افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
0

بهترین دافع زنبور عسل.

  • کد خبر : 408225
بهترین دافع زنبور عسل.

به گزارش بازار، زنبورهای عسل از جمله موجودات مستعد ابتلا به تعدادی انگل و بیماری های داخل کندو هستند. بنابراین، به عنوان یک زنبوردار، باید مراقب علائم بیماری یا انگل هایی مانند کنه واروآ و سایر آفات موجود در کندو باشید. واروآ کنه انگلی است که به زنبورهای عسل حمله می کند و از آنها […]

به گزارش بازار، زنبورهای عسل از جمله موجودات مستعد ابتلا به تعدادی انگل و بیماری های داخل کندو هستند. بنابراین، به عنوان یک زنبوردار، باید مراقب علائم بیماری یا انگل هایی مانند کنه واروآ و سایر آفات موجود در کندو باشید. واروآ کنه انگلی است که به زنبورهای عسل حمله می کند و از آنها تغذیه می کند. این کنه ها در حال حاضر بزرگترین تهدید برای زنبورداران و کلنی های آنها هستند. واروآ خطرناک ترین آفت زنبور عسل است که نسبت به سایر بیماری های زنبور عسل باعث خسارت و هزینه های اقتصادی بیشتری می شود.

به ما بپیوندید تا بهترین داروهای دافع کنه زنبور عسل را به شما معرفی کنیم تا راه حل های عالی برای سالم و شاد نگه داشتن کندو خود را در مجموعه گسترده ای از داروها، درمان ها و لوازم زنبور عسل بیابید.

حشره کش زنبور عسل

گزینه های درمانی برای زنبورها وجود دارد که بسته به نوع کنه و شدت آلودگی کندو متفاوت است. هنگامی که یک انگل یا بیماری را در کندو شناسایی کردید، انجام اقدامات پیشگیرانه برای از بین بردن آن برای بقای کلنی شما ضروری است. ما طیف وسیعی از درمان‌ها و داروها را برای کنه‌های واروآ و نای، حشرات، پروانه‌های مومی، سوسک‌های کندو و غیره ارائه می‌کنیم. داروهای ضد کنه در انواع و گونه های ارگانیک و صنعتی تولید می شوند. نوار چسبآنها به صورت چسب یا محلول عرضه می شوند.

دافع زنبورهای ارگانیک

از کلنی کندو خود با محصولات مناسب کنترل کنه واروآ محافظت کنید. این آفات انگلی که به عنوان “کنه های ویرانگر” نیز شناخته می شوند، اگر به موقع درمان نشوند، می توانند به سرعت یک کلنی را از بین ببرند. ما انتخاب گسترده ای از محصولات را برای کنترل کنه Varroa به زنبورداران ارائه می دهیم. این درمان ها به این دلیل انتخاب شدند که در از بین بردن کنه های واروآ بسیار موثر هستند. محصولات موجود در انواع شیمیایی و ارگانیک شما و کلنی شما را از شر این آفات خلاص می کند و به جلوگیری از هجوم بعدی کمک می کند. از این کنه طبیعی زنبور عسل می توان به اسید اگزالیک و تیمول اشاره کرد که می توان از آنها به روش های مختلفی استفاده کرد.

انواع کنه زنبور عسل

محصولات مبارزه با کنه های واروآ در انواع محلول و پودر یا به صورت نوارهای ضد تیک و ژل هایی مانند Apiguard وجود دارد. استرس و آسیب فیزیکی ناشی از واروآ می تواند ویرانگر باشد، اما عفونت های ویروسی و باکتریایی مرتبط اغلب علت واقعی تخریب کلنی ها هستند. واروآ به عنوان یک ناقل برای ویروس ها عمل می کند، در حالی که استرس، مانند آب و هوای بد، کمبود غذا، آب و فضا، آسیب پذیری زنبورها را در برابر ویروس ها و عفونت های باکتریایی افزایش می دهد.

بهتر است قبل از تولید زنبورهای زمستان گذران از یک قارچ کش شیمیایی استفاده کنید تا بیشترین موفقیت در زمستان را داشته باشید. تیمارهای شیمیایی مورد استفاده به شرح زیر طبقه بندی می شوند:

مواد شیمیایی نرم

مواد شیمیایی نرم به طور طبیعی مشتق شده اند و هیچ اثر شیمیایی در کندو باقی نمی گذارند. به همین دلیل، بهتر است قبل از استفاده از مواد شیمیایی خشن از آنها استفاده کنید. برخی از مواد شیمیایی ملایمی که معمولاً برای درمان آلودگی کنه ها استفاده می شوند عبارتند از: اسید فرمیک، اسید اگزالیک، اسیدهای بتا هاپ و تیمول.

مواد شیمیایی خشن

در میان مواد شیمیایی خشن، قارچ‌کش‌های مصنوعی معمولاً برای از بین بردن 95٪ از جمعیت Varroa استفاده می‌شوند. فلووالینات و کومافوس دو درمان پرمصرف کنه هستند، اما اثربخشی آنها به دلیل ایجاد مقاومت کنه کاهش یافته است. این مواد شیمیایی باقی مانده های مضری را در موم باقی می گذارند و زنبورها را مستعد ابتلا به بیماری نوزما می کنند.

