کننده بزنید. هر چه زودتر بعد از ورزش بتوانید این کار را انجام دهید، بهتر است.

انتخاب محصولات اشتباه

Adarsh ​​Vijay Mudgil، متخصص پوست و بنیانگذار Mudgil Dermatology در شهر نیویورک، می گوید: وقتی نوبت به خرید محصولات مراقبت از پوست می رسد، عاقلانه انتخاب کنید. از محصولات حاوی الکل خودداری کنید زیرا می تواند تولید سبوم را افزایش دهد. همچنین از هرگونه محصولات غلیظ یا چرب مانند کره کاکائو، کره شی و وازلین خودداری کنید.

ضد آفتاب را حذف کنید

هنگامی که در خارج از منزل هستید، حتما از کرم ضد آفتاب حداقل SPF 30 استفاده کنید. Mudgil پیشنهاد می کند از ضد آفتابی استفاده کنید که حاوی دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی باشد. این مواد می توانند از بروز آکنه جلوگیری کنند.

کرم و لوسیون ضد آفتاب

به نوع درمان توجه کنید.

برخی از درمان های پوست چرب مانند بنزوئیل پراکسید و اسید سالیسیلیک می توانند باعث تحریک پوست شوند. مهم است که از آنها طبق دستورالعمل استفاده کنید. درمان های خوراکی مانند ایزوترتینوئین فقط باید تحت نظر یک متخصص پوست انجام شود.

چه زمانی به متخصص پوست مراجعه کنیم؟

پوست چرب و مستعد آکنه می تواند باعث ایجاد احساس ناراحتی در شما شود و اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار دهد.. اگر محصولات بدون نسخه را بدون موفقیت امتحان کرده اید، ممکن است زمان مراجعه به متخصص پوست فرا رسیده باشد. پزشک با چندین آزمایش بهترین روال را برای شما انتخاب می کند و ممکن است داروها را نیز تجویز کند.

نتیجه

اگر پوست چرب دارید، داشتن روتین پوست چرب بهترین راه برای کاهش جوش و کنترل درخشش است. پاکسازی، تونینگ، مراقبت از پوست و مرطوب کردن صبح و شب از مراحل کلیدی مراقبت روزانه پوست هستند. انتخاب محصولات مناسب، استفاده از کرم ضد آفتاب و شستن صورت پس از ورزش نیز می تواند چربی را کاهش دهد و به شفاف و سالم ماندن پوست کمک کند.

سوالات متداول

آیا اسکراب های صورت برای پوست های چرب مناسب هستند یا باعث جوش می شوند؟

از اسکراب های ساینده استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث تحریک شوند. محصولاتی که حاوی مواد لایه بردار مانند AHA و BHA هستند جایگزین های خوبی هستند.

آیا شستن مکرر صورت به پوست چرب کمک می کند؟

پوست شما بدون توجه به اینکه چند بار آن را می شویید با سرعت ثابتی چربی تولید می کند، اما شستن صورت برای تمیز کردن آن، پوست شما را شاداب نگه می دارد.

آیا آرایش می تواند منافذ را مسدود کند و پوست چرب را تشدید کند؟

دکتر اسپایرینگ می گوید نه، این گفته درست نیست.

ترجمه از: https://www.healthline.com/health/beauty-skin-care/skin-care-routine-for-oly-skin

به این پست امتیاز دهید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=241599

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.