افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
7

بهترین ترفندهای خاموش کردن سریع صفحه نمایش در ویندوز

  • کد خبر : 16404
بهترین ترفندهای خاموش کردن سریع صفحه نمایش در ویندوز

خاموش کردن صفحه نمایش در ویندوز همیشه با چالش بوده است زیرا ویندوز 11 و 10 هیچکدام کلید خوبی برای کار نداشتند. انجام این کار با توجه به سیستم سیستم شما ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت ماهم ز. در این ما قصد داریم تا ساده‌ترین روش‌هایی را داشته باشیم که به آن‌ها […]

خاموش کردن صفحه نمایش در ویندوز همیشه با چالش بوده است زیرا ویندوز 11 و 10 هیچکدام کلید خوبی برای کار نداشتند. انجام این کار با توجه به سیستم سیستم شما ممکن است از چند دقیقه تا چند ساعت ماهم ز. در این ما قصد داریم تا ساده‌ترین روش‌هایی را داشته باشیم که به آن‌ها کمک کنیم که نمایشگر را با هم بررسی کنیم و خاموش کنیم. با این کار از هدر رفتن زمان، انرژی و حتی آسیب‌های طولانی‌مدت به نمایشگر جلویی می‌رود.

1- یک ترکیب کلید لپ تاپ خاموش کردن سریع صفحه نمایش در ویندوز

ازآنجایی‌هایی که یک میانبر برای خاموش کردن سریع صفحه نمایش ویندوز وجود ندارد، ممکن است با ترکیب کلیدهای مرتبط با این ویژگی را داشته باشید. توجه داشته باشید که این هات کی (ترکیب کلید) با سازنده لپ و مدل آن متفاوت خواهد بود. به صفحه‌کلید نگاه کنید؛ معمولاً کلید F1-12 نماد یک نمایشگر را روی خود دارند، کلید را پیدا کرده و آن را امتحان می کنند. برای این کار ممکن است نیاز به داشتن کلید fn (که چند وقت در قسمت پایین سمت چپ قرار دارد)

2-کنترل Windows Power Management را آپدیت کنید

ویندوز کنترل مدیریت زیادی دارد. در ادامه شما می‌گوییم چگونه با استفاده از آن‌ها برای خاموش کردن سریع نمایش در ویندوز کنید.

خاموش کردن خودکار نمایشگر در ویندوز 11

برای این‌که می‌توانید مانیتور ویندوز 11 خود را خاموش کنید، باید در ابتدا مسیر را خاموش کنید Start > Settings > System > Power > Screen and sleep را طی کرده و زمان خاموشی مورد نظرتان را انتخاب کنید.
خاموش کردن سریع صفحه نمایش در ویندوز 11

توجه داشته باشید که این مهم روی بازی‌ها و ویدیویی تأثیرگذار است زیرا این موارد نشانگر شما همیشه روشن هستند. این بدان معناست که حتی اگر زمان خاموش کردن خودکار را روی چند دقیقه قرار دهد، هنگام تماشای فیلم و صفحه تلویزیونی صفحه خاموش نخواهد شد.

خاموش کردن سریع صفحه نمایش در ویندوز 10

اگر می‌خواهید این گزینه را برای صفحه نمایش در ویندوز 10 انجام دهید Start > Settings > System > Power & sleep را در پیش گرفته و در قسمت زیرین بخش صفحه نمایش زمان مورد نظر خود را تنظیم کنید. در قسمت در برق باتری توصیه می‌کنیم که زمانی را 5 دقیقه و یا کمتر قرار دهید. برای وقتی به برق وصل شد می‌توانید مقدار تنظیم شده را کمی بیشتر در نظر بگیرید که روی 10 یا 15 دقیقه قرار بگیرید.

