افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

بهترین دستور تهیه کروسان خونگی ساده/خیلی ساده، پخت کروسان های ترد و خوشمزه

  • کد خبر : 371377
بهترین دستور تهیه کروسان خونگی ساده/خیلی ساده، پخت کروسان های ترد و خوشمزه

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- اگر درست کردن شیرینی و پخت نان در خانه را تجربه کرده اید، حتما با من هم عقیده هستید که بسیار سرگرم کننده و فوق العاده است. بگذار عطر شیرینی و نان گرم خانه را پر کند و هرکس وارد خانه می شود مسحور این […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- اگر درست کردن شیرینی و پخت نان در خانه را تجربه کرده اید، حتما با من هم عقیده هستید که بسیار سرگرم کننده و فوق العاده است. بگذار عطر شیرینی و نان گرم خانه را پر کند و هرکس وارد خانه می شود مسحور این عطر شود…

شیرینی نخودچی، شیرینی نارگیلی، کیک یزدی، نان سیمیت و بسیاری از شیرینی ها و نان های دیگر را می توان به راحتی در خانه تهیه کرد و فضا را با عطری بی نظیر پر کرد. نان کروسان نیز یک نان و شیرینی خوشمزه فرانسوی است که به خصوص در بین جوانان طرفداران زیادی دارد. در این مطلب بهترین دستور پخت کروسان ساده را برای شما داریم که پیشنهاد می کنیم حتما آن را امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه کروسان های ساده

یک و دو سوم آرد

یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر فوری

دو قاشق غذاخوری شکر

یک چهارم فنجان آب گرم

یک چهارم فنجان شیر بدون چربی

150 گرم کره

2 عدد زرده تخم مرغ

یک چهارم قاشق چایخوری نمک

شکلات چیپسی به میزان لازم

کروسان-4

طرز تهیه کروسان ساده

مرحله اول

ابتدا پودر مایه فوری، یک قاشق غذاخوری شکر و آب گرم را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید حدود 10 دقیقه بماند.

مرحله دوم

حالا بقیه شکر و نمک و شیر و 50 گرم کره را در قابلمه می ریزیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا حرارت و کره آب شود سپس در ظرفی می ریزیم و آرد را اضافه می کنیم. کمی هم بزنید سپس مایه را اضافه کنید و با دست به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا خمیر نرمی به دست آید.

مرحله سوم

یک کاسه را با روغن چرب کنید و خمیر را داخل آن بریزید. روی خمیر را با پارچه بپوشانید و بگذارید یک ساعت در آشپزخانه استراحت کند.

کروسان-6

مرحله چهارم

بعد از این مدت روی کاسه حاوی خمیر را با پلاستیک می پوشانیم و به مدت دو ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. 100 گرم کره باقیمانده را روی کاغذ روغنی یا فویل آلومینیومی بمالید تا ضخامت آنها حدود یک سانتی متر شود و در فریزر قرار دهید تا خنک شود و سفت شود.

مرحله پنجم

بعد از 2 ساعت خمیر را از یخچال خارج کنید. روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را با وردنه باز کنید و کره خنک شده را در وسط خمیر قرار دهید. لبه های خمیر را تا کنید تا کره داخل خمیر باشد.

مرحله ششم

روی خمیر را بپوشانید و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید. (دقت کنید کره از خمیر خارج نشود) و دوباره خمیر را تا کنید و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. این کار را چندین بار انجام دهید تا کره به لایه های خمیر نفوذ کند. در مرحله آخر می توانید خمیر را در کیسه فریزر گذاشته و یک شب در یخچال نگهداری کنید.

کروسان-7

مرحله هفتم

پس از استراحت نهایی خمیر را روی سطح کار پهن کرده و به شکل مثلث برش دهید و وسط خمیر مقداری شکلات چیپسی بریزید و خمیر را به آرامی از قسمت پهن مثلث به سمت باریک رول کنید.

مرحله هشتم

مایه های آماده شده را با فاصله در سینی فر قرار دهید و به مدت دو ساعت در فر بگذارید تا حجم جرم ها دو برابر شود.

مرحله نهم

زرده تخم مرغ را با کمی شیر یا آب رقیق کرده و با برس آشپزخانه روی خمیر بمالید. سینی را به مدت 15 تا 20 دقیقه در فری که از قبل با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کرده اید قرار دهید تا کروسان ها پخته و طلایی شوند.

کروسان-1

مرحله دهم

بعد از این مدت کروسان ها را از فر خارج می کنیم. حالا آماده سرو و نوشیدن هستند.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.