افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

بهبود قیمت بیت کوین پس از اعلام نرخ بهره؛ مهمترین نکات کنفرانس خبری جروم پاول چه بود؟

  • کد خبر : 19718
بهبود قیمت بیت کوین پس از اعلام نرخ بهره؛  مهمترین نکات کنفرانس خبری جروم پاول چه بود؟

پس از اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را 25 واحد پایه افزایش داد، قیمت بیت کوین به آرامی در حال افزایش است. در ابتدای اعلام افزایش نرخ بهره، قیمت بیت کوین حدود 1 درصد کاهش یافت اما پس از آن توانست با افزایش 1.3 درصدی بالاتر از سطح 29000 دلار بهبود یابد. قیمت فعلی بیت […]

پس از اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را 25 واحد پایه افزایش داد، قیمت بیت کوین به آرامی در حال افزایش است. در ابتدای اعلام افزایش نرخ بهره، قیمت بیت کوین حدود 1 درصد کاهش یافت اما پس از آن توانست با افزایش 1.3 درصدی بالاتر از سطح 29000 دلار بهبود یابد. قیمت فعلی بیت کوین در زمان نگارش این مقاله ۲۹۱۷۲ دلار است. قیمت اتریوم نیز حدود 1.6 درصد افزایش یافته است و اتریوم حدود 1908 دلار معامله می شود.

گزارش کردن CoinDeskقیمت بیت کوین بلافاصله پس از اعلام افزایش نرخ بهره به کمتر از 28350 دلار کاهش یافت. تصمیم دیروز فدرال رزرو دهمین افزایش نرخ بهره در 14 ماه گذشته بود که نرخ بهره را با یک چهارم درصد به 5.25 درصد رساند.

500 میلیون رایگان Baby Dodge
فقط با ثبت نام در Bitland Exchange 500 میلیون جایزه سگ بچه دریافت کنید!


ثبت نام

کمیته بازار آزاد فدرال در بیانیه که همزمان با اعلام نرخ سود بانکی منتشر شد، ضمن اشاره به توجه جدی به ریسک های مرتبط با تورم، گفت:

شرایط سخت تر اعتبار برای خانوارها و مشاغل احتمالاً بر فعالیت اقتصادی، اشتغال و تورم تأثیر می گذارد. اما هنوز نمی توان میزان این تاثیر بالقوه را پیش بینی کرد.

این به نگرانی های موجود در مورد رکود اشاره دارد.

همچنین در گزارش “خلاصه برون یابی های اقتصادی”. نمودار نقطه ای فدرال رزرو که شب گذشته همزمان با اعلام نرخ بهره منتشر شد، نشان می دهد که اکثر اعضای FOMC راضی هستند تا نرخ بهره را تا پایان سال 2023 روی 5.25 درصد نگه دارند:

Fed.Plot
نمودار نفتی فدرال رزرو که نظرات اعضای FOMC را نشان می دهد. منبع: فدرال رزرو

بر اساس این گزارش، به نظر می رسد افزایش نرخی که دیشب شاهد آن بودیم، آخرین افزایش باشد و در نشست ژوئن FOMC افزایش دیگری نخواهیم داشت. همچنین یک ابزار پیش بینی ابزار CME FedWatch با توجه به نتایج جلسه ژوئن، احتمال ثابت ماندن نرخ سود 99 درصد، احتمال افزایش مجدد 0 درصد و احتمال کاهش یک چهارم درصدی حدود 1 درصد را نشان می دهد.

CME
احتمال سناریوهای مختلف برای نرخ بهره در نشست ژوئن FOMC؛ منبع: CME FedWatch Tool

در کنفرانس مطبوعاتی دیشب جروم پاول چه گذشت؟

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در نشست خبری خود که مورد انتظارترین بخش تحولات دیشب بود و نیم ساعت پس از اعلام نرخ بهره در ساعت 22 شب به وقت تهران برگزار شد، اظهارات وی به طور کلی بود. نرم، در حالی که احتمال افزایش مجدد نرخ سود را رد نکرد، تاکید کرد: در گزارش خلاصه پیش بینی های اقتصادی این جلسه برخلاف جلسه قبل، اشاره ای به «افزایش نرخ دیگری در پیش است» نشده است. تقریباً همه تحلیلگران اظهارات پاول را به عنوان “توقف افزایش نرخ بهره” ترجمه کردند.

جروم پاول همچنین درباره احتمال «رکود خفیف» در جلسه قبلی اظهار داشت، این نظر برخی از اعضای FOMC است و نظر شخصی من این است که ممکن است رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال جاری مثبت باشد. بودن

بیشتر بخوانید: قیمت بیت کوین و احتمال رکود در اقتصاد آمریکا؛ 3 علامت نگران کننده

بحران بانکی و بهبود قیمت بیت کوین

با افزایش نرخ بهره در شب گذشته، بیشتر شاخص های سهام آمریکا قرمز شدند و برخلاف بیت کوین به محدوده سبز بازنگشتند. به نظر می رسد کاهش همبستگی بین قیمت بیت کوین و بازار سهام همچنان ادامه دارد و ویکتوریا بیلز، استراتژیست ارشد Banrion Capital دلیل این امر را بحران اخیر بانکی در آمریکا می داند که یکی از کاتالیزورهای افزایش قیمت ارزهای دیجیتال این تاثیر افزایش مداوم نرخ بهره توسط فدرال رزرو را متعادل می کند. بیلز در این باره گفت:

با تشدید وحشت و واکنش بازار، ادراک بحران در بخش بانکی می‌تواند به ادامه آشفتگی در بانک‌های منطقه منجر شود.

در حال حاضر، فهرست بلندبالایی از بانک های منطقه ای در ایالات متحده با کاهش شدید ارزش سهام روبرو هستند:

سقوط شدید قیمت سهام بانک های منطقه ای در ایالات متحده
سقوط شدید قیمت سهام بانک های منطقه ای در آمریکا؛ منبع: توییتر

در ماه آوریل، بانک جی پی مورگان در گزارشی ادعا کرد که بحران بانکی فعلی توجیهی برای اکوسیستم کریپتو است. در این گزارش آمده است:

بحران بانکی آمریکا و کاهش شدید سپرده های بانکی در این کشور از سوی حامیان ارزهای دیجیتال به عنوان توجیهی برای اکوسیستم کریپتو تلقی می شود. این بحران نشان داد که سیستم مالی سنتی به دلیل عدم پرداخت سپرده های مشتریان چندان قوی نیست و این ممکن است منجر به افزایش درخواست های خروج مشتریان شود.

با اعلام نرخ سود جدید اکنون همه نگاه ها به آمار نرخ بیکاری فروردین ماه در آمریکا است که قرار است روز جمعه ساعت 16 به وقت تهران منتشر شود.. با این حال، بانک دیگری ممکن است تا جمعه شکست بخورد و قیمت ارزهای دیجیتال را بالاتر ببرد.



خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-05-04 11:42:03

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=19718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.