افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

بهترین راه برای حفظ انگیزه در سفر کاهش وزن

  • کد خبر : 127965
بهترین راه برای حفظ انگیزه در سفر کاهش وزن

کاهش وزن بیشتر از انتخاب یک رژیم غذایی و برنامه ورزشی است. موفقیت شما 100% به حفظ انگیزه و پشتکار بستگی دارد. رژیم غذایی اشتباه قطعاً فرصت کاهش وزن را از شما سلب می کند و ورزش نامناسب می تواند شما را به وزن قبلی خود بازگرداند یا حتی باعث آسیب دیدگی شما شود و […]

کاهش وزن بیشتر از انتخاب یک رژیم غذایی و برنامه ورزشی است. موفقیت شما 100% به حفظ انگیزه و پشتکار بستگی دارد. رژیم غذایی اشتباه قطعاً فرصت کاهش وزن را از شما سلب می کند و ورزش نامناسب می تواند شما را به وزن قبلی خود بازگرداند یا حتی باعث آسیب دیدگی شما شود و مجبور شوید کاملاً تسلیم شوید.

مهمترین چیز این است که ذهن شما باید کاملاً پایدار باشد. در این بخش از تناسب اندام مرطوب، ما عواملی را ارائه می دهیم که به شما کمک می کند در سفر کاهش وزن خود با انگیزه بمانید.

دلایل خود را برای کاهش وزن شناسایی کنید

بسیاری از مشتریان کمپین کاهش وزن در مورد دلایل کاهش وزن صحبت می کنند و سپس برخی از این دلایل به فرد انگیزه می دهد تا در این مسیر قدم بگذارد.

اولین و مهمترین قدم برای با انگیزه ماندن این است که دلایل خود را شناسایی کنید و هر زمان که احساس ناراحتی کردید آنها را به خاطر بسپارید. فهرستی از دلایلی که نیاز به تغییر دارید تهیه کنید.

مثلا:

من باید قبل از عروسی ۲۰ کیلو وزن کم کنم تا به عکس هایم اعتماد بیشتری داشته باشم.

برای رهایی از افسردگی و خستگی باید وزن کم کنم.

مثال های بالا و دلایل خود را روی یک کاغذ بنویسید، یک کپی بردارید و در کیف خود نگه دارید. یا آنها را روی تلفن همراه خود یادداشت کنید و زمانی که احساس بی انگیزگی و خستگی می کنید به آن مراجعه کنید.

اهداف و انگیزه های واقع بینانه داشته باشید.

شاید یک اشتباه شما را به عقب براند، بنابراین اهداف شما باید واقع بینانه باشند.

به عنوان مثال، این ریسک را بپذیرید که بتوانید در یک هفته یک کیلو وزن کم کنید، پس انتظار زیادی نداشته باشید. اکثر متخصصان یک استاندارد معقول برای کاهش وزن در هفته در نظر می گیرند و شما نباید بیش از این انتظار داشته باشید. اگر اهداف خیلی بزرگی داشته باشید و نتوانید به آنها دست یابید، قطعا به مرور زمان انگیزه خود را از دست خواهید داد.

از انتقاد از خود بپرهیزید

برای جلوگیری از ناامیدی، اهداف واقع بینانه تعیین کنید. اگر شکست خوردید، انتقاد از خود را کنار بگذارید زیرا سطح اضطراب شما را بالا می برد که قطعا کورتیزول و آدرنالین را افزایش می دهد و خود می تواند عاملی برای افزایش وزن باشد و میل شما را به غذاهای ناسالم افزایش دهد.

هفته ای یک بار خود را وزن کنید و میانگین را یادداشت کنید

اکثر مردم فکر می کنند که در روند کاهش وزن باید هر روز خود را وزن کنند، اما وزن شما در طول روز به دلایل مختلف بالا و پایین می شود و بستگی به زمان انجام این کار دارد. پس هر روز این کار را نکنید زیرا بی انگیزه خواهید شد.

این کار را یک بار در هفته و هر بار در یک زمان مشخص انجام دهید. معمولاً بهتر است صبح خود را وزن کنید و سپس میانگین کاهش وزن خود را در 4 هفته گذشته ثبت کنید.

فقط به عدد وزن خود توجه نکنید.

