افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

بهترین جشنواره های بزرگ ژانویه جهان برای کریسمس.

  • کد خبر : 148087
بهترین جشنواره های بزرگ ژانویه جهان برای کریسمس.

با پایان ماه دسامبر و فرا رسیدن سال نو، زنگ مهم ترین جشن سال در اکثر کشورهای جهان به صدا در می آید. تعطیلات سال نو از 25 دسامبر با تولد عیسی مسیح آغاز می شود و تا 8 ژانویه ادامه دارد. البته این فرمول کلی را نمی توان برای همه کشورها در نظر گرفت. […]

با پایان ماه دسامبر و فرا رسیدن سال نو، زنگ مهم ترین جشن سال در اکثر کشورهای جهان به صدا در می آید. تعطیلات سال نو از 25 دسامبر با تولد عیسی مسیح آغاز می شود و تا 8 ژانویه ادامه دارد. البته این فرمول کلی را نمی توان برای همه کشورها در نظر گرفت. دولت هر کشور بسته به فرهنگ و مذهب رسمی تعداد روزهای این تعطیلات را تغییر می دهد.

در ایران، مانند تعداد محدودی از کشورهای دیگر، عباراتی مانند کریسمس، جشن سال نو، غسل تعمید مسیح و … برای مردم چندان آشنا نیست. اما ایرانی ها همچنان از این فرصت نادر استفاده می کنند و برای شرکت در جشن سال نو به کشورهای خارجی سفر می کنند.

دسته جمعی، جشن سال نو در خیابان اصلی شهر، جشنواره های موسیقی و رقص و غیره. آنها تقریباً برنامه های ثابت کشورها برای جشن سال نو هستند. با پیشروی مرزهای خلاقیت در ذهن مردم هر کشور، جشنواره های جذابی نیز به این برنامه ها اضافه شد. جشن و جشنواره ویژه ای در هر کشوری برگزار می شود تا آغاز سال نو را به خاطره ای فراموش نشدنی برای مردم تبدیل کند. در این مقاله نگاهی داریم به معروف ترین مهمانی های بزرگ در ماه ژانویه. جای تعجب نیست که پس از اطلاع از این جشن ها، دلتان هوس سفر می کند!

جشنواره رژه شیطان کرامپوس

به عنوان یک قانون کلی، شنا کردن بر خلاف رودخانه می تواند ایده شما را به سمت موفقیت سوق دهد. به عبارت ساده تر، اگر گاهی تصمیمی خارج از چارچوب و متفاوت از عرف بگیرید، نتیجه خلاقانه ای به دست خواهید آورد. مردم اتریش و کلمبیا صحت این قانون را ثابت کرده اند!

جشنواره رژه شیطان کرامپوس

وقتی در اکثر شهرها و کشورها رژه ای برای نمایش شخصیت های مقدس مسیحیت برگزار می شود، اخبار دیگری از اتریش و کلمبیا به گوش می رسد! در رژه های مختلف این کشورها، شخصیت های شیطانی وجود دارند که برای ترسناک بودن به شدت با یکدیگر رقابت می کنند. کلمه کرامپوس برای اشاره به فردی با چنگال و چنگال به کار می رود.

مردم در رژه شیطان‌ها در جشنواره‌های بزرگ در ژانویه لباس شخصیت‌های ترسناک کرامپوس می‌پوشند. دو شاخ بلند و پیچ خورده با پنجه های تیز بخشی از لباس شخصیت کرامپوس است. نحوه راه رفتن آنها در هنگام رژه شما را به یاد فیلم های ترسناکی می اندازد که تصاویر آنها همیشه شما را به یاد لحظات تنهایی تان می اندازد!

010010

در افسانه های اروپای مرکزی، شخصیت کرامپوس تنها یک بار در طول سال نو ظاهر می شود. کرامپوس با بچه‌هایی می‌رود که سال گذشته با شیطنت‌های زیادی روبه‌رو شدند. این موجود اهریمنی به دنبال تنبیه کودکان است تا آنها برای سال جدید از اشتباهات خود درس بگیرند. خوشبختانه در جشنواره رژه شیاطین کرامپوس خبری از مجازات نیست!