آمیتراز، محبوب ترین کنه کش مصنوعی، عسل یا موم زنبور عسل را به شکل اصلی آن آلوده نمی کند و جایگزین مطمئن تری برای کنترل کنه های واروآ است و در فرمولاسیون های مختلف موجود است. آپیوار یک نوار پلیمری با چسب آمیتراز است که در درمان کنه های واروآ استفاده می شود. آمیتراز کنه های واروآ را فلج کرده و باعث جدا شدن آنها از زنبور میزبان می شود. این باعث گرسنگی کنه در پایین کندو می شود.

استفاده از نوار پلیمری مهم است زیرا آزادسازی آمیتراز را تنظیم می کند و به اندازه کافی قوی است که بتواند در یک چرخه شش تا هشت درمان مقاومت کند. یک دوره درمان شش تا هشت هفته ای چندین شیوع کنه واروآ را پوشش می دهد. این منجر به راندمان بسیار بالای Apivar می شود – تا 99٪!

ترکیبات و خواص بهترین حشره کش.

بهترین نوع آنتی مایت دارای اسیدهای آلی طبیعی است که در ترکیبات عسل و موم باقی نمی ماند و تاثیر منفی بر این محصولات نمی گذارد. به علاوه درصد بالای اثربخشی آن عمدتاً روی کنه ها بوده و باعث مرگ زنبورها نخواهد شد. شاید بیشتر این خواص را بتوان در ماده ای مانند اسید اگزالیک 99.5 درصد یافت که به صورت پودر، کریستال یا محلول یافت می شود. مزیت دیگر این ماده سازگاری آن با زنبور عسل است، زیرا حاوی مقدار کمی عسل در نیش این حشرات است و این عامل باعث ایجاد استرس برای این موجودات نمی شود و خطری برای سلامتی آنها به همراه ندارد. نشان داده شده است که درمان مستقیم و موثری در برابر کنه های واروآ است و سال هاست که برای این منظور در اروپا و کانادا استفاده می شود. اسید اگزالیک نیز ارزان، طبیعی است و می تواند بسیار موثر باشد.

یکی دیگر از درمان های آلی کم سمیت، درمانی است که از اسید فرمیک به عنوان یک ماده فعال استفاده می کند. اسید فرمیک یک ماده طبیعی است که مورچه ها برای محافظت از خود در برابر شکارچیان تولید می کنند. این ماده قابلیت نفوذ به زیر پوشش مومی سلول های تولید مثلی را دارد و کنه ها را بدون آسیب رساندن به نسل زنبور از بین می برد. تیمول همچنین یک ترکیب شیمیایی استخراج شده از آویشن است که می تواند برای درمان کهیرهای عفونی استفاده شود.

اسید فرمیک و تیمول به کنه های موجود در سلول های تولید مثل و زیر لایه مومی سلول ها حمله می کنند. ما از اسید اگزالیک برای حمله به کنه ها در مرحله فورتتیک، زمانی که آنها سفر می کنند و از زنبورهای بالغ تغذیه می کنند، استفاده می کنیم. این ترکیب طبیعی و ارگانیک را می توان در سبزیجات برگ دار، چغندر، عدس و حتی شکلات یافت! خوشبختانه برای ما، نشان داده شده است که بدون آسیب رساندن به زنبورها، کنه های فورتتیک را به سرعت از بین می برد.

قیمت عمده کنه زنبور عسل.

عوامل زیادی می تواند بر قیمت این محصولات تاثیر بگذارد که برند و کشور سازنده یکی از مهمترین آنهاست. عموما ضد کنه های وارداتی قیمت بالاتری دارند و بسته به شهرت برند ممکن است قیمت خرید متفاوتی در بازار داشته باشند.

در سال های اخیر، بازار جهانی محصولات ارگانیک در سراسر جهان محبوبیت پیدا کرده است و علاوه بر غذا، داروها و ضد تعریق ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. زیرا استفاده از چنین موادی برای کندو باعث حفظ سلامت زنبورها می شود و هیچ اثر مضری بر عسل و سایر اجزای کندو نخواهد گذاشت. آنتیمیت های ارگانیک گواهی شده ممکن است مورد توجه تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشورهای در حال توسعه باشد، زیرا قیمت آنها از انواع شیمیایی و معمولی بالاتر است. اما کیفیت و کارایی بهتر آنها باعث می شود بیشتر زنبورداران آنها را خریداری کنند.

فواید دافع زنبور عسل

این دافع کنه ها نه تنها در درمان کنه های واروآ بسیار موثر هستند، بلکه برای زنبورها نیز بی خطر هستند! این محصولات هیچ اثری در کندو باقی نمی گذارند و در صورت استفاده صحیح در کندو برای نوزادان و زنبورها بی خطر هستند.