خاموش کردن سریع صفحه نمایش در ویندوز 22

چگونه از دکمه پاور برای خاموش کردن سریع صفحه نمایش ویندوز استفاده کنیم؟

برای این کار با استفاده از یک دکمه به صفحه نمایش صفحه نمایش ویندوز را خاموش کنید باید به کنترل پنل بروید و دکمه پاور پاور را خاموش کنید تا سریع صفحه نمایش را در ویندوز تغییر تغییر دهید. این روش قابل استفاده روی لپ تاپ و کامپیوترهای شخصی خواهد بود.

برای انجام این کار روی ویندوز 10 باید مسیر Start > Settings > System > Power & sleep > تنظیمات مرتبط را طی کرده و روی گزینه تنظیمات برق اضافی کلیک کنید. با این کار Control Panel ویندوز اولیه ارجاع داده می‌شوید.

اگر از ویندوز 11 استفاده کنید باید به صورت دستی به بخش کنترل پنل بروید. کلید کلید ویندوز + Q را فشار داده و عبارت کنترل داشبورد را در این بخش سرچ کرده و در نهایت بر نتیجه نظر کلیک کنید. در گوشه بالا سمت راست کنترل پنل ابتدا مشاهده توسط: نمادهای بزرگ یا مشاهده بر اساس: نمادهای کوچک را انتخاب کرده و سپس گزینه PowerOptions را انتخاب کنید. در پنل سمت چپ روی گزینه انتخاب کنید که دکمه پاور چه کاری انجام می دهد کلیک کنید.

خاموش کردن سریع صفحه نمایش در ندوز 33

در پنجره بعدی شما می‌توانید هم‌زمان با شارژ کردن سیستم خاموش شدن نمایشگر راخاز قسی وقتی دکمه پاور رو فشار میدم انتخاب کنید. اگر این گزینه را در این صفحه مشاهده نمی‌کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. در نهایت روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا تغییرات مورد نظر ذخیره شوند.

خاموش کردن سریع صفحه نمایش در ویندوز 55

با انجام این کار هر زمان که دکمه پاور را سریعاً بزنید صفحه نمایشگر خاموش خواهد شد. توجه داشته باشید که هنوز می‌توانید با داشتن این چند دقیقه کامپیوترتان هنگام هنگ کردن.

آیا قابلیت خاموش کردن صفحه نمایش در کنترل پنل وجود ندارد؟

اگر گزینه “Turn Off the Display” را در بخش کنترل پنل مشاهده نکردید، احتمالاً کامپیوتر مدرن Standby دارید. برای فهمیدن این مورد کافی است کلیدهای CTRL+R را فشار داده و عبارت cmd را تایپ و سپس روی گزینه باشه کلیک کنید تا پنجره خط فرمان برایتان باز شود. عبارت powercfg -a را داخل این پنجره تایپ کرده و کلید وارد را بزنید. اگر گزینه آماده به کار (S0 کم مصرف بیکار) را مشاهده کردید، از ماشین با حالت Modern Standby استفاده می کنید. در این صورت گزینه های دیگر جانشین هم در اختیار نخواهند بود.

خاموش کردن سریع صفحه نمایش در ویندوز 7

چگونه گزینه خاموش کردن صفحه نمایش را به یک کامپیوتر مدرن Standby اضافه کنیم؟

برای این کار نیازمند ایجاد تغییراتی در رجیستری ویندوز هستید. لطفا مراحل زیر را به دقت دنبال کنید تا در هیچ مرحله حساسی از خطا ایجاد شود.

ابتدا کلیدهای ویندوز + R را فشار دهید تا منو Run برایتان نمایان شود، سپس عبارت regedit را وارد کرده و روی گزینه باشه کلیک کنید تا ویرایشگر رجیستری ویندوز برایتان باز شود. در رجیستری مسیر زیر را پیدا کنید:

ComputerHKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMControlSet001ControlPower

بعد از پیدا کردن مسیر بالا، ورودی CsEnabled را پیدا کرده و ارزش آن را از 1 به 0 تغییر دهید، سپس روی گزینه باشه کلیک کنید تا تغییرات انجام شده ذخیره شوند. اگر ورودی مقدار DWORD (32 بیتی). روی رجیستری شما موجود نبود می‌توان به صورت دستی آن را ایجاد کرد. به نظر می‌رسد آپدیت بعدی این ویژگی را از کار انداخته است.

