افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
4

بهبود جزئی در سطح ذخایر برف کشور به دلیل بارندگی های اخیر

  • کد خبر : 217778
بهبود جزئی در سطح ذخایر برف کشور به دلیل بارندگی های اخیر

به گزارش بازار، فیروز قاسم زاده افزود: مقایسه وضعیت برف کشور بر اساس داده های ماهواره ای نشان می دهد که برف معادل آب در وضعیت میانگین 20 ساله قرار دارد اما نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش داشته است. سال و ادامه می دهد: سال گذشته بارش برف فراوان در بهمن ماه وضعیت […]

به گزارش بازار، فیروز قاسم زاده افزود: مقایسه وضعیت برف کشور بر اساس داده های ماهواره ای نشان می دهد که برف معادل آب در وضعیت میانگین 20 ساله قرار دارد اما نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش داشته است. سال

و ادامه می دهد: سال گذشته بارش برف فراوان در بهمن ماه وضعیت ذخایر برفی کشور را بهبود بخشید.

سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: البته این وضعیت در سطح حوضه های رودخانه های کشور متفاوت است و حوضه هایی مانند زاینده رود و کارون بزرگ نسبت به سال گذشته با کاهش چشمگیر ذخایر برف مواجه هستند.

قاسم زاده گفت: حوضه هایی مانند ارس و سفید رود بزرگ نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری دارند.

وی افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی و گرم شدن زمین، نسبت بارش برف در سال های اخیر کاهش یافته است و روند کلی پوشش برف در کشور در 10 سال گذشته روند نزولی را در این بخش نشان می دهد. سخنگوی صنعت آب ادامه داد: البته در برخی سال ها مانند سال 1396 و 1397 برف افزایش داشته است.

سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: حدود 70 درصد بارندگی ایران در فصول زمستان و پاییز اتفاق می افتد، بنابراین بارش برف در این فصول ذخیره آب از فصل بارندگی تا فصل زمستان گرم و با بارندگی کم محسوب می شود.

قاسم زاده همچنین درباره پیامدهای کاهش پوشش برف در کشور گفت: کاهش پوشش برف عمدتاً پیامدهایی از جمله کاهش آب رودخانه در فصول گرم سال، کاهش چشمه ها، عدم امکان ذخیره سازی کافی و تنظیم جریان در مخازن سدها، تغییر عملکرد آنها نسبت به اهداف، کاهش تامین منابع آب زیرزمینی و … تعیین خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=217778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.