استفاده از نوارهای ضد کنه نیز در مقادیر کم در هر محفظه برای کنترل کنه ها در کندو کافی است و به زمان و تلاش کمتری برای درمان زنبورهای شما نیاز دارد. انجام این کار همچنین احتمال مزاحمت زنبورها را در مقایسه با سایر درمان ها کاهش می دهد. این روش علاوه بر ساده بودن، بسیار سودآور و ساده است.

ثابت شده است که این درمان از هر ماده شیمیایی موثرتر است زیرا می توان آن را چندین بار در طول سال تکرار کرد. درمان های شیمیایی به شرایط آب و هوایی و سلامت ملکه خاصی نیاز دارند که به طور کلی فقط چند درمان در سال را مجاز می دانند. با عملیات حرارتی واروآ، زنبورداران می توانند به طور مداوم با چندین نسل از کنه های واروآ مبارزه کنند تا زمانی که هیچ کدام باقی نماند.

این روش درمانی برای زنبورداران نیز ایمن تر است زیرا می توان آن را از راه دور انجام داد و زنبوردار مجبور نیست مستقیماً با درمان های شیمیایی کار کند که به تجهیزات حفاظت فردی نیاز دارد.

images_1729500907_671616ebef0fc.webp

نکاتی برای خرید دافع زنبور عسل

در ابتدا لازم است که از درد درگیر شدن کندو با عوامل بیماری زا کاملاً آگاه باشید، زیرا علاوه بر روش های مرسوم ذکر شده، روش های فیزیکی و بیولوژیکی زیادی برای مبارزه با کنه ها وجود دارد که استفاده از آنها بستگی به شدت آن دارد. از مشارکت زنبورستان علاوه بر این، زمان های خاصی وجود دارد که برای از بین بردن کنه ها مناسب تر است. از بین بردن کنه بهتر است به عنوان یک درمان در بهار و پاییز استفاده شود. قبل از افزودن عسل بیشتر به کندو در فصل بهار از داروهای دافع کنه استفاده کنید، زیرا درمان پاییزی باید بعد از خارج کردن عسل از کندو انجام شود.

درمان کندو در پاییز بسیار مهم است زیرا کنه های واروآ می توانند زنبورهای در حال خواب زمستانی را تضعیف کنند و بقای کلنی ها را تحت تاثیر قرار دهند. با توجه به وجود انواع کنه کش ها در بازار، لازم است برای خرید یک نوع مطمئن از این محصولات به مراکز مراجعه کنید. فروش ابزارآلات زنبورداری. با تامین کنندگان معتبر و اصلی در کشور مشورت کنید.

مقدار و روش مصرف داروی ضد کرم.

حشره کش های آلی با کیفیت بالا در کشتن کنه های انگلی به خوبی عمل می کنند و در صورت استفاده صحیح، اثرات نامطلوب محدودی بر زنبورها دارند. این درمان موثر است زیرا این اسیدها به بافت های کنه نفوذ می کنند و متابولیسم سلولی را تغییر می دهند. برخی از داروهای مصنوعی نیز بر علیه واروآ در زنبورهای عسل استفاده می شود. اما این داروها علاوه بر ایجاد مقاومت در کنه‌ها، بقایایی در عسل و موم باقی می‌گذارند و در مواردی حتی می‌توانند برای سلامتی انسان خطرناک باشند. بر خلاف این داروها، اسید اگزالیک و سایر ضد کنه‌های طبیعی، در صورت استفاده صحیح، باقی‌مانده‌ای باقی نمی‌گذارند و تا کنون به نظر نمی‌رسد که مقاومت در Varroa ایجاد کنند.

دقیقاً بسته بندی آن حاوی مقدار و دوز مناسب از هر ضد کنه است که برای نتیجه گیری مطلوب باید رعایت شود. اما علاوه بر نوارها و ژل های کشنده کنه، از انواع داروهایی که به صورت شیشه و محلول عرضه می شوند، می توان از روش های تبخیر یا سابلیمیشن استفاده کرد.

چندین استراتژی کلیدی برای کنترل موثر واروآ وجود دارد:

1. نظارت بر میزان آلودگی کلنی ها.

این نشان می دهد که آیا جمعیت کنه تا حد آسیب رساندن به کلنی در حال افزایش است یا خیر.

2. از ترکیبی از روش ها استفاده کنید.

موثرترین کنترل واروآ را می توان با استفاده از ترکیبی از روش های بیومکانیکی و شیمیایی به دست آورد. این ها به روش های مختلف عمل می کنند و می توانند در زمان های مختلف سال تمرین شوند.

3. از آفت کش های تایید شده مانند Apistan یا Apiguard استفاده کنید.

ثابت شده است که آنها برای زنبور و کاربر بی خطر هستند. همچنین رعایت دستورالعمل های محصول بسیار مهم است.

4. از روغن‌های ضروری یا درمان‌های اسید آلی با احتیاط شدید استفاده کنید.

موادی مانند اسید اگزالیک، تیمول و غیره. تاثیر خوبی دارند.

5. از روش های بیومکانیکی استفاده کنید.

به دام انداختن و محدود کردن حرکت ملکه می تواند یک اقدام تشخیصی و کنترل ثانویه مفید باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=408225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.