خاموش کردن سریع صفحه نمایش در ویندوز 8

برای این که این روش برایتان وجود داشته باشد، از ویرایشگر رجیستری خارج، ویندوز را ریبوت کنید و به سیستمی که بالاترین اشاره را نشان دهید، مراجعه کنید؛ ؛ ؛ مراجعه کنید. مراجعه کنید نمایشگر را خاموش کنید

بهترین ابزار برای خاموش کردن سریع صفحه نمایش در ویندوز

اگر کامپیوتر را به صورت دستی نمایشگر را خاموش کنید یا پیشفرض مرتبط با دکمه را تغییر دهید از ابزارهای سوم ویندوزی که برای خاموش کردن سریع صفحه نمایش ویندوزهای طراحی شده را نشان می دهد. در ادامه بهترین ابزار در این زمینه را به شما معرفی کنید.

1- مانیتور را خاموش کنید

خاموش کردن مانیتور یکی از طراحی شده برای خاموش کردن سریع صفحه نمایش ویندوز است که تنها همین یک قابلیت را دارد. این ابزار نیاز به نصب ندارد؛ کافی است فایل آن را دانلود کرده و از حالت زیپ خارج کرده و آن را روی دسکتاپ خودی قرار دهد. هر زمانی که به این ابزار نیاز داشتید روی آن دو بار کلیک کنید. همچنین برای این برنامه می‌توانید یک کلید میانبر قرار دهید که در ادامه درباره آن توضیح دهید.

اگر با یک هشدار امنیتی روبه‌رو شدید می‌توانید با زدن کنار گزینه همیشه قبل از باز کردن این فایل بپرسید از شر آن خلاص شوید.

اگر از این ویندوز 10 استفاده کنید و بعد از خاموش شدن صفحه دوباره با سیستم خود کار کنید، خودبه‌خود به صفحه قفل برمی‌گردید. اگر دوست دارید هر بار بعد از این کار پسورد خود را انجام دهید می‌توانید صفحه قفل خود را غیرفعال کنید. بااین‌حال توجه داشته باشید که با این کار که سیستم خود نیستید هرکسی می‌تواند به سیستم دسترسی داشته باشد.

برای دانلود Turn Off Monitor به یکی از سایت های معتبر مراجعه کنید. یکی دیگر از ابزارهایی که در این زمینه می‌توان از آن برنامه استفاده کرد نمایش خاموش شدن برق.

دانلود: مانیتور را خاموش کنید (رایگان)

 

2- صفحه را خاموش کنید

برای خاموش کردن نمایشگر ویندوز کدی نوشته شده است که در TechNet خود مایکروسافت قرار گرفته است اما ازآنجایی‌ها حذف شدند در سایت GitHub آن را دانلود کنید.
پس از تهیه این فایل، آن را از زیپ خارج کرده، فایل بت را پیدا کرده روی آن بار کلیک کنید. همچنین می‌توانید آیکون آن را تغییر داده و برای آن میانبر ایجاد کنید.

دانلود: صفحه را خاموش کنید (رایگان)

3- BlackTop

BlackTop BlackTop Ctrl+Alt+B به شما امکان خاموش کردن سریع صفحه نمایش در ویندوز را می دهد. تنها نکته مهم این ابزار آن است که نمی‌توان آن را با تغییر ده ترکیب کرد.

توجه داشته باشید که این ابزار با قابلیت Windows .NET Framework 3.5 اجرا می شود. اگر هنوز را روی سیستم خود نصب نکنید، بعد از نصب Blacktop خود ویندوز به شما می‌کند که آن را نصب کنید. پروسه نصب .NET Framework ممکن است کمی زمان‌بر باشد.