– جشنواره گوزن شمالی

رودولف گوزن شمالی است که سورتمه بابانوئل را می کشد تا دیر نشده به بچه ها هدیه بدهند. اگر از دل افسانه ها خارج شویم، می توانیم گوزن شمالی را در یکی از دورافتاده ترین مناطق روسیه پیدا کنیم. جشن گوزن شمالی هر ساله در ماه ژانویه در یامال روسیه برگزار می شود. در این جشنواره محلی مردم با آهوهای آموزش دیده خود در مسابقه اسکی شرکت می کنند. آنها مانند بابانوئل روی اسکی می نشینند تا گوزن های شمالی را در اسرع وقت به مقصد برسانند.

جشنواره گوزن شمالیجشنواره گوزن شمالی

سرویس فیله آهو یکی از جذابیت های مهمانی می باشد. طعم بهترین فیله آهو با دستور مخصوص روسی را در ژانویه در یامال روسیه امتحان کنید! در این جشنواره مسابقات مختلفی برگزار می شود. اگر در پرتاب تبر یا طناب کشیدن مهارت دارید، ممکن است آزمایش مهارت های خود در برابر روس های بومی ضرری نداشته باشد.

برنده شدن در مسابقه پرش با سورتمه و کشیدن طناب به دور حیوانات در حال دویدن اصلا آسان نیست. تنها زمانی می توانید جام قهرمانی را در این مسابقات بالای سر ببرید که چند سالی در سرمای یامال با زندگی روستایی دست و پنجه نرم کرده باشید.

– مسابقه بابا نوئل

در ژانویه 2006، بنیاد مولتیپل اسکلروز اسپانیا مسابقه ای را با هدف جمع آوری کمک های خیریه برای بیماران نیازمند برگزار کرد. حرفه بابانوئل یا بابانوئل در اسپانیا متولد شد و در سال های بعد شهرت او به شهرهای دیگر رسید. اکنون این مسابقه همزمان با جشن کریسمس به عنوان یکی از تعطیلات بزرگ ژانویه در اکثر شهرهای جهان در قاره های مختلف مانند پکن، یونان، آمریکا، روسیه، آلمان و … برگزار می شود.

مسابقه بابانوئلمسابقه بابانوئل

داوطلبان با پوشیدن لباس مخصوص بابانوئل قرمز یا سبز در این مسابقه شرکت می کنند. دویدن یک مسیر پنج یا شش کیلومتری دویدن برای گروه بزرگ بابانوئل با ریش و سبیل در سرمای ژانویه کمی سخت به نظر می رسد!

شاید با شنیدن نام بابا نوئل تصور کنید که فقط مردان می توانند در این تعطیلات شرکت کنند. خوشبختانه چنین قانونی برای مسابقه دوم وجود ندارد. برای حضور در این جشنواره کافی است که در سلامت کامل باشید. برای شرکت در مسابقه دو بابانوئل محدودیت سنی و جنسیتی وجود ندارد.

مسابقه بابانوئلمسابقه بابانوئل

پس از پایان مسابقه، مدال افتخار به برنده اهدا می شود. جایزه نقدی این مسابقه که احتمالاً از طریق فروش بلیت در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد، طبق قوانین به خیریه های هر شهر واریز می شود. این ما را به یاد هدف بابانوئل می اندازد، یعنی شاد کردن همه در کریسمس.

– جشنواره ملی نور کریسمس

در سال 1995 مردم ژاپن جشنواره نور را با هدف کمک به نیازمندان برگزار کردند. استقبال از این جشن به گونه ای بود که همچنان هر ساله در روز کریسمس جشن نور برگزار می شود. مردم کشورهای مختلف که مجذوب چنین جشنی شده بودند، این جشن را به جشن سال نو خود اضافه کردند.

جشنواره ملی نور کریسمسجشنواره ملی نور کریسمس

در این جشن از تعطیلات بزرگ ژانویه مردم بخشی از شهر را با لامپ از جمله ساختمان ها، فضای سبز و … تزئین می کنند. با تغییر رنگ این لامپ ها اشکال و طرح های شگفت انگیزی ایجاد می شود. برگزاری کنسرت های موسیقی خیابانی، مسابقات محلی، غرفه های غذا و نوشیدنی و… آنها این مهمانی را سرزنده تر می کنند.

