افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
1

بهترین دستور لازانیا / خوشمزه ترین لازانیا را بدون سس بشامل و بدون فر بپزید

  • کد خبر : 362566
بهترین دستور لازانیا / خوشمزه ترین لازانیا را بدون سس بشامل و بدون فر بپزید

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- لازانیا یک غذای پرطرفدار در بین ایرانیان است که با سس های متفاوت و خوشمزه درست می شود. در دستور اصلی لازانیا با سس بشامل درست می‌شود و پخته می‌شود، اما شاید خیلی‌ها دوست دارند لازانیاشان کالری کمتری داشته باشد و کسانی هم هستند که […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- لازانیا یک غذای پرطرفدار در بین ایرانیان است که با سس های متفاوت و خوشمزه درست می شود. در دستور اصلی لازانیا با سس بشامل درست می‌شود و پخته می‌شود، اما شاید خیلی‌ها دوست دارند لازانیاشان کالری کمتری داشته باشد و کسانی هم هستند که در خانه فر ندارند. باید بگوییم که برای هر دو نیاز این افراد راه حلی وجود دارد و آن این است که می توانید با یک دستور عالی در خانه لازانیا را بدون سس و بدون نیاز به فر درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. در این مطلب طرز تهیه لازانیا بدون سس بشامل و بدون فر را به شما آموزش می دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه لازانیا بدون فر

12 ورق لازانیا (نیمه پخته).

گوشت چرخ کرده 300 گرم

قارچ 150 گرم

یک فلفل دلمه ای

یک پیاز

سیر 2 حبه

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا به میزان لازم

یک قاشق غذاخوری آب لیمو

دو قاشق چایخوری پودر آویشن

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به میزان لازم.

روغن به میزان لازم

laazaaniaa-5

طرز تهیه لازانیا بدون فر

مرحله اول

برای شروع، پیاز را نگینی خرد کرده و در ماهیتابه با روغن تفت دهید. وقتی پیازها طلایی شدند، گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا رنگ گوشت تغییر کند. سیر رنده شده یا رنده شده را به مخلوط گوشت اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مرحله دوم

در این مرحله قارچ ها و فلفل هایی که نگینی برش داده اید را داخل تابه بریزید و حدود 2 ساعت بگذارید تا نرم و پخته شوند. وقتی آب قارچ ها گرفته شد، رب گوجه فرنگی و ادویه هایی مانند فلفل سیاه، آویشن و زردچوبه را اضافه کنید و یک دقیقه دیگر تفت دهید. در آخر نمک اضافه کنید و اجازه دهید سس گوشت بپزد و با یک لیوان آب یکدست شود. در نهایت باید آب آن از گوشت گرفته شود.

laazaaniaa-1

مرحله سوم

ورقه های لازانیا را به مدت 3 دقیقه در آب گرم قرار دهید. هر برگ را جداگانه و یکی یکی به آب اضافه کنید تا هنگام نرم شدن به هم نچسبند. یک تابه ترجیحا مستطیلی انتخاب کنید و کف آن را با روغن مایع چرب کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله یک ردیف لازانیا را کف تابه گذاشته و مقداری سس گوشت را روی ورقه لازانیا بریزید و با پشت قاشق آن را صاف کنید تا به طور یکنواخت روی تمام قسمت های ورقه لازانیا پخش شود.

laazaaniaa-4

مرحله پنجم

حالا کمی پنیر پیتزا به سس گوشت اضافه کنید تا مواد بچسبد و مقداری پودر آویشن اضافه کنید. به همین ترتیب قالب را با ورقه های لازانیا، سس گوشت و پنیر پیتزا پر کنید. در پایان باید یک ورقه لازانیا را با پنیر پیتزا در تابه قرار دهید.

مرحله ششم

ظرف را به مدت 30 تا 40 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید و در را ببندید تا لازانیا آماده شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و وقتی کمی خنک شد برش بزنید و در ظرف مورد نظرتان سرو کنید. نوشیدنی

laazaaniaa-2

اگر به آشپزی علاقه دارید صفحه آشپزی سایت شایانوز را دنبال کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=362566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.