افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

بهترین درزگیر در و پنجره چیست؟ راهنمای خرید درزگیر

  • کد خبر : 322466
بهترین درزگیر در و پنجره چیست؟ راهنمای خرید درزگیر

آفتاب نیوز: راه اصلی ورود سرما و گرد و غبار از طریق درزگیر در و پنجره است. برای اینکه در و پنجره ها به خوبی آب بندی شوند و مانع ورود گرد و غبار، سرما و حتی انرژی هدر رفته شوند، استفاده از درزگیر ضروری است. اما بهترین درزگیر در و پنجره کدام محصولات هستند؟ […]

آفتاب نیوز:

راه اصلی ورود سرما و گرد و غبار از طریق درزگیر در و پنجره است. برای اینکه در و پنجره ها به خوبی آب بندی شوند و مانع ورود گرد و غبار، سرما و حتی انرژی هدر رفته شوند، استفاده از درزگیر ضروری است. اما بهترین درزگیر در و پنجره کدام محصولات هستند؟ ما به شما خواهیم گفت، لطفا با ما بمانید.

انواع درزگیر در و پنجره.

برای آب بندی از انواع چسب استفاده می شود. هر کدام از این چسب ها دارای ویژگی ها و مزایایی هستند که آنها را برای مصارف مختلف مناسب می کند. انواع درزگیر در و پنجره عبارتند از:

چسب سیلیکون
چسب سوسیس
اسپری فوم
چسب بتونه
نوار چسب
چسب سیلیکون

چسب سیلیکونی. چسب سیلیکون نوعی چسب پلیمری است که از پلیمرهای متیل یا فنیل سیلیکون تشکیل شده است و معمولاً شفاف است و اجازه می دهد ظاهر سطوح در هنگام استفاده بر روی بسترهای شفاف حفظ شود. چسب سیلیکون با تنوع بسیار زیاد و ویژگی های منحصر به فرد خود به عنوان یکی از محبوب ترین گزینه ها برای آب بندی و آب بندی در صنایع مختلف شناخته می شود. این چسب ها که از مواد پلیمری ساخته شده اند، به دلیل دوام بالا، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر شرایط سخت محیطی، جایگاه ویژه ای در صنعت ساختمان و تولید به خود اختصاص داده اند.

ویژگی های چسب سیلیکونی

1. چسب های سیلیکونی در انواع مختلف اعم از حرارتی، بهداشتی و خنثی برای رفع نیازهای مختلف کاربران تولید می شوند.

2. این چسب ها پس از خشک شدن انعطاف خود را حفظ کرده و در برابر ترک خوردگی مقاوم هستند.

3. چسب سیلیکونی به خوبی به سطوح مختلف از جمله شیشه، فلز، چوب و سرامیک می چسبد.

4. برخی از انواع چسب سیلیکون عایق حرارتی هستند و از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند.

5. چسب های سیلیکونی در برابر رطوبت، مواد شوینده و بسیاری از مواد شیمیایی دیگر مقاوم هستند.

کاربردهای چسب سیلیکون

1. چسب سیلیکونی برای آب بندی درب و پنجره های آلومینیومی، چوبی و UPVC بسیار مناسب است.

2. چسب آکواریوم نوع خاصی از چسب سیلیکونی است که برای ایجاد درزهای ضد آب در آکواریوم استفاده می شود.

3. چسب سیلیکون در صنعت ساختمان برای چسباندن سطوح مختلف، پرکردن مفاصل و شکاف ها و عایق کاری استفاده می شود.

4. در صنعت خودرو از چسب سیلیکونی برای آب بندی و چسباندن قطعات مختلف استفاده می شود.

محدودیت در استفاده از چسب سیلیکون.

بزرگترین چالش در هنگام استفاده از چسب سیلیکون عدم امکان نقاشی مستقیم روی آن است. به همین دلیل چسب سیلیکونی برای آب بندی پوشش های قدیمی پنجره که نیاز به رنگ آمیزی دارند انتخاب مناسبی نیست.

چسب سوسیس

چسب سوسیس یا پلی اورتان یکی دیگر از چسب های درزگیر پرکاربرد است که به دلیل خواص منحصر به فرد خود می تواند جایگزین چسب سیلیکونی شود. چسب سوسیس یک چسب تک جزئی بر پایه پلی اورتان است که در تماس با رطوبت هوا به سرعت خشک می شود. این چسب ها به دلیل شکل استوانه ای خود به چسب سوسیس یا چسب سوسیس نیز معروف هستند. پلی اورتان یک ماده پلیمری با خاصیت کشسانی و چسبندگی بالا است که به چسب سوسیس مقاومت و انعطاف زیادی می بخشد.

