افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

بهبود وضعیت سد پس از بارندگی های اخیر – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 135830
بهبود وضعیت سد پس از بارندگی های اخیر – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری آب ایران، فیروز قاسم زاده سخنگوی صنعت آب کشور گفت: با برنامه ریزی های انجام شده برای ذخیره سازی رواناب حاصل از بارندگی های اخیر و استفاده حداکثری از بارندگی ها برای تامین نیازهای به موقع، انجام شد. امکان بهبود ذخایر سد وجود داشت. سخنگوی سازمان […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری آب ایران، فیروز قاسم زاده سخنگوی صنعت آب کشور گفت: با برنامه ریزی های انجام شده برای ذخیره سازی رواناب حاصل از بارندگی های اخیر و استفاده حداکثری از بارندگی ها برای تامین نیازهای به موقع، انجام شد. امکان بهبود ذخایر سد وجود داشت.

سخنگوی سازمان آب با بیان اینکه فعالیت مناسب سامانه بارشی در هفته جاری و رواناب حاصل از آن منجر به بهبود نسبی وضعیت مخازن سدهای کشور شد که به 8 میلیارد مترمکعب رسیده است که نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است، گفت: سال گذشته

وی افزود: در همین مدت تولید سدهای کشور تقریباً 4.7 میلیارد مترمکعب بوده که نسبت به سال گذشته 29 درصد افزایش داشته که نشان دهنده تامین آب بیشتر از سدها برای مصارف مختلف نسبت به سال گذشته است.

قاسم زاده ذخیره فعلی مخازن سدهای کشور را 40 درصد معادل 19.8 میلیارد مترمکعب خواند و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد نشان می دهد.

سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به عدم رعایت پیش‌بینی‌های بارش‌های غیرعادی برای پاییز 1402، تصریح کرد: با این شرایط دو موضوع مدیریت آب و آب‌گیری کافی از مخازن سدها برای انطباق با میزان مصرف آب است. برنامه ریزی در طول سال از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید مورد توجه ذینفعان قرار گیرد و بر ذینفعان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در این راستا، وزارت نیرو از طریق ستاد فرماندهی و پشتیبانی سیلاب، بررسی ها و ارزیابی های لازم را قبل از شروع سامانه بارشی اخیر انجام داد و برنامه ریزی کرد تا رواناب تولید شده در حوضه آبریز طعمه ها را کاهش دهد. به طور بهینه ذخیره شود.

قاسم زاده تشخیص داد: از این حیث تمامی حوضه های رودخانه با تنظیم شرایط بارندگی بالادست و پایین دست و پوشش حداکثری نیاز کشاورزی از محل بارندگی، امکان ذخیره سازی در مخازن را فراهم کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=135830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.