افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 1 October , 2024
2

بهترین ارزهای دیجیتال در شبکه سولانا برای سرمایه گذاری در سال 2024

  • کد خبر : 322353
بهترین ارزهای دیجیتال در شبکه سولانا برای سرمایه گذاری در سال 2024

به گفته بازار، شبکه Solana با معماری منحصر به فرد خود میزبان طیف گسترده ای از پروژه های نوآورانه در زمینه های مختلف، از جمله امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، توکن های غیر قابل تعویض (NFT) و بازی های بلاک چین است. اکثر فعالان ارز دیجیتالی که سولانا را خریداری می کنند، معتقدند که این شبکه […]

به گفته بازار، شبکه Solana با معماری منحصر به فرد خود میزبان طیف گسترده ای از پروژه های نوآورانه در زمینه های مختلف، از جمله امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، توکن های غیر قابل تعویض (NFT) و بازی های بلاک چین است. اکثر فعالان ارز دیجیتالی که سولانا را خریداری می کنند، معتقدند که این شبکه به دلیل سرعت بالا، کارمزد پایین و مقیاس پذیری قابل توجه، رقیب جدی اتریوم است.

درست است که سولانا Native Digital Coin (SOL) شناخته شده ترین توکن در شبکه است، اما سولانا بیش از این حرف برای گفتن دارد. در این مقاله، برخی از ارزهای دیجیتال برجسته در این اکوسیستم پویا را بررسی می‌کنیم که هر کدام مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را ارائه می‌دهند.

رندر (RNDR)

(Render (RNDR) شبیه بازار اجاره کامپیوتر است، اما به جای کل کامپیوتر، فقط برق کارت گرافیک (GPU) اجاره داده می شود. افرادی که کارت گرافیک های قدرتمند دارند می توانند قدرت پردازش کارت خود را اجاره کرده و ارز رمزنگاری شده RNDR را دریافت کنند. تبادل کسانی که به قدرت پردازش بالایی برای کارهای گرافیکی مانند جلوه های ویژه (VFX) نیاز دارند، می توانند از RNDR بهره مند شوند.

به عبارت ساده رندر به افراد کمک می کند تا از قدرت پردازش بالای کارت گرافیک خود بهره ببرند و از طرفی به کسانی که برای کار خود به قدرت پردازش بالایی نیاز دارند امکانات لازم را با رندر داده می شود.

نمودار (GRT)

فرض کنید بلاک چین یک کتابخانه بزرگ است که اطلاعات زیادی را ذخیره می کند. مطمئناً یافتن اطلاعات خاص در این کتابخانه دشوار است. نمودار (GRT) این کتابخانه را سازماندهی می کند تا اطلاعات را راحت تر پیدا کند.

برنامه هایی مانند Uniswap، Synthetix و CoinGecko از این سیستم برای جستجوی اطلاعات استفاده می کنند. کاربرانی که به رتبه بندی و پاسخ به سوالات شبکه کمک می کنند، با GRT پاداش می گیرند.

هلیوم (HNT)

شبکه هلیوم یک شبکه مبتنی بر بلاک چین است که ارتباط و انتقال داده را برای دستگاه های فعال در زمینه اینترنت اشیا (IoT) امکان پذیر می کند. دارندگان توکن HNT می توانند به شبکه در حال اجرا سخت افزار سازگار با شبکه ارتباطی هلیوم متصل شوند و توکن های HNT را به عنوان پاداش برای ارائه اینترنت دریافت کنند. این شبکه به دلیل سرعت بالا و مقیاس پذیری زیرساخت خود را در فوریه 2023 به سولانا منتقل کرد. توکن HNT علاوه بر پاداش دادن به صاحبان نقاط دسترسی (فرستنده و گیرنده های بی سیم)، عملیات های مختلفی را در شبکه هلیوم تسهیل می کند.

مشتری (JUP)

Jupiter (JUP) یک صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال (DEX) است که بر روی پلت فرم بلاک چین Solana ساخته شده است. هدف این مبادله جایگزینی صرافی های متمرکز (CEX) با یک سیستم ساده تر است که بر تجربه کاربری بهتر تمرکز دارد.

ژوپیتر (JUP) به جای ساختن یک اکوسیستم بزرگ با چندین سرویس مختلف، می خواهد بر یک چیز (ارائه یک مبادله غیرمتمرکز برای خرید و فروش ارز دیجیتال) تمرکز کند و آن را به بهترین شکل انجام دهد. آنها همچنین با ایجاد این صرافی در پلتفرم Solana از این بلاک چین و جامعه آن پشتیبانی می کنند.

آرویو (AR)

شبکه Arroyo (AR) یک سرویس ذخیره سازی غیرمتمرکز ارائه می دهد که می تواند در محیط های وب 3 و وب 2 عمل کند. ماینرهای شبکه Arroyo در ازای ارائه فضای ذخیره سازی، با توکن های AR پاداش می گیرند. علاوه بر این، اعتبارسنجی تراکنش ها منجر به دریافت پاداش های AR نیز می شود.

شبکه پایتون (PYTH)

شبکه Pyth یکی از رقبای مستقیم پروژه Chainlink است. شبکه Pyth ادعا می کند که داده ها را به بلاک چین منتقل می کند و همچنین داده های بلادرنگ را با سرعتی سریعتر از Chainlink ارائه می دهد. بیش از 250 برنامه از داده های این شبکه از جمله صرافی های غیرمتمرکز (DEX)، پلتفرم های مشتقات و پروتکل های وام استفاده می کنند. توکن PYTH ارز دیجیتال بومی این شبکه است و دارندگان آن می توانند در تصمیم گیری های حاکمیتی شرکت کنند.