ویژگی های چسب سوسیس

1. چسب سوسیس به انواع سطوح اعم از فلز، بتن، چوب، شیشه، پلاستیک و سرامیک به خوبی می چسبد.

2. چسب سوسیس پس از خشک شدن انعطاف خود را حفظ کرده و در برابر ترک خوردگی مقاوم است.

3. چسب سوسیس در برابر رطوبت، مواد شوینده و بسیاری از مواد شیمیایی مقاوم است.

4. چسب سوسیس زودتر از چسب سیلیکون خشک می شود.

5. بر خلاف چسب سیلیکون، چسب سوسیس قابل رنگ آمیزی است.

6. چسب سوسیس بعد از خشک شدن کمی حجم می دهد که باعث پر شدن کامل درزها می شود.

کاربردهای چسب سوسیس

1. چسب سوسیس برای آب بندی درزها و شکاف های مختلف در صنعت ساختمان، خودروسازی، صنایع دریایی و … استفاده می شود.

2. از این چسب برای چسباندن سطوح مختلف با مواد مختلف به یکدیگر استفاده می شود.

3. از چسب سوسیس یا پلی یورتان نیز به عنوان عایق حرارتی و صوتی استفاده می شود.

اسپری فوم

فوم اسپری فوم اسپری فوم میتراپلاچب یکی از مواد شیمیایی است که از ترکیب ایزوسیانات و پلی ال تولید می شود و علاوه بر خاصیت چسبندگی، خاصیت عایق کاری بسیار خوبی نیز دارد و با نام فوم در اسپری عایق صدا، فوم عایق حرارتی است. . اسپری، اسپری فوم درزگیر و غیره همچنین مشخص است … لطفا توجه داشته باشید که اگر ظاهر سطح برای شما بسیار مهم است و می خواهید بعد از آب بندی سطحی صاف داشته باشید، بهتر است از فوم اسپری استفاده نکنید. در این موارد بهتر است ابتدا سوراخ های بزرگ را با مصالح ساختمانی مناسب پر کنید و سپس از چسب های سیلیکونی یا سوسیس برای آب بندی نهایی استفاده کنید.

چسب بتونه

چسب بتونه یکی از پرمصرف ترین درزگیرها در صنعت ساختمان است که عملکرد آن مشابه چسب سیلیکون است. این چسب با نام های دیگری مانند بتونه آب بندی یا بتونه آب بندی نیز شناخته می شود. هر دو چسب درزبندی و چسب سیلیکون برای آب بندی استفاده می شوند، اما تفاوت هایی نیز دارند.

درزگیر معمولاً برای پر کردن مفاصل بزرگتر و ایجاد لایه ضخیم تر استفاده می شود ، در حالی که از درزگیری سیلیکونی بیشتر برای مفاصل کوچکتر و ایجاد لایه نازک تر استفاده می شود. تفاوت دیگر این است که چسب بتونه رنگی است.

نوار چسب

نوارهای آب بندی راه حلی سریع و آسان برای کاهش نفوذ هوا و صدا از طریق درزهای اطراف درها و پنجره ها هستند. این نوارها معمولاً به صورت فصلی و برای عایق کاری موقت ساختمان ها استفاده می شوند. نصب نوار چسب آسان است و قیمت مناسبی نیز دارد. اما مراقب باشید استفاده از آن موقتی است و در مدت زمان کوتاهی کیفیت خود را از دست می دهد.

معروف ترین برندهای درزگیر.

محصولات برند کاسپین، آکفیکس و سیستا با استفاده از آخرین فناوری ها و مواد اولیه مرغوب تولید می شوند. این محصولات در برابر رطوبت، گرما و مواد شیمیایی مقاوم بوده و برای استفاده در محیط های مختلف مانند حمام، آشپزخانه، توالت و حتی در صنعت ساختمان مناسب هستند.

چسب های درزگیر این برندها به دلیل چسبندگی بالا، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر ترک خوردگی به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای آب بندی انواع سطوح اعم از کاشی، سرامیک، شیشه و فلز شناخته می شوند. برای خرید محصولات باکیفیت کاسپین، آکفیکس و سیستا می توانید با نمایندگی های انحصاری این چسب ها مانند قصاب سنیاد مشورت کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=322466

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.