افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

بهادری جهرمی: ارزیابی دولت از عملکرد مدیران دائمی است

  • کد خبر : 127355
بهادری جهرمی: ارزیابی دولت از عملکرد مدیران دائمی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز سه شنبه 2 آبان ماه گفت: میزان چاپ کتاب 11 درصد افزایش داشته است. پرفروش‌ترین روز سینمای ایران، سه‌شنبه هفته گذشته بود، هرچند روز جمعه نیز رکورد پرفروش‌ترین روز سینمای ایران را شکست. سخنگوی دولت تصریح کرد: نهمین سفر استانی […]

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز سه شنبه 2 آبان ماه گفت: میزان چاپ کتاب 11 درصد افزایش داشته است. پرفروش‌ترین روز سینمای ایران، سه‌شنبه هفته گذشته بود، هرچند روز جمعه نیز رکورد پرفروش‌ترین روز سینمای ایران را شکست.

سخنگوی دولت تصریح کرد: نهمین سفر استانی رئیس جمهور دومین سفر هفته جاری به استان چهار محال بختیاری خواهد بود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره توزیع شیر و کمبود معلم گفت: توزیع شیر در چند استان آغاز شده اما هنوز فراگیر نشده است و دلیل آن تمایل شرکت های لبنی برای تامین شیر با کیفیت مطلوب به مدارس است. و کمیت

وی افزود: برای تولید شیر با کیفیت A با شرکت های مجاز وزارت بهداشت قرارداد بسته شده و تعداد آنها محدود است.

بهادری جهرمی ادامه داد: توزیع شیر در چند استان آغاز شده است. شرکت های تولیدی دارای محدودیت هایی هستند از جمله اینکه شیر باید برای تعداد قابل توجهی از دانش آموزان دبستانی تولید شود و سپس قبل از توزیع به مدت 10 تا 12 روز ذخیره و تجزیه و تحلیل شود.

و افزود: در خصوص دلایل کمبود معلم در نشست خبری قبلی به یک سری دلایل اشاره کردم. امروز یک نکته دیگر خدمت شما دارم؛ متاسفانه در برخی موارد در قانونگذاری به واقعیت کشور توجهی نداریم. متأسفانه در خصوص احراز صلاحیت معلمان با وجود اینکه همه موافق این طرح بودیم، تصمیماتی از جمله مدت اجرای این طرح اتخاذ شد که با واقعیت های حوزه آموزش و پرورش همخوانی نداشت.

سخنگوی دولت گفت: همچنین اصرار و دخالت بیجا در اجرای طرح رتبه بندی از سوی کمیسیون آموزش مجلس خشم معلمان و ایجاد مشکلاتی را برانگیخت.

وی افزود: نکته دیگر این بود که قانونگذار به دولت اجازه نداد حدود 80 هزار معلم بازنشسته پس از رده بندی معلمان را برای مدت محدود نگهداری کند تا بحران کمبود معلم پیش نیاید.

بهادری جهرمی در خصوص افتتاح فرودگاه سقز اظهار داشت: این پروژه نیز مانند برخی پروژه های نیمه تمام دیگر از سال 1383 آغاز شد و در تیرماه 1400 و در روزهای پایانی دولت دوازدهم به طور ناقص افتتاح شد.

و افزود: از آن زمان تاکنون حتی یک پرواز روی آن انجام نشده و چون به طور کامل باز نشده است، امکان انجام کاری وجود ندارد.

بهادری جهرمی گفت: در دو سال گذشته با روی کار آمدن دولت سیزدهم این پروژه با تزریق اعتبار لازم در کمتر از دو سال به اتمام رسید. علاوه بر ساخت و تکمیل برج مراقبت و تجهیزات آن، احداث دیوار حفاظتی ساختمان ترمینال و ساختمان پلیس و سایر پروژه های زیربنایی و تجهیزاتی در دستور کار قرار گرفت، تکمیل و به بهره برداری رسید.

بهادری تصریح کرد: امروز پس از سال ها انتظار مردم سقزی به آرزوی خود رسیدند و فرودگاه این شهر افتتاح شد و هم اکنون دو پرواز هفتگی در این فرودگاه انجام می شود. مردم بهترین قاضی برای تشخیص واقعی بودن و جعلی بودن هستند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره مسئولیت مسئولان گفت: مسئولیت مدیران در برابر افکار عمومی از اصول خدشه ناپذیر حکومت مردمی و شرط ریاست رئیس جمهور برای اعضای هیئت است. شروع از شغلش یکی از اهداف مهم سفرهای استانی و حضور مسئولان دولتی در مجامع عمومی و دانشگاه ها تحقق این مهم بوده است.

وی افزود: علاوه بر این، دولت به طور مستمر عملکرد مدیران را ارزیابی می کند و به طور مستمر بر نحوه انجام وظایف و وظایف آنها نظارت می کند. نشست های خبری رئیس جمهور در پایان هر سفر داخلی و خارجی، ارائه گزارش به مردم و پاسخ های وی به رسانه ها نشان از رویکرد دولت دارد. حضور کارمندان و مسئولان اجرایی در دانشگاه ها یکی از مصادیق این روحیه است.

سخنگوی دولت گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از 3000 پاسخ یا توضیح از سوی نهادها در رسانه ها و مطبوعات منتشر شده است که نشان از توجه و اهمیت ویژه دولت به موضوع پاسخگویی و رفع مشکلات دارد. گره های ذهنی مردم و افکار عمومی

سخنگوی دولت با اشاره به اقدامات دولت برای تحقق سیاست های کلی توسعه دریامحور خاطرنشان کرد: از آن زمان تاکنون دفتر دولت مکاتبات لازم را برای تدوین لوایح به دستگاه ها ارسال کرده است. کارگروهی با نظر معاون اول رئیس جمهور برای تهیه نقشه راه این سیاست ها تشکیل شده است.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره سفر هیئت افغانستانی به ایران گفت: ایران و افغانستان اشتراکات زیادی دارند. هدف از سفر هیأت اقتصادی افغانستان به ایران، رایزنی در زمینه رفع موانع و گسترش روابط تجاری دو کشور در بخش های معدنی، خدمات فنی مهندسی، صادرات و واردات کالا با استفاده از … ظرفیت های ترانزیتی دو کشور و ده میلیارد دلار برای آن هدف گذاری کرد.

وی افزود: در این سفر رایزنی های خوبی برای تکمیل کریدورهای منطقه ای و احیای جاده ابریشم و اتصال راه آهن و جاده با آسیای میانه و چین از طریق افغانستان انجام شد.

سخنگوی دولت گفت: توافقات خوبی برای تسهیل و افزایش صادرات و واردات از افغانستان از طریق بندر چابهار انجام شد. رایزنی هایی انجام شد تا گمرکات دو کشور 24 ساعته باز باشد. کمیته های مشترکی برای رسیدگی به مشکلات مهاجران و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر ایجاد شد. توسعه روابط اقتصادی قطعا به ثبات و امنیت منطقه کمک خواهد کرد.

در حال تکمیل…




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=127355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.