یک سوء تفاهم رایج در این زمینه وجود دارد که مردم فکر می کنند کاهش وزن سالم فقط کاهش وزن است، اما اینطور نیست. کاهش وزن سالم به معنای کاهش چربی بدن است. با ورزش، چربی بدن کاهش می یابد، اما ماهیچه ها نیز رشد می کنند. بنابراین وزن شما بیشتر نشان می دهد که نباید با اضافه وزن اشتباه گرفته شود.

وقتی کالری می سوزانید، بدن شروع به سوزاندن چربی برای انرژی می کند و در نتیجه این چربی ها از بین می روند و ماهیچه ها جایگزین آن می شوند و شما قوی تر می شوید. سعی کنید به جای وزنه زدن و اندازه گیری قد، میزان کاهش چربی بدن خود را اندازه گیری کنید.

راستش را بخواهید برای بدنی که دارید سپاسگزار باشید.

افراد دارای اضافه وزن معمولاً جلوی آینه نمی ایستند زیرا از ظاهر خود راضی نیستند. شما باید این عادت را تغییر دهید. مطالعات نشان می دهد زنانی که صادقانه خود را می پذیرند، بدن خود را در آغوش می گیرند و از خود مراقبت می کنند، از نظر تناسب اندام و عادات غذایی در وضعیت بهتری قرار دارند.

پس دفعه بعد با اعتماد به نفس جلوی آینه بایستید و سعی کنید خودتان را همانطور که هستید بپذیرید، آن را دوست داشته باشید و بیشتر مراقب خود باشید.

غذاها را هوشمندانه انتخاب کنید

اکثر برنامه های رژیم غذایی از تکنیک های مشابه پیروی می کنند، غذاهای خاصی را کاملا حذف می کنند و نوشیدنی های خاصی را محدود می کنند.

پس سعی کنید در رژیم غذایی خود انتخاب های هوشمندانه ای داشته باشید و در رژیم های غیرقابل اعتماد که باعث حذف مقدار زیادی غذا می شود زیاده روی نکنید و از یک متخصص کمک بگیرید. یک سبک زندگی سالم را دنبال کنید و صرفاً روی غذا تمرکز نکنید.

هزینه های خود را ثبت کنید

همیشه یک سبک زندگی فعال داشته باشید. یک سبک زندگی فعال فراتر از صرف وقت و انرژی است. سعی کنید عضو ثابت باشگاه باشید و پیشرفت فیزیکی خود را ثبت کنید. حتی می توانید یک مربی خصوصی بگیرید و هزینه آن را خودتان بپردازید.

اگر پول خرج کرده اید و وضعیت شما هنوز تغییر نکرده است، احتمالاً در مسیر اشتباهی قرار گرفته اید.

به دنبال کار تیمی باشید

راه حل موثر دیگر حضور در یک گروه است، پس به گروهی بپیوندید که اهدافی مشابه اهداف شما دارد و با آنها انگیزه داشته باشید. سعی کن از تجربیاتت استفاده کنی وقتی به صورت تیمی و گروهی کار می کنید، قطعا از نظر انگیزه و تلاش برای کاهش وزن، وضعیت بهتری را احساس خواهید کرد.

روابط و انجمن های حمایتی داشته باشید.

اگر خوش شانس باشید، دوستانتان نیز به این موضوع علاقه مند می شوند و با آنها می توانید در کارتان بهتر پیشرفت کنید، پس هدف گذاری کنید. این افراد می توانند دوستان نزدیک یا اعضای خانواده باشند که می توانید با آنها یک رابطه حمایتی ایجاد کنید و در این سفر با هم باشید و به یکدیگر انگیزه دهید.

ماجراجو باشید

به دنبال راه حل های جدید باشید و زیاد به آینده، هفته و ماه آینده نگاه نکنید و بیشتر به زمان حال توجه کنید.

سعی کنید امروز کار خود را به خوبی انجام دهید و با او ماجراجویی کنید:

مسافرت رفتن

هر هفته با دوستان خود دوچرخه سواری کنید.

در مسیری کنار آنها قدم بزنید.

یک کوله پشتی بردارید و به پیاده روی بروید.

کلاس شنا را بخوانید.

… و از راه حل های مختلف استفاده کنید.

