افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

بهترین راه برای سرمایه گذاری در بازار چیست؟ – پناهگاه

  • کد خبر : 250348
بهترین راه برای سرمایه گذاری در بازار چیست؟  – پناهگاه

با افزایش قیمت طلا در هفته های اول سال جدید و سپس کاهش نرخ، بسیاری از مردم می خواهند بدانند کدام منطقه برای سرمایه گذاری مناسب است؟ بورس، طلا، ارز، ماشین یا خانه؟ بنابراین یکی از سوالات مهمی که این روزها در ذهن بسیاری از ایرانیان وجود دارد، نحوه سرمایه گذاری در بازارهای مختلف است. […]

با افزایش قیمت طلا در هفته های اول سال جدید و سپس کاهش نرخ، بسیاری از مردم می خواهند بدانند کدام منطقه برای سرمایه گذاری مناسب است؟

بورس، طلا، ارز، ماشین یا خانه؟ بنابراین یکی از سوالات مهمی که این روزها در ذهن بسیاری از ایرانیان وجود دارد، نحوه سرمایه گذاری در بازارهای مختلف است.

با افزایش این نوع ابهامات، طبق معمول برخی از معامله گران وارد میدان می شوند و مبالغ هنگفتی را از افراد مطرح کننده موضوعاتی مانند هدف گیری و شناسایی دریافت می کنند.

این ابهامات به خصوص پس از وقوع نوسانات در بازارهای مختلف بسیار بیشتر شنیده می شود.

به عنوان مثال، زمانی که بازار ارز دچار نوسان می شود، برخی به دنبال راه هایی برای ورود به بازارهای ارزی سودآورتر و سرمایه گذاری در این حوزه ها هستند.

یا زمانی که بورس کشور با افت مواجه می شود، عده ای می خواهند بدانند که آیا سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه بهتر است؟

اهمیت پاسخ معقول به این ابهامات زمانی بیشتر نمایان می شود که بدانیم بسیاری از معامله گران و سودجویان از این موضوع سوء استفاده کرده و اطلاعات نادرستی در اختیار مخاطبان قرار می دهند.

این رویکردهای غیرمتمرکز برای سرمایه گذاری عموماً مضر هستند. بهترین رویکرد این است که سرمایه گذاران یک سبد سرمایه گذاری و سبد سرمایه گذاری داشته باشند و ترکیبی از بازارهای مختلف را در آن بگنجانند.

تنها نکته مهم نسبت این سرمایه ها، میزان ریسک و حجم سرمایه گذاری مورد نیاز است.

در واقع سرمایه گذاران بر اساس چشم انداز سرمایه گذاری خود، سطح ریسک پذیری سرمایه گذار و شرایط بازار مربوطه را کنترل می کنند و سپس در بازارهای مولد سرمایه گذاری می کنند.

آیا باید دید بازارهای هدف رشد بالایی داشته اند یا با ریسک کافی همراه هستند؟

این تصور که فردی بازارهای مختلف را بررسی می کند و هر روز، هر هفته و هر ماه از بازاری به بازار دیگر نقل مکان می کند، اشتباه است.

یکی از مشکلات سرمایه‌گذاری‌های ایرانی این است که چشم‌انداز بلندمدتی از فرآیند سرمایه‌گذاری ندارند.

عدم آگاهی از واقعیت های بازار باعث شده است که سرمایه گذاران کوچک و غیرحرفه ای نگاهی غیرمتمرکز به بازار داشته باشند و متحمل ضرر شوند.

هر بازاری در هر زمانی ممکن است با اصلاحات یا تغییرات روبرو شود. بر اساس این تغییرات، سود یا زیان ممکن است متوجه سرمایه گذاران شود.

بازار طلا، بورس، بازار املاک و غیره. این روندها را تجربه می کنند.

هر بازاری قوانین خاص خود را دارد، شما باید آنها را یاد بگیرید و بر اساس آنها عمل کنید. هیچ بازاری سود مستمر و بدون وقفه ندارد و هیچ بازاری زیان مداوم و بی پایان ندارد.

به عنوان مثال، در بازار املاک و مستغلات رشد مداوم و با شیب ملایم مهم است.

در مورد بازار طلا، نکته مهم این است که منافع ذخیره شده همراه با دوره های رشد آرام و مداوم است.

همچنین در مورد بورس مهم این است که شما یک دوره اصلاح و نزول داشته باشید و در نهایت سودهای بلندمدتی را تجربه کنید.

در این میان، عده‌ای می‌خواهند بدانند چرا ابتدا به بازار طلا نمی‌روند، سپس ارزهای رمزنگاری شده را امتحان نمی‌کنند و در نهایت وارد بازار سهام نمی‌شوند تا از سود هر بازار بهره ببرند؟

زیرا هیچ کس نمی تواند کف و سقف بازارها را شناسایی کند.

هیچ کس نمی تواند آینده را پیش بینی کند. راهی جز کاهش ریسک، تشکیل مجموعه ای از دارایی ها و استفاده از تمامی قابلیت های ممکن وجود ندارد.

مناطق کم خطر را می توان در هر بازاری شناسایی کرد، اما حتی بارناباس نمی تواند بگوید که یک بازار مشخص در هر روز معین نزدیک یا دور از یک نقطه مشخص خواهد بود.

حرفه ای ترین کارگزاران فقط می توانند 50 تا 60 درصد احتمالات را پیش بینی کنند، همین 30 تا 40 درصد می تواند خسارت زیادی به سهامداران خرد وارد کند.

بنابراین برای سرمایه گذاری در هر بازاری باید اصول و قواعد بازارها را دانست. از خریدهای گام به گام و قوانین پیشرو استفاده می کرد.

افراد و گرایش هایی که امروزه در مورد هدف و شناسایی صحبت می کنند، کلاهبرداران و بازرگانانی هستند که به دنبال سوء استفاده از عدم آگاهی مردم هستند.

بدون شک یکی از مهم ترین وظایف رسانه ها صحبت درباره این نیازها و جلب توجه افکار عمومی به آن است.
* رضا غنی پور

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=250348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.