افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

بهترین دانشگاه های دنیا در رشته های مختلف کدامند؟

  • کد خبر : 113215
بهترین دانشگاه های دنیا در رشته های مختلف کدامند؟

آفتاب نیوز: رتبه‌بندی امسال تایمز طیف گسترده‌تری از موضوعات را پوشش می‌دهد و نمایندگان بیشتری در خارج از ایالات متحده و بریتانیا دارد، اما بررسی نتایج نشان می‌دهد که نخبگان قدیمی همچنان در رتبه‌های برتر قرار دارند. طبق آخرین داده‌های رتبه‌بندی تایمز، طیف متنوع‌تری از دانشگاه‌ها و کشورهای سراسر جهان در میان رشته‌های برتر قرار […]

آفتاب نیوز:

رتبه‌بندی امسال تایمز طیف گسترده‌تری از موضوعات را پوشش می‌دهد و نمایندگان بیشتری در خارج از ایالات متحده و بریتانیا دارد، اما بررسی نتایج نشان می‌دهد که نخبگان قدیمی همچنان در رتبه‌های برتر قرار دارند.

طبق آخرین داده‌های رتبه‌بندی تایمز، طیف متنوع‌تری از دانشگاه‌ها و کشورهای سراسر جهان در میان رشته‌های برتر قرار دارند، اما رقابت با نخبگان بریتانیا و ایالات متحده دشوارتر از همیشه است.

با پیوستن استرالیا، چین و سنگاپور به کانادا، سوئیس، هنگ کنگ، بریتانیا و ایالات متحده در آخرین جدول ها، تعداد کشورهایی که در 11 موضوع در 10 کشور برتر قرار گرفته اند از پنج به هشت کشور در پنج سال گذشته افزایش یافته است.

امسال چین و 6 کشور جدید به جمع 100 کشور برتر از جمله اتریش، برزیل، روسیه، آفریقای جنوبی، اسپانیا و ترکیه پیوستند.

دانشگاه هنگ کنگ در بین دانشگاه های خارج از ایالات متحده و انگلیس بالاترین رتبه را دارد و پس از آن دانشگاه Tsinghua در چین در رتبه هفتم و دانشگاه تورنتو در کانادا در رتبه نهم قرار دارند.

طبقه بندی رشته های بازرگانی و اقتصاد نیز در پنج سال اخیر متنوع شده است و نشان دهنده کاهش قدرت آمریکا و انگلیس در این رشته ها است. چین تنها کشوری است که خارج از ایالات متحده و بریتانیا جایگاهی در بین 10 کشور برتر دارد. بر این اساس دانشگاه شین هوا در رتبه هشتم و دانشگاه پکن در رتبه دهم قرار دارند. سنگاپور، سوئیس، آلمان، هلند و ژاپن نیز از دیگر کشورهایی هستند که موسسات آنها در بین 50 دانشگاه برتر قرار دارند.

دکتر بلانکو، استاد دانشگاه، در تحلیل این رتبه بندی گفت: به طور کلی کشورهایی که دانشگاه های آنها در رتبه های برتر قرار گرفته اند، اقتصادهای توسعه یافته ای هستند که از تحرک گسترده و پیشرفت دانشگاهی برخوردار بوده اند.

اما علیرغم افزایش تنوع در جداول آموزش، تجارت و اقتصاد، 10 برتر برای علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم زیستی همچنان منحصراً شامل موسسات آموزش عالی از ایالات متحده و بریتانیا است.

اگرچه رقابت جهانی فزاینده ای وجود دارد، اما امسال تنها 13 دانشگاه مختلف در بین 5 دانشگاه برتر در 11 رشته قرار دارند که از 15 دانشگاه در سال 2020 کاهش یافته است. دانشگاه استنفورد تنها موسسه ای است که در بین 11 رشته در بین بهترین ها قرار دارد.

بر این اساس 10 دانشگاه برتر جهان در رشته های مختلف به شرح زیر است:

هنر و علوم انسانی: دانشگاه استنفورد

تجارت و اقتصاد: موسسه فناوری ماساچوست

علوم بالینی و بهداشتی: دانشگاه آکسفورد

علوم کامپیوتر: دانشگاه آکسفورد

روانشناسی: دانشگاه استنفورد

تحصیلات: دانشگاه کالیفرنیا

مهندسی: دانشگاه هاروارد

حقوق: دانشگاه هاروارد

علوم زیستی: دانشگاه هاروارد

علوم فیزیکی: موسسه فناوری کالیفرنیا

علوم اجتماعی: موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه استنفورد

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=113215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.