خاموش کردن سریع صفحه نمایش در ویندوز 9

دانلود: BlackTop (رایگان)

 

4- NirCmd

یکی دیگر از ابزارهایی که می‌توان برای خاموش کردن سریع در ویندوز با استفاده از آن استفاده کرد، nircmd است که در کنار این کارها به کاربران کمک می‌کنند تا کارهای دیگری را نیز به سرعت انجام دهند. از NirCmd می‌توانید بدون نصب نیز استفاده کنید. با این اگر می خواهید مدام از این ابزار بهتر است که حتماً روی سیستم ویندوزی خود نصب کنید.

برای نصب NirCmd روی ویندوز 10 ابتدا فایل آن را از حالت آرشیو خارج کنید، روی فایل nircmd.exe کلیک راست کرده و گزینه به عنوان مدیر اجرا شود را انتخاب کنید. در قدم بعدی روی دکمه در فهرست ویندوز کپی کنید کلیک کنید. در صفحه بعدی با کلیک روی گزینه چنگال ادامه روند را بررسی کنید. بعد از این که عملیات انجام شد روی گزینه باشه کلیک کنید.

خاموش کردن سریع صفحه نمایش در ویندوز 10

اکنون می‌توانید از برنامه NirCmd برای خاموش کردن سریع صفحه نمایش در ویندوز استفادید ک. باید اعتراف کرد که هر بار نوشتن کد دستور مرتبط خاموش کردن صفحه مانیتور آذردهنده است و این راه حل بسیار کاربردی خواهد بود. با این باید ابتدا برای این ابزار یک میانبر، یک کلید انجام این کار تعریف و ایجاد کنید.

کلیدهای Win+R را فشار دهید تا ابزار Run برایتان باز شود سپس عبارت cmd را تایپ کرده و روی گزینه باشه کلیک کنید. در مرحله بعدی دستور زیر را تایپ کنید:

nircmd.exe cmdshortcutkey "c:temp" "Turn Monitor Off" monitor off

کلید وارد را بزنید تا دستور برایتان اجرا شود.

اگر nircmd.exe را داخل دایرکتوری ویندوز کپی نکردید، مسیر کامل را به جای “c:temp” وارد کنید. عبارت “Turn Monitor Off” نام فایل میانبر است، اگر آن را تغییر دادید نامی که گذاشتید را به جای آرد.

دانلود: NirCmd (رایگان)

 

3- چگونه یک ترکیب کلیدی (HotKey) برای اجرای هر ابزاری اختصاص داده شود؟

این روش اجرای هر دستوری از جمله ابزارهای بالا خاموش سریع صفحه در ویندوز بود. ابتدا روی فایل EXE برنامه نظر کلیک راست کرده و گزینه ایجاد میانبر را انتخاب کنید. توجه داشته باشد که اگر مراحل بالا را برای گذراندید همین حالا یک کلید میانبر این دارید.

در مرحله بعدی روی فایل میانبر ایجاد شده کلیک راست کرده و گزینه خواص را انتخاب کنید. ماوس را کنار کادر کلید میانبر: برده و کلید مورد نظر خود را داخل کادر آن تایپ کنید. برای مثال در تصویر زیر ما کلیدهای Ctrl+Alt+J را قرار دادیم. سپس روی گزینه باشه برای بررسی کلیک کنید.

خاموش کردن سریع صفحه نمایش در ویندوز 11

حالا می‌توانید از میانبر ایجاد شده لذت ببرید.

صفحه نمایش تحت کنترل شماست

در این مقاله سعی کنید روش های کنترل نمایشگر کامپیوتر را در اختیار شما قرام ده قرار دهید. از تغییر دادن نیرو گرفته تا استفاده از ابزارهای سخت برای خاموش کردن صفحه نمایش در ویندوز همگی مورد بررسی قرار گرفته است. حالا وقت آن رسیده است تا راه حل مورد نظر را انتخاب کرده و روی سیستم خود اعمال کنید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.