BONK

BONK یک ارز دیجیتال “مم ارز” است که در دسامبر 2022 راه اندازی شد. 50٪ از کل سهام بانک به صورت رایگان بین جامعه “Solana” توزیع شده است. پلتفرم هایی مانند Orca OpenBook را به عنوان ارز برای پرداخت های NFT می پذیرند. SolFarm و BonkStake نیز از Bonk به عنوان انگیزه ای برای سپرده گذاری NFT استفاده می کنند.

استپان (GMT)

پروژه (STEPN (GMT) یک بازی “حرکت برای برنده شدن” است، به این معنی که شما می توانید از طریق این برنامه بر اساس میزان تحرک خود درآمد کسب کنید. این برنامه ترکیبی از بازی برای کسب بازی و یک برنامه تناسب اندام است که کاربران را تشویق می کند تا فعال و ورزش کنند. این بازی بر روی بلاک چین ساخته شده است و دارای عناصری شبیه به بازی (GameFi) است.

برای استفاده از STEPN، ابتدا باید کفش های ورزشی دیجیتال NFT خریداری کنید و سپس با پوشیدن آن ها در برنامه ورزش کنید. این برنامه در آگوست 2021 به عنوان یک برنامه سبک زندگی Web3 (Web3) راه اندازی شد. با تمرین و ثبت آن در اپلیکیشن می توانید توکن ساتوشی سبز کسب کنید. هنگامی که با تختخواب خود به سطح 30 رسیدید، می توانید ژتون های GMT ​​را دریافت کنید. این توکن یک توکن مستقل است و طبق آن شما حق رای می گیرید.

برنامه STEPN علاوه بر تشویق شما به ورزش بیشتر، به حفظ محیط زیست نیز کمک می کند.

صوتی

AUDIO یک برنامه ایده آل برای دوستداران موسیقی است که بر روی پلت فرم Solana پیاده سازی شده است. در این برنامه می توانید به موسیقی گوش دهید و پخش کنید و به عنوان یک هنرمند می توانید موسیقی خود را آپلود و ذخیره کنید. این پروتکل جریان غیرمتمرکز ابتدا در سال 2018 در شبکه POA ایجاد شد، اما بعداً به Solana منتقل شد. هدف از ایجاد این برنامه کاهش فاصله بین هنرمندان و طرفداران و ایجاد شفافیت بیشتر در صنعت موسیقی بود.

اگر هنرمندان بتوانند در نمودارهای موسیقی باقی بمانند، با توکن های AUDIO پاداش می گیرند. آنها همچنین می توانند نسخه های اضافی آهنگ های خود را آپلود کنند یا موسیقی جدید را امتحان کنند. دانلود و گوش دادن به موسیقی در این اپلیکیشن رایگان است.

کاربران این پلتفرم به 4 دسته هنرمندان، طرفداران، گره های محتوا و گره های کشف و یافتن موسیقی جدید تقسیم می شوند. گره های محتوا مسئول اطمینان از در دسترس بودن و توزیع مداوم محتوا در سراسر پلت فرم هستند. هنرمندان می توانند گره های محتوا را برای اطمینان از توزیع موسیقی خود انتخاب کنند. کشف و یافتن گره های موسیقی جدید نیز به کاربران کمک می کند تا موسیقی (جدید) را پیدا کنند. گره‌های کشف به کاربران اجازه می‌دهند تا با فهرست‌نویسی محتوا به راحتی موسیقی را جستجو و کشف کنند.

کرم چاله (W)

بیایید فرض کنیم که بلاک چین های مختلف مانند جزایر ایزوله هستند. Wormhole مانند پلی است که به بلاک چین Solana اجازه می دهد با بلاک چین های دیگر ارتباط برقرار کند، بنابراین دارایی های Solana را می توان بر روی سایر بلاک چین ها استفاده کرد. Wormhole همچنین به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و توکن‌هایی ایجاد کنند که سریع‌تر و بهتر با هم روی چندین بلاک چین کار کنند.

Wormhole به توسعه دهندگان کمک می کند تا به راحتی توکن ها و برنامه های غیرمتمرکز (DApps) را بر روی یک معماری چند زنجیره ای برای دستیابی به حداکثر کارایی مستقر کنند.

معرفی میم سکه های شبکه سولانا

ویژگی های کاربردی شبکه Solana آن را به یک پلتفرم مناسب برای memecoin های مختلف تبدیل می کند. علاوه بر Bonk، میم کوین های دیگری نیز در شبکه سولانا وجود دارند که فعالیت خوبی از خود نشان داده اند، اما به یاد داشته باشید که برای سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال و هر کدام از این میم کوین ها، به دلیل ریسک بالایی که دارند، باید به خوبی در مورد آنها تحقیق کنید.

سکه میم dogwifhat با علامت اختصاری WIF فعالیت خود را در شبکه Solana در پایان سال 2023 آغاز کرد. اگرچه این memecoin وعده خاصی را اعلام نکرده است، اما افراد زیادی را به خود جذب کرده است.

یکی دیگر از سکه های میم که بر روی بلاک چین Solana راه اندازی شد، The Book of Meme نام دارد که با نام اختصاری (BOME) نشان داده می شود. این پروژه با ترکیب فناوری بلاک چین و فرهنگ اینترنتی، تکثیر و تجارت میم ها را به عنوان NFT امکان پذیر می کند. هدف BOME تقویت مالی سازندگان محتوا و همچنین حفظ تاریخچه فرهنگ میم به صورت غیرمتمرکز است. این پروژه نوعی تلاقی بین سرگرمی و فناوری است.

MEW یک میم کوین دیگر است که بر روی پلتفرم بلاک چین Solana عمل می کند. هدف آن به چالش کشیدن تسلط میم کوین ها بر اساس شخصیت سگ ها است و در این زمینه موفق بوده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=322353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.