هدف خود را با اطرافیان خود به اشتراک بگذارید

وقتی هدفی دارید و هیچ کس از آن خبر ندارد، قطعا راحت تر از آن دست می کشید، اما وقتی به دیگران می گویید هدفتان چیست، سطحی از انگیزه را در خود می بینید که حرکت به سمت آن را آسان تر می کند. . پیشرفت

به عنوان مثال، می توانید هدف کاهش وزن خود را در توییتر، اینستاگرام یا رسانه های اجتماعی ارسال کنید. تا زمانی که مطمئن باشید که رعایت خواهید کرد.

معجزه موسیقی را دست کم نگیرید.

مطالعات نشان می دهد که زنان چاق که در حین ورزش به موسیقی گوش می دهند، این تمرینات را بیشتر از دیگران انجام می دهند. آره موسیقی می تواند به شما کمک کند ورزش کردن را فراموش کنید که چقدر سخت است. بنابراین هنگام ورزش حتما به موسیقی انرژی زا گوش دهید.

مجلات تناسب اندام و مدلینگ را کنار بگذارید.

شاید این مجلات بتوانند انگیزه ای باشند، اما قطعا موقتی هستند، زیرا مدام خود را با این افراد مقایسه می کنید و از اینکه نمی توانید شبیه آنها شوید، ناامید خواهید شد. در عوض، سعی کنید زندگی کسانی را مطالعه کنید که با تلاش و پشتکار به هدفی مشابه شما دست یافته اند.

اهداف کوتاه مدت تعیین کنید

قطعا دستیابی به اهداف بلند مدت دشوارتر است. اگر در این مسیر اهداف کوتاه مدتی تعیین کنید و این اهداف هفتگی و ماهانه باشد، حس اعتماد به نفس و انگیزه شما در این مسیر افزایش می یابد.

برای کاهش وزن خود را خیلی محدود نکنید

کاهش وزن یکی از گام های شما در این مسیر است. شما باید گزینه های دیگری مانند تمیز کردن خانه، تعمیر ماشین، پرداخت بدهی، مراقبت از باغ، کمک به دوستان و غیره را انتخاب کنید. و در کنار خانواده باشید

سعی کنید با انجام سایر کارهای روزانه انگیزه و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و زیاد خود را محدود نکنید و درگیر برنامه های کاهش وزن شوید.

چیزهایی را که دوست دارید در آغوش بگیرید

شاید چیزی که دوست دارید یک شلوار جین باشد که می خواهید اندازه آن را تغییر دهید. انگیزه کاهش وزن می تواند بر افسردگی غلبه کند و باعث شود برای خود ارزش بیشتری قائل شوید.

مطمئناً اهداف شما بسیار بزرگ و قابل احترام هستند و اگر به آنها دست یابید، زندگی سالم تری خواهید داشت و زمان با کیفیت تری را با دیگران سپری خواهید کرد. پس هر چیزی که شما را هیجان زده می کند در ذهن داشته باشید، برنامه ریزی کنید و روی آن تمرکز کنید.

بنابراین، قرار نیست شلوار جین سایز کوچک خود را از دیگران پنهان کنید. آنها را در دسترس داشته باشید تا بتوانید بلافاصله پس از کاهش وزن دوباره از آنها استفاده کنید.

رقابتی باشید

معمولاً انسان ها میل درونی دارند که در هر زمینه ای بهترین باشند. ما هم قطعا عاشق کمال هستیم. کاهش وزن رقابتی در کار گروهی قطعاً 20 درصد پیشرفت بیشتری نسبت به انجام آن به تنهایی دارد. پس سعی کنید با گروهی که با آن ورزش می کنید رقابت کنید و رقابت سالمی داشته باشید تا بر محدودیت ها غلبه کنید و سریعتر به اهداف خود برسید.

قوی باش

گاهی واقعا خسته هستید و اصلا نمی خواهید ادامه دهید، اما به نظر شما در چنین شرایطی چه باید کرد؟ اگر واقعاً احساس خستگی می کنید و می خواهید تسلیم شوید، سؤالات زیر را بسیار جدی از خود بپرسید:

اگر اکنون تسلیم شوید، دوباره می توانید به هدف خود برسید؟

میتونی دوباره شروع کنی؟

اگر هدف خود را رها کنید، زندگی برای شما چگونه خواهد بود؟

شش ماه دیگر کجا هستید و چه احساسی دارید؟

با پاسخ به این سوالات متوجه خواهید شد که تسلیم شدن کار درستی نیست و بهتر است به کار خود ادامه دهید.