در جشنواره ملی نور، نورپردازی تا حد امکان حرفه ای طراحی و طراحی شده است. بنابراین، به جرات می توان گفت که شما نیز در این جشنواره جادویی گم خواهید شد.

– جشن غسل تعمید عیسی مسیح.

آخرین مراسم در تعطیلات کریسمس، غسل تعمید مسیح است. این مراسم مذهبی در تمام جوامع مسیحی برگزار می شود. کلیساهای سراسر جهان روز غسل تعمید مسیح را در 6 ژانویه جشن می گیرند. برای شرکت در باشکوه ترین این جشن ها بهتر است به ایروان سفر کنید. به اعتقاد ارامنه، جشن غسل تعمید عیسی مهمترین مراسم مذهبی در ارمنستان است. آنها اهمیت این جشن را حتی بیشتر از کریسمس می دانند.

جشن غسل تعمید مسیح.جشن غسل تعمید مسیح.

برای شرکت در این جشن بزرگ باید صبح به همراه مسیحیان وارد کلیسا شوید و در مکانی مخصوص شمع روشن کنید. سپس در نیمکت بنشینید و با کشیش دعا کنید. به یاد داشته باشید که در طول مراسم نباید پای خود را روی پای دیگری بگذارید یا با تلفن همراه خود کار کنید. علاوه بر این، جویدن آدامس و صحبت با افراد دیگر بی احترامی محسوب می شود. در این مراسم، گروه کر موسیقی مذهبی پخش می کند.

پس از اقامه نماز در محراب کلیسا و مراسم عشای ربانی، کشیش به همراه یک پسر شش ساله (نماد یحیی) به سراغ فنجانی در کلیسا می روند و با یک فنجان کوچکتر در آن آب می ریزند. در این میان سرودها و دعاهایی از کتاب مقدس نیز خوانده می شود. کشیش صلیبی را در جام می گذارد و پس از خواندن چند دعا، آن را از جام بیرون آورده و به کودک می دهد.

080080

در پایان مراسم، مسیحیان یک تکه نان شیرین و یک ظرف آب مقدس از کشیش دریافت می کنند. خادمان کلیسا نیز به کودکان هدیه می دهند. لازم به ذکر است که مراسم غسل تعمید در کلیساهای تهران و اصفهان نیز انجام می شود.

– جشنواره بزرگ فانوس کریسمس.

بیش از 100 سال از اولین جشنواره بزرگ فانوس کریسمس در شهر سن فرناندو، فیلیپین می گذرد. در روزهای کریسمس، مردم از شهرها و کشورهای مختلف به سن فرناندو می آیند تا فانوس هایی را به آسمان پرتاب کنند. در سال های اول این جشنواره، فانوس ها شکل ساده تر و ابتدایی تری داشتند. از سوی دیگر پرواز تعداد زیادی فانوس می تواند باعث آتش سوزی در فضای سبز اطراف محل برگزاری شود.

090090

با گذشت زمان، تغییرات مثبتی در روند برگزاری جشن بزرگ فانوس کریسمس فیلیپین ایجاد شده است. تعداد قابل توجهی از فانوس ها با لامپ روشن می شوند و نمی توانند پرواز کنند. برای اینکه این تصمیم از هیجان مهمانی کم نکند، شکل فانوس ها نیز تغییر یافت. امروزه فانوس ها در اشکال مختلف هندسی، طرح های مینیاتوری، طرح های بودایی و دیگر طرح های خلاقانه ساخته می شوند. طول برخی از این فانوس ها به هفت متر می رسد. بیش از پنج هزار لامپ برای طراحی و ساخت چنین فانوس های بزرگی استفاده می شود.

شرکت در جشنواره های بزرگ ژانویه بدون شک دیدگاه شما را نسبت به مردم محلی یک منطقه، مراسم مذهبی و غیره تغییر می دهد. حضور در این جشن ها فراتر از داشتن لحظات شاد و مفرح است. هنگام سفر برای دیدن این جشنواره ها، فراموش نکنید که دوربین خود را با خود ببرید!

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=148087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.