افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

بن سلمان به ایران سفر می کند، رئیس جمهور به عربستان سعودی

  • کد خبر : 176505
بن سلمان به ایران سفر می کند، رئیس جمهور به عربستان سعودی

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از همشهری آنلاین؛ امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به سفر هیئت پارلمانی عربستان سعودی به ایران و سفر هیئت وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران به عربستان و همچنین دیدار با وزیر امور خارجه اشاره کرد. رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان در دیدار با وزیر حج […]

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از همشهری آنلاین؛ امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به سفر هیئت پارلمانی عربستان سعودی به ایران و سفر هیئت وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران به عربستان و همچنین دیدار با وزیر امور خارجه اشاره کرد. رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان در دیدار با وزیر حج عربستان افزود: روابط سیاسی دو کشور در راه است، در جای مناسبی قرار دارد و در چارچوب توافق در حال گسترش است. بین رئیس جمهور ایران و ولیعهد عربستان سعودی.

امیرعبداللهیان با اشاره به توافق دو کشور برای اعزام ایرانیان به حج عمره با همتای سعودی خود درباره تاخیر در این موضوع و چگونگی حل آن گفت وگو کرد.

رئیس دیپلماسی کشورمان گفت: با اقدام عربستان در برگزاری نشست سران کشورهای اسلامی و عربی با هدف توقف جنگ غزه و ارسال کمک های بشردوستانه به این منطقه، از این نظر نیز نگران هستیم. درباره اقدام آفریقای جنوبی در طرح شکایت از رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری. ما از عدالت حمایت می کنیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به تداوم جنایات صهیونیست ها در کشتار مردم فلسطین خاطرنشان کرد: آمریکا صد روز است که از توسعه ندادن جنگ صحبت می کند اما در عمل هیچ جدیتی برای توقف جنگ نشان نمی دهد. و نسل کشی در غزه

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان نیز توسعه روابط دو کشور را ارزیابی کرد و گفت: همچنان منتظر سفر رسمی دوجانبه دکتر رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به عربستان هستیم.

وزیر امور خارجه عربستان در خصوص فرار حجاج عمره از کشورمان به همتای ایرانی خود اطمینان داد که این تنها یک مشکل فنی است که به زودی حل خواهد شد تا زائران عمره ایران بتوانند برای ادای حج به سرزمین آخرالزمان بروند. . عمره.

وزیر امور خارجه عربستان در پاسخ به اشاره امیر عبداللهیان به اقدام آفریقای جنوبی در شکایت از رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری گفت: باید تا حد امکان به اعمال فشار برای پایان دادن به جنگ علیه غزه ادامه دهیم.

وزرای امور خارجه ایران و عربستان ضمن ابلاغ سلام سران دو کشور، ادامه رایزنی ها بین دو طرف را سازنده ارزیابی کردند.

امیر عبداللهیان در پی سفر ولیعهد عربستان به تهران از همتای سعودی خود به این سفر دعوت کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=176505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.