از پیشرفت خود عکس بگیرید.

وقتی ورزش می کنید و غذای سالم می خورید، قطعا تغییراتی را مشاهده خواهید کرد، اما این تغییرات بسیار کند است. به همین دلیل باید هر از چند گاهی عکس بگیرید تا متوجه این تغییرات کوچک در خود شوید و انگیزه خود را افزایش دهید. این تغییرات فوق العاده کوچک هستند و اگر آنها را در عکس ثبت کنید متوجه آنها خواهید شد.

مثل کسی که همیشه آرزوی بودن را داشتی زندگی کن

آیا می خواهید سبک زندگی خود را از نظر رژیم غذایی و ورزش تغییر دهید؟ خوب، از امروز شروع کنید، عادت های خود را مثبت کنید. اگر می خواهید سبک زندگی فعال و سالمی داشته باشید، همین امروز شرایط و محیط را برای چنین اقداماتی فراهم کنید. حتی لباس، ماشین، محل کار و هر چیزی را مطابق آنچه می خواهید تغییر دهید.

در طول مسیر تسلیم شدن ها را برنامه ریزی کنید

همه ما می‌خواهیم در هر هدفی که برای خود تعیین می‌کنیم کامل باشیم، اما مشکل اینجاست که همیشه در مسیر موفقیت عقب‌نشینی‌هایی وجود دارد، پس باید بگذاریم این عقب‌نشینی‌ها و ضعف‌ها خودشان را نشان دهند.

سپس برای بهبود آنها برنامه ریزی کنید. شما سوپرمن نیستید، گاهی اوقات باید متوقف شوید. ذهن خود را برای این شکست ها و تسلیم شدن ها آماده کنید تا بتوانید راحت تر با آنها کنار بیایید.

فکر نکنید که هدف شما پایان همه چیز است.

اگر هدف شما کاهش وزن است و می خواهید پس از رسیدن به آن کاهش وزن به زندگی قبلی خود بازگردید، پس بدانید که دارید وقت خود را تلف می کنید. کاهش وزن یک راه حل کوتاه مدت نیست، بلکه باید سبک زندگی خود را برای همیشه تغییر دهید زیرا اگر به روال قبلی بازگردید، قطعا نتیجه شما مانند قبل خواهد بود. سپس باید زندگی خود را برای همیشه بهبود بخشید.

جایگزینی سالم برای هر عادت یا غذای ناسالم پیدا کنید

اگر در این مسیر اشتباه کردید و غذا یا ماده ای ناسالم مصرف کردید، بهتر است قول دهید که یک عادت یا غذای سالم را جایگزین آن کنید. غذاهای سالم مورد علاقه خود را که به وفور یافت می شود در لیست «غذاهای رژیمی» در «آشپزخانه مرطوب» پیدا کنید که می توانید آنها را جایگزین غذاهای ناسالم کنید. پس همیشه در مسیری که رفته اید ثابت قدم بمانید.

از مجلات ورزشی و غذایی استفاده کنید.

داشتن یک دفتر خاطرات ورزشی به شما کمک می کند تا از عادت های سالم خود پیروی کنید، انگیزه ای برای ادامه پیدا کنید، برنامه ریزی کنید و ذهن خود را آماده کنید. همچنین می توانید از راهکارهای جدید این مجلات علمی استفاده کنید.

به هیچ چیز وابسته نباش

انسان معمولاً در زندگی با محیط خود سازگار می شود. به عنوان مثال، اگر شغل شما پشت میز نشستن است، مطمئناً به انجام مداوم آن عادت خواهید کرد، اما مراقب باشید که این سازگاری را در خود ایجاد نکنید.

هر روز کارهای جدید انجام دهید و از یکنواختی دوری کنید و به رشد و پیشرفت ادامه دهید. سعی کنید کار خود را در فضای جدیدتر انجام دهید که خلاقیت شما را افزایش می دهد و کمتر خسته می شوید.

منبع: نمناک